Prolog

9.9K 207 19
                                    

Di bilik kosong itu, hanya kedengaran hembusan nafas kasar oleh seorang wanita. Seorang lelaki sedang duduk di kerusi memandang wanita yang menggerekot, terikat kaki dan tangannya.

Lelaki itu datang mendekati wanita itu. Dia duduk di hadapan wanita itu sambil tangannya mengelus lembut pipi dan rambut wanita itu yang tidak dilitupi oleh tudung. Tudung yang menutupi rambut wanita itu sudah tercabut dan hilang entah ke mana, dibuang oleh lelaki itu.

"Kenapa?" tanya wanita itu. Wanita itu seolah-olah tidak mempercayai lelaki yang berada di hadapannya itu.

Lelaki itu hanya ketawa. Dia tidak menjawab soalan wanita itu.

"Kat telinga kau ada in-ear piece kan?" soal lelaki itu sambil menunjukkan telinganya. Kemudian, dia memegang telinga wanita itu lalu melihat ke dalam telinga itu sambil tersenyum sinis.

Di telinganya, ada bluetooth handfree yang menyambungkannya kepada suaminya yang tercinta.

"Your husband mesti dengar kan sekarang ni? Apa yang aku nak buat pada kau?" soal lelaki itu.

Wanita itu memandang lelaki yang berada di hadapannya. Di telinganya, kedengaran suara lelaki sedang merayu kepadanya supaya memberitahunya di mana lokasinya.

Alat pengesan yang diletakkan di badan wanita itu sudah dicabut oleh lelaki yang menculiknya itu, menyukarkan suaminya untuk mengesannya.

"Dengar sini, Ran! Kau dah musnahkan hidup aku, and sekarang ni, aku nak kau rasa macam mana sakitnya bila hidup kau musnah," kata lelaki itu penuh dengan dendam.

"Don't do anything to my wife," ucap suami wanita itu apabila mendengar kata-kata lelaki itu.

Malangnya, rayuannya tidak didengari oleh lelaki yang menculik isterinya yang tersayang. Si isteri yang mendengar rayuan suaminya itu merasakan hatinya bagai dicarik-carik. Matanya sudah bergenang, menunggu masa empangan air matanya pecah.

"Please, Ada. Beritahu abang kat mana Ada sekarang ni," rayu lelaki yang dipanggil sebagai Ran itu.

Mata wanita yang dipanggil Ada itu berkaca-kaca. Dia sedaya upaya ingin menghalang air matanya daripada jatuh ke pipinya. "I'm sorry, abang. Perkara ni mesti diselesaikan hari ni juga. Antara Ada dan dia, one of us should die today," kata wanita itu sambil matanya memandang ke arah lelaki yang berada di hadapannya itu.

Wanita itu senyum sinis. "You won't get what you want!! From the beginning to the end, you won't get anything," ucap wanita yang dipanggil Ada itu. Dia pandang lelaki yang berada di hadapannya itu sambil tersenyum sinis.

Lelaki itu berang. Dia terus mencengkam pipi wanita itu. "Shut up! You are just a woman, Ada!"

Wanita itu ketawa sinis. "It is true. Kau takkan dapat apa yang kau inginkan sepanjang kau hidup," kata wanita itu.

Lelaki itu terus mengacukan pistol ke arah kepala wanita itu.

"You lost her because of your selfishness. Semua ni bukan salah abang Ran or sesiapapun. Berdasarkan apa yang abang Ran ceritakan, you won't enter her heart. Her heart is only for abang Kif," kata wanita itu, sinis sekali.

Lelaki itu menggelengkan kepalanya. "No, kau salah! Dia sayangkan aku," kata lelaki itu.

Wanita itu ketawa sinis. "Sayang? I don't think so, Ree. Kalau dia sayangkan kau, kenapa dia tak pernah terima kau? And if you love her, kenapa kau buat dia macam tu?" soal wanita itu lagi.

Lelaki itu terus pandang wanita yang berada di hadapannya itu dengan pandangan yang menakutkan. Tangannya yang memegang pistol menghala ke arah wanita itu.

Wanita itu senyum sinis memandang lelaki itu. Walaupun senyuman sinis menghiasi bibir wanita itu, matanya tetap berair.

Wanita itu memandang lelaki yang berada di hadapannya sambil berkata sesuatu kepada suaminya yang masih merayu kepadanya. "Promise me, abang. If anything happens to me, you don't have to save me."

"NO!! Abang akan selamatkan Ada. Just wait for me, Ada," kata suami wanita itu.

Lelaki yang berada di hadapan wanita itu ketawa apabila mendengar kata-kata Ada itu.

"Say goodbye to your beloved husband, Ada," kata lelaki itu sambil menarik picu pistol yang dipegangnya itu.

Air mata wanita itu sudah jatuh di pipinya. Dia memejamkan matanya. "I'm sorry, abang. Halalkan makan minum Ada selama Ada jadi isteri abang. Goodbye, my love," ucap wanita itu.

Kuat suara suaminya merayu kepadanya supaya memberitahu kepadanya di mana lokasi mereka berada.

"Goodbye, abang," bisik wanita yang bernama Ada itu.

BANG!! BANG!! Dua das tembakan kedengaran memecah kesunyian malam di gudang kosong itu.

~~~~~~~~~~~~~~~~

Author's note: Assalamualaikum and Hi, my readers. This is my third book. I hope you can enjoy. Update untuk cerita ni agak lmbat sedikit memndangkan author ada real life yg agak busy. Maafkan author if lambat update. ^_^

Please votes, comments and share this story!!

Hati Ini Untuk AwakWhere stories live. Discover now