27

7.6K 472 49
                                    

Qisya yang sedang membongkok kerana ingin membuka tong sampah terus menegakkan badan apabila terasa ada cahaya. Dia melihat kereta audi yang ingin masuk ke dalam rumah. Dia tersenyum. Awal nya dia balik harini. Dia tidak masuk ke dalam rumah sebaliknya sibuk nak tengok lelaki itu. Biarla bakal laki aku bukan korang!

Athif membuka pintu pagar dan berlalu semula ke kereta. Dia terlihat qisya yang sedang tersenyum ke arahnya. Dia hanya memandang sekilas dan masukkan kereta ke dalam rumah. Selepas itu dia bergerak ingin menutup pagar semula. Dia letih.

Qisya yang melihat athif menutup pagar tanpa mempedulikannya terus berasa sedih. Kenapa dia tak hiraukan aku? Aku ada buat salah ke? Salah ke kalau tegur aku? Senyum pun jadilah. Qisya menunduk sambil berwajah mendung. Dia ingin berlalu semula ke dalam rumahnya.  Tetapi terasa tangan bagai di tarik ke belakang. Qisya yang terkejut terus berpusing.

Athif?

Ternyata athif sedang memegang lengannya. Tali leher juga sudah ditarik hingga ke bawah. Kemeja pula dibuka dua butangnya. Uish busy sgt ke sampai serabau macam ni? Athif merenung qisya. Qisya beriak pelik.

"Kenapa awak? Pergila masuk. Mesti awak penat." Kata qisya. Dia cuba melepaskan pegangan athif tapi hampa kudrat lelaki itu kuat. Tiba tiba terasa kepalanya diusap. Lembut sekali. Dia mendongak memandang athif.

Athif memandangnya sambil tersenyum kecil.
"Thanks for worrying about me sweetheart. " ikhlas athif. Entah kenapa perasaan letih tadi hilang apabila melihat qisya.

Qisya berasa terharu. Ni kalau dah jadi husband aku ni mahunya aku peluk ketat ketat!
"Awak ni kan future husband saya. Kenalah saya caring pasal awak." Qisya tersenyum manis.

Athif menarik tangan dari kepala qisya. Dia mendekatkan diri pada qisya dan membongkok sedikit. Qisya kan pendek.

"Wow future husband. Aku suka kau cakap macam tu. Ni yang tak sabar nak jadi suami kau" bisik athif. Selepas itu dia menggigit bibir sedikit. Acah acah bad boy.

Qisya menelan liur. Dia gila eh?
"Eee dahla awak masukla mandi ke apa busukla! Babai!" Terus qisya masuk ke dalam rumah.

Athif menggeleng kepala sambil tersenyum. Haih zinnirah qisya, thanks for the happy pill.

*******************************

Puan sri zaifa termenung. Dia merasakan sofa di bahagian sebelah ke bawah tanda ada orang duduk di sebelahnya. Siapa lagi kalau bukan suaminya.

"Kenapa awak termenung ni? Jauh betul" tanya tan sri adli. Dah 10 minit isterinya termenung. Dah kenapa?

"Emm abang, sampai bila agaknya kita nak rahsiakan semua ni dari athif? Saya risaula bang" luah puan sri zaifa.

"Hm takpela sampai masa sesuai kita bagitahu." Pujuk tan sri adli.

"Say tak sedap hatila bang. Dah lama kita simpan dari athif kecil sampai ke besar . Saya risau ada benda buruk terjadi." Dia meletakkan kepala di bahu tan sri adli.

Tan sri adli mengusap kepala isterinya. Ya dia juga risau. Athif itu seperti anak kandungnya. Dia sayang anak itu. Sangat sayang.
"Awak janganla cakap macam tu. Takdenya buruk"

"Abang ni. Macamla tak tahu pasal keluarga sebenar athif tu. Saya risau bang."

Tan sri adli mengeluh. Ya dia risau. Sapa je tak risau kalau anaknya dalam keadaan bahaya. Nasibla nyawa athif selamat hingga sekarang. Dia menjaga athif dengan menatang minyak yang penuh. Kerana mereka tiada anak. Isterinya disahkan mandul jadi dia tidak membangkang semasa isterinya menolong rakan baiknya untuk menjaga athif seperti anaknya. Dan kerana itu dia namakan athif berbin kan dia. Tetapi dia berasa serba salah.  Athif, papa harap athif kuat.

*****************************

"What you want aleysha?" Tanyanya kepada sepupunya itu. Dia sedang duduk di cafe dan tiba tiba sahaja didatangi gadis itu.

"Hey rilex. My father keep asking me about you. Huh his favorite son!" Perli aleysha kepada jejaka itu.

Dia tersenyum perli. "Say to him i miss him too. My favorite uncle." Selamba sahaja menghirup kopinya.

"Whatever ethan. So when you will go to malaysia?" Aleysha menukar topik. Dia memandang jejaka di hadapannya. Dia memang suka akan jejaka ini. Hensem pun hensem. Macho pun macho. Malah syarikat lelaki ini juga berjaya. Siapa je taknak. Ayahnya juga menyayangi lelaki ini bagai anaknya. Ayahnya menjaga lelaki ini dari umur 4 tahun lagi. Sejak itu dia selalu bermain bersama lelaki itu. Tetapi sifat nya sedikit pendiam berbanding lelaki lain. Dan itu yang membuatkan perasaan sayangnya makin mekar.

Dia mengangkat kening
"Hm tomorrow morning. Why? Dont say that..." belum habis dia bercakap terus sahaja aleysha memotong.

"Yes,honey. I want to follow you. Pleaseee" aleysha membuat muka comelnya. Bila lagi nak pergi melancong ke malaysia?

"No, aleysha." Keras dia memberi arahan.

"Pleaseeeee" aleysha masih tidak berputus asa.

"Hey, i go there to work not to enjoy a trip!" Bantahnya. Matanya mengecil. Geram mungkin.

"Awww but i never go there. Please ethan. If i say to papa that i go with you fo sure, he will agree. Pleaseee just this time" aleysha tak putus asa. Dia mengoyangkan lengan jejaka itu.

"Grrr fine! But only for 2 days!" Biarla dia mengalah. Jasa ibu bapa aleysha sudah banyak kepadanya.

Aleysha tersenyum puas.
" awww thanks dude! Muah! Please wait for me tomorrow. Dont leave me behind! If you do that, i will tell papa!" Aleysha memberikan ugutan.

Jejaka itu mengangkat kening dan tersenyum sinis.
"Like im a scaredy cat. Go head. I need to go. I dont wanna waste my time with a dumb girl like u." Terus dia bangkit dan ingin berlalu.

"How dare you Daniel Ethan!"
Ethan hanya membiarkan aleysha terpekik. Banyak lagi perkara berfaedah harus dibuat. Dia berjalan dengan selamba. This is daniel ethan la. Tak takut dengan semua benda.

Akhirnya tahu jugak nama dia kan? Puas tak HAHAHAH okay keep support me and sorry pendek je chap ni! Kalau ada typo maaf saya save je.

DIA..Encik Jiran Beku(✅) NEW VERSIONWhere stories live. Discover now