56

6.8K 427 32
                                    

"You what?! You're pregnant?" Tanyanya separa jerit.

"Yes!!" Terdengar gelak qisya menandakan betapa cukup gembiranya saat itu.

Aleysha sudah memicit dahi. Kenapa masa ni jugak dia ni mengandung?

Qisya hairan. Mengapa teman baiknya itu diam sahaja? Selalunya jika dia memberitahu sebarang khabar gembira pasti Aleysha yang akan teruja lebih darinya.

"Aleysha? Are you alright?"

Aleysha bagai tersedar.
"Err yes yes. Congratulations honey! Sorry I'm having headache right now so i can't be very excited. I hope you can understand."

Qisya senyum nipis.
"Aww it's okay. I hope I'm not disturbing you. I just want to share a happy news. By the way take care! Eat the pills that doctor gave! Love you." Ujar qisya tanpa ada perasaan curiga tentang perubahan sikap aleysha.

"Okay. Bye.." terus aleysha meletakkan fonnya di sebelah. Dia terdiam. Dia mengambil bantal di atas katil lalu menutup mukanya.

"Arghhh" jeritnya tetapi tidak kedengaran kerana bunyinya yang sudah diperlahankan kerana ditekup bantal.

Air matanya keluar.  Tidak! Mengapa semua ini berlaku? Mengapa qisya harus mengandungkan anak athif sekarang? Di saat dia sudah nekad? Tahukah bahawa kehadiran anak itu menjadikan perasaan bersalah nya berganda?

Dia memeluk lututnya sambil menangis. Terlalu banyak persoalan di mindanya. Jika dia dan melisaa meneruskan rancangan mereka untuk membunuh athif, bagaimana nasib qisya? Dia tidak sanggup melihat rakan antara paling dia sayang menjadi ibu tunggal dan bersusah payah menjaga anak itu seorang diri? Bagaimana perasaan anak itu jika mendapat tahu ayahnya mati dibunuh? Tidakkah anak itu merasa perkara yang sama seperti ethan? Dia tahu bagaimana murungnya ethan dahulu. Kerana kejadian pembunuhan ibu dan bapanya dia menjadi seorang yang pendiam.

Aleysha tidak sanggup membuat sedemikian. Jika kehadiran anak itu tiada, mungkin dia akan mampu. Sekarang ini perasaan nya bersalah. Bagaimana agaknya reaksi melissa.

Terus tegak kepalanya. Melissa? Ya melissa!  Terus  dia mengambil telefonnya dan mendail nombor telefon melissa.

"Yes why?" Kedengaran suara gadis itu.

Aleysha menghela nafas lega. Dia menahan tangis supaya suaranya tidak kedengaran seperti orang baru lepas nangis.
"Mel..melissa. I think we should cancel our plan. Dont kill athif!" Pinta aleysha.

"What?! Are you kidding?"tanga melissa geram. Mengapa wanita itu tiba tiba sahaja dia menyuruhnya membatalkan segala perancangannya?

"Melissa! Qisya is pregnant! Athif's son. Please cancel it. "

Melissa senyum sinis. La sebab tu je?
"So what? Don't say that you feel sorry to them?"

Aleysha tidak menyangka ini reaksi melissa.
"So what? Yes! She's my friend. And I can't see her raising her child without a father. Don't you have any sympathy melissa?" Tanya aleysha geram.

"Sympathy? For what? Do they felt sympathy to us after all of this? No aleysha!"

"Please melissa. Stop all of this! This is insane! How could you? The child is innocent. "

"How can I stop all of this if I already met the Tiger Warrior. Upss sorry! I accidentally told them that ethan is not the second son and hmm ups!! Sorry! I already told that athif fattanah is the real second son!" Ujar melissa sambil nadanya berlakon seperti serba salah tetapi dia hanya tersenyum jahat. Selepas mendengar kisah aleysha yang Tiger Warrior juga sebuah syarikat yang agak berjaya tetapi tidak sekaya syarikat Blue Dragon, semakin mudah melissa untuk mencari ketua syarikat itu. Dan ya, dia sudah memberitahu segalanya kepada lelaki yang bernama John. Dan dia yakin lelaki itulah yang telah membunuh keluarga athif. Dan nasibnya baik kerana jejaka itu masih berdendam dengan keluarga athif jadi terus John setuju dengan perancangan melissa.

DIA..Encik Jiran Beku(✅) NEW VERSIONWhere stories live. Discover now