50

8.1K 475 43
                                    

Guys go and read second and third story saya jugak! Jgn risau memang best. So add dia reading list cepat!! K cau.

Dia melangkah ke dalam syarikat itu. Dia pasti inilah syarikat yang dicarinya tetapi dia harus pastikan dahulu adakah destinasi ini tepat atau tidak. Dia menahan seorang wanita berambut blonde yang lalu di hadapannya. Dari gaya pemakaiannya yang kemas  dan formal rasanya dia bekerja di sini.

"Err miss. Can i ask you something if you don't mind?" Tanya athif sopan kepada wanita di depannya.

Wajah wanita itu agak terkejut dengan kehadiran athif tetapi terus dia senyum nipis.
"Yes, sure."

Athif tersenyum lega.
"Err where is mr daniel ethan's office?"

Wanita itu senyum. Oh tu je dia nak tanya.
"Oh the ceo office is in 6th floor and when you reach at there, better you ask other workers to show you his office so that you will not lost." Ujar wanita itu ramah sambil tersenyum.

Athif mengangguk.
"Thank you very much for answering." Athif tersenyum dan apabila wanita itu turut membalas senyumannya terus dia  melangkah ke lif. Dia tidak boleh membuang masa lagi.

Suasana syarikat di Amerika Syarikat ini agak berlainan dengan syarikatnya. Semestinya kerana semua wanita di sini tidak berhijab dan susun atur syarikat ini membuatkan athif kagum. Apabila matanya bertentang dengan pekerja-pekerja di sini, mereka begitu murah dengan senyuman. Mungkin ceo mereka menyuruh mereka sentiasa berbuat begitu.

Bercerita tentang CEO syarikat ini, bohonglah jika dia tidak merasa gementar. Dia masih takut untuk menemui lelaki itu tetapi sampai bila perkara ini harus menjadi rahsia? Jadi dia sanggup bertindak drastik dengan menemui jejaka itu secara mengejut demi menjaga keselamatan semua orang.

Sesampainya di tingkat 6, dia berjalan dan menghampiri seorang lelaki yang sedang fokus melaksanakan kerjanya. Ya dia ingat lelaki ini. Ini personal assistant kepada orang yang dia mahu temui.

Terus dia mematikan langkah di hadapan meja dan mengetuk meja itu sedikit supaya dirinya mendapat perhatian oleh lelaki itu.

Eric mendongak memandang jejaka kacak di hadapannya. Seperti pernah lihat tapi di mana ya?

"Yes sir. May i help you?" Tanya eric fokus kepada athif.

"Im athif fattanah from AZ holding. Can i meet mr daniel ethan for a while?" Athif melayangkan senyuman kecil.

"Oh yes mr athif. Yes i remember you. But im not sure that mr daniel ethan have a meeting with AZ Holding for today." Eric membuka semula buku catatannya untuk memastikan kata katanya tepat.

Athif mengangguk kepala.
"Err yes. AZ Holding do not have any meeting with this company. But i need to meet him now. Please." Athif menayangkan wajah serius. Tanda dia tidak main main.

Eric mula serba salah.
"Actually sir, mr daniel ethan will not meet anyone that not make appointment before meeting him. But i will ask mr daniel ethan for you." Dia menekan interkom untuk berhububg dengan daniel ethan.

"Yes why eric?" Kedengaran suara daniel ethan.

"Sorry sir for disturbing. But someone wants to meet you." Eric memandang athif yang berwajah nervous.

"Just tell me who." Ujar ethan. Dia tidak suka sekiranya seseorang berjumpanya tanpa membuat appointment dahulu. In works, we need to be professional!

"Mr athif fattanah from AZ Holding sir."

Terkejut ethan dibuatnya. Athif? Dari malaysia tu? Kenapa dia ingin datang sampai ke amerika syarikat ini? Mustahak sangat ke halnya? Atau ini ada kena mengena dengan qisya? Dia berfikir seketika.

DIA..Encik Jiran Beku(✅) NEW VERSIONWhere stories live. Discover now