63

7.5K 510 45
                                    

"She asked me to go in."

"Okay, is the earphone is okay? You can hear me right?" Tanya nazrul kepada aleysha.

Aleysha mengangguk sambil senyum nipis.
"Yes. And hello..do you hear me too?" Tanya aleysha pula kepada lelaki itu.

"Yes. I can hear you clearly. Okay we can start now." Arah nazrul.

Aleysha kembali angguk. Dia membetulkan earphone kecil di telinganya dan microphone kecil di bajunya. Dia akan masuk ke dalam rumah usang yang menempatkan qisya ini sambil memakai peralatan-peralatan khas yang hanya digunakan oleh skuad khas polis sahaja ini supaya senang untuk dia berhubung dan memudahkan mereka mengetahui apa yang berlaku di dalam. Melissa pula tidak mengesyaki langsung tentang sikapnya yang beria ingin datang ke sini dengan alasan untuk membuatkan qisya terkejut dan untuk melihat athif dibunuh di depan matanya.
Harap harapla rancangan mereka berjaya.

"Aleysha are you ready?" Tanya athif. Risau pula dia jikalau apa apa terjadi kepada rakan baik isterinya. Cedera anak orang siapa nak tanggung.

Aleysha menunjukkan simbol ok menggunakan jari.
"I'm always ready."

Terus dia membuka pintu kereta hitam itu dan melangkah untuk keluar. Lokasi kereta itu dan rumah itu agak jauh supaya tidak dikesan oleh ahli Tiger Warrior.

"Aleysha benjamin."
Baru aleysha ingin melangkah tiba tiba namanya diseru. Dia sudah tahu siapa yang memanggilnya. Siapa lagi rajin ingin menyebut nama penuhnya kalau bukan Daniel Ethan?

Terus aleysha memusingkan kepala memandang ethan yang berada di tempat pemandu.

"Please beeeeee careful." Ujar ethan prihatin. Dia pula berasa gementar untuk melepaskan aleysha ke situ.

Aleysha senyum melihat raut wajah kerisauan ethan.
"Of course. I'm not a little kid!"

Dia menutup pintu kereta dan menuju ke keretanya yang berada di sebelah kereta mereka. Memang ini rancangan mereka supaya melissa dan Tiger Warrior tidak mengesyaki aleysha datang ke sini bersama mereka.

Aleysha terus memandu ke perkarangan rumah usang itu. Rumah dua tingkat itu memang agak luas pada pandangam matanya.

Dia masuk ke dalam bilik menempatkan qisya apabila mendengar melissa memanggilnya . Terus dia membuat muka serius supaya mereka yang berada di situ mempercayai lakonannya.

Dia mengerling ke arah qisya. Kesiannya my qisya. Mesti dia lapar. Getus hatinya.

"Unfortunately you have to believe this. Yes! All of this started by me. I told them the truth. " ujar aleysha penuh serius.

"Good! " kedengaran suara nazrul memujinya. Aleysha menjadi lebih yakin untuk menjayakan lakonannya sekaligus memberitahu isi hatinya kepada semua orang selepas mendengar pujian nazrul.

"Why aleysha?! Why?!" Aleysha senyum sinis mendengar suara petir qisya.

"Fuh garang nya wife aku." Kedengaran pula suara athif. Terus bunyi kepala athif ditepuk hinggap di telinganya.

"Diamla nanti hilang fokus dia!" Marah nazrul kepada athif.

Aleysha yang faham sedikit kata-kata athif kerana pernah mempelajari sedikit bahasa melayu dengan qisya berusaha menahan riak muka supaya menjadi garang. Dia menarik nafas lalu neneruskan lakonanya.

"You want to know why?! I decided to do this because of your husband! Did you know that Ethan could tell everyone that he's the second son to protect his brother? He could do it just to see athif and you live happily! But him? He doing that without thinking about his dream, ambition, and love." Kata aleysha sambil mengalirkan air mata mengenangkan sikap terlalu baik ethan. Tangannya digenggam kuat supaya dikuatkan diri untuk berkata.

DIA..Encik Jiran Beku(✅) NEW VERSIONWhere stories live. Discover now