35

7.2K 416 5
                                    

Athif memandang skrin laptopnya. Tetapi fikirannya bukanla pada laptop itu, tetapi pada sesuatu. Dia sebenarnya masih sedih kerana hal beberapa hari lepas. Selepas sahaja kejadian itu dia sudah tidak pulang ke ruma umminya. Dia perlukan ketenangan. Ada juga umi membuat panggilan dan hantar mesej. Tetapi semuanya tidak dijawab. Apabila bersama qisya, dia menjadi ceria. Mungkin kerana ingin menyembunyikan kesedihannya. Tetapi apabila melihat muka wanita itu hatinya menjadi tenang. Muka bakal isteri.

Ting!

Dia terkejut sesaat. Dia memandang screen phonenya. Bunyi ting memang untuk mesej. Bunyi ting tong ting tong untuk ringtone. Maaf macam tak penting je nak kena bagitahu.

Mungkin pasal kerja. Tetapi apabila melihat mesej dari umminya dia tersentak.

Ummi
Athif, malam ni tolongla balik rumah kita. Ummi akan ceritakan semuanya. Ummi dan papa rindu sangat athif. Tolong ya nak.

Athif mengeluh. Mungkin kalini dia harus pergi ke rumah itu. Sampai bila kau nak lari athif? Tak jantan sungguh! Athif memarahi dirinya di dalam hati. Dia mengalihkan mata arah laptopnya semula. Baik buat kerja.

Ting!

Athif merengus. Apa lagi ni? Dia yang bsru sahaja ingin mute kan telefon tersentak melihat nama pengirim.

Qisya zinnirah
Saya maafkan awak. Tu je nk cakap. Bye buat kerja tu jangan stres tau! Kalau stres bayangkan muka saya konfirm tak penat! Assalammualaikum.

Athif menjwab dalam hati. Budak ni! Ada je nak selit! Dia tersenyum. Tenang sikit hatinya. Adakah qisya wanita yang akan mnjadi tulang rusuknya? Dia belum pasti perasaannya kepada qisya. Perkahwinan ini untuk menyelamatkan kedua dua pihak. Tetapi apabila melihat wajah qisya hatinya tenang. Mungkin itu namanya sayang? Baginya, terlalu awal untuk mengucapkan cinta. Kahwin pun belum. Persiapan perkahwinan mereka dah selesai cuma tarikhnya pada bulan hadapan. Biarla. Aku pun tengah stres pasal hal ni.

Athif berjanji pada diri sendiri walau stres macam mana pun dia, jangan lepaskan pada orang yang tidak bersalah. Contohnya, qisya zinnirah.

**********************************

Aleysha bermain dengan jarinya. Alamak macam mana ni?

"Im asking you aleysha benjamin!" Suara ethan menjadi lantang. Aleysha memandang wajah ethan. Wajah lelaki itu beku tetapi nadanya riak marah. Kalau boleh letak efek, dah lama ada asap keluar dari telinga ethan.

"Wow aleysha? I told you to tell me all what you know. Fine. If you won't tell me, there's no function you are here. You can go now. Before i call the security guard." Kata ethan sambil bangun dan melangkah ke arah tingkap kaca yang menampakkan permandangan A.S.

Aleysha menelan liur. Ethan ugut diakah? Dia mengeluh. Ya dia harus beritahu ethan juga.

"Fine! I just know about blue dragon. And and you want to lead the organization. You know right about the BLUE DRAGON. And im sure that it wouldnt be easy to be that! You may put yourself in danger and you may be kill!"  Luah aleysha. Apa yang dia mahukan adalah jaminan keselamatan daniel ethan. Salahkah?

Ethan mengeluh. Wajahnya tenang.
"That's all you know?" Badannya dipusing kembali memandag aleysha.

Aleysha menatap wajah ethan. Tenangnya dia. "Er yes. Sorry ethan. Im not a busybody but you know right im super worry about you." Jujur aleysha. Dia tidak mahu kehilangan ethan. Bukan dia tidak tahu apa yang tentang Blue Dragon. Ya, nama company ini Blue Dragon Holding tetapi ada sesuatu di sebalik nama itu. Dan jika mampu, dia tidak akan membenarkan ethan masuk campur tentang Blue Dragon. Bahaya! Sangat bahaya!

"Thanks for your concern. But you should go now." Ethan kembali duduk di kerusi nya. Dia menghela nafas lega. Nasib baik tu je dia tahu!

Aleysha mngetap bibir. "Ethan, dont worry i would help you find your brother." Niatnya ikhlas. Mereka dua beradik sudah berdekad dipisahkan. Dia kesian dengan keluarga ethan. Sejak umur 4 tahun ethan kehilangan kasih sayang ibu ayah malah adiknya juga hilang! Dia beruntung kerana bapanya tidak perlu menanggung pemderitaan seperti itu. Dia mengagumi jejaka bermata biru ini kerana ketabahannya. Ethan jarang senyum mungkin kerana hidupnya hanya kesedihan. Oleh kerana itu, aleysha cuba menceriakan hidup ethan sejak kecil lagi! Mungkin kerana simpati. Dan mungkin kerana. Cinta?

"No aleysha. It's too dangerous." Bantah ethan.

"What? I just wanna help you! Im sure you'll need my help, ethan."

"You scold me cause im putting myself into dangerous. Now im asking you, how about you? " perli ethan.

Aleysha menarik nafas dalam dalam supaya api kemarahan hilang. Orang nak tolong pun salah?
"I dont care! I will tell you anything information about him. I dont want to see you suffer about this alone. By hook or crook, nothing will stop me. Bye daniel ethan." Kata aleysha sambil melangkah keluar dari pejabat ethan. Meninggalkan ethan dengan wajah garangnya.

Ethan menyepetkan matanya. Budak ni nak tolong ke paksa? Haih. Dia tahu aleysha seorang yang degil. Dia tidak boleh buat apa2 tentangnya. Asalkan aleysha tidak berada dalam bahaya. Dia terhutang budi dengan keluarga aleysha. Kalau bukan kerana uncle sam dan aunty marissa, dah lama dia hidup di rumah anak yatim. Dia sebenarnya sudah upah penyiasat untuk mencari adiknya. Tetapi keadaan sangat susah untuk mencari adiknya. Mungkin keluarga baharunya sudah menukar nama lelaki itu. Menurut penyiasatnya, adiknya berada di malaysia kerana kawan baik kepada ibunya adalah orang malaysia. Jadi mungkin ibunya meminta pertolongan rakan baiknya itu untuk menjaga adiknya. Sebab itulah dia menerima projek yang ada di malaysia. Supaya dapat mencari adiknya.

Dia meraup wajahnya. Manalah kau ni noah? Apa yang dia ingat nama adiknya adalah noah. Muhammad noah fattanah. Adakah adiknya kacak? Segak? Bergaya? Miss you brother...satu satunya darah dagingnya.




Sorry kalau bosan sebab tak banyak bercakap cuma bercakap dalam hati je! Hahaha sorry tak best sangat chap ni! Tapi kalau nak tau apa blue dragon stau tuned! Siapa noah? macam biasa kalau typo pandai2 fahamkan. Enjoy🤪

DIA..Encik Jiran Beku(✅) NEW VERSIONWhere stories live. Discover now