Bab 20 [EDIT]

527 45 0
                                    

Votelah duluuu😉💫

Zara dan Syamim pergi membeli belah di Wangsa Walk. Saja mahu merapatkan lagi hubungan suami isteri mereka. Banyak juga yang dibeli. Setiap kedai yang mereka lalu pasti disinggah. Kata Syamim, hari ini dia akan membayar segala yang ingin dibeli oleh Zara.

"Sayang, abang nak pergi tandas kejap. Sayang tunggu kat kedai ni okay? Nanti abang datang."

Tiba-tiba saja perut Syamim meragam apabila mereka tiba di kedai yang penuh dengan aneka tudung itu.

"Okay."

Sepatah Zara jawab. Mana tidaknya. Jika tudung di depan mata, suami sendiri pun dilupanya. Syamim mengatur langkah ke tandas.

Zara sibuk membelek tudung tapi masih tidak jumpa yang mengikut citarasanya. Dalam kelekaan Zara mencari tudung, Shafiq menghampiri lalu ingin memeluk Zara dari belakang namun sempat dielak oleh Zara apabila Zara melihat tingkah lelaki itu yang dipantulkan oleh cermin.

"Fiq! Kau dah gila ke?"

Shafiq tersenyum.

"Yes. Memang saya gila. Gilakan awak."

Mata Zara membulat.

"Fiq, berapa kali aku perlu cakap yang aku dengan kau dah tiada apa-apa? Kau tak faham bahasa ke? Aku dah kahwin. Aku dah jadi isteri orang!"

Selesai sahaja berbicara, Zara mengatur langkah keluar. Langkahnya itu diikuti oleh Shafiq. Shafiq menarik tangan Zara supaya menghadapnya. Dengan pantas Zara merentap tangannya. Zara tidak mahu jika Syamim melihat adegan itu.

"Shafiq! Kita dekat tempat awam. Lagi satu, kau memang tak tahu hukum ke? Please, go away! Aku tak nak tengok muka kau lagi. Jangan pernah kau kacau rumah tangga aku lagi."

Senyuman sinis dipamerkan oleh Shafiq.

"Tapi sayang, saya tetap nak kacau awak sebab I love you."

Shafiq mencapai tangan Zara dan sekali lagi sempat Zara menjauhi dirinya daripada lelaki itu.

"Kau betul-betul dah gila, Fiq!"

Zara berpusing lalu ternampak Syamim yang sudah menghampiri. Zara hanya terpaku. Berharap Syamim tidak melihat adegan dirinya bersama Shafiq.

Matilah aku!

"Abang, jom kita balik."

"Sayang, wait! Ini lelaki hari itu kan? Dia kacau sayang lagi ke?"

Wajah isterinya dipandang. Zara terdiam. Habis hilang semua ayat.

"Oh ya. Aku lupa nak kenalkan diri. Nama aku Shafiq Mukhriz. Kau boleh panggil aku Shafiq ke Fiq ke apa-apalah. Kalau kau nak tahu kenapa aku datang rumah kau hari tu, aku rasa better kau tanya isteri kau. Lagipun, aku tak rasa salah kot aku cari bekas aku sendiri. Kalau tiada apa-apa lagi, aku pergi dulu."

Shafiq mengenyitkan matanya kepada Zara sebelum berlalu.

Zara memandang ke arah Syamim. Pasti di dalam fikiran suaminya ketika ini bercampur baur.

"Abang."

Tangan Syamim dicapai. Syamim yang tiada reaksi hanya membiarkan sahaja tindakan Zara. Dalam fikirannya saat ini cuma satu.

Apakah hubungan Zara dengan Shafiq?

Otaknya ligat berfikir. Zara yang melihat tiada sebarang reaksi daripada Syamim mengeluh. Zara khuatir jika Syamim akan meninggalkannya setelah kebenaran terbongkar.

Mereka terus pulang ke rumah. Dalam perjalanan pulang, tiada sebarang suara yang didengari. Masing-masing hanya mendiamkan diri. Syamim duduk di atas sofa. Zara hanya terus berjalan ke arah bilik namun ditegah oleh Syamim.

✅ Pelindung kiriman Tuhan [edited]Where stories live. Discover now