Part 45

7.4K 149 2
                                    

Kau memujaku dengan menyakitiku
———————————————




Aku tersedar bila merasa sebu di perutku, seperti ingin memuntahkan sesuatu. Merasa sesak di dada seperti dihimpit. Nampaknya kepala Abang Akmal enak terletak di dadaku, tangannya memeluk kemas tubuhku membuatkan pergerakanku terbatas.

Aku menggangkat kepalanya letak di bantal sebelah. Bilik air aku tuju. Kepalaku di suakan di sinki memuntahkan semua isi perutku. Pedih di ulu hati membuatkan aku menahan rasa. Rasa pening yang mula hinggap di kepala menyebabkan aku menyandarkan dahiku di dinding bilik air. Tanganku memegang sinki untuk berpahut.

Allah!

Hilangkan rasa sakit ini Ya Allah.

Lama aku berdiam diri sambil mataku terpejam rapat.

Aku merasa pelukan erat dari belakang.

"Sayang....

Tidak semena-mena aku menangis teresak-esak. Tangisan yang aku tahan-tahan selama ini akhirnya pecah.

Perasaanku bercampur-baur. Melawan antara sakit dan kesedihan.

Dia menggangkat tubuhku lalu dibaringkan di katil. Aku hanya diam memandang kosong dengan setiap tindakannya. Minyak angin di sisi katil diambilnya lalu di sapu lembut di bahagian perut dan dadaku. Sesekali matanya memandang ke arahku. Sesekali wajahnya berkerut bila mendengar keluhan di bibirku. Di sapu lagi minyak angin di belakang tubuhku. Aku mula memejam mata apabila merasa sedikit lega dengan urutannya. Aku merasa tangannya memicit halus di kepalaku. Belaian yang aku rindu sejak beberapa minggu ini. Saat ini aku merasa belaiannya. Sisa air mataku di kelopak mata di sapunya. Akhirnya aku merasa bibirnya melekat di kelopak mataku.

"I'm sorry for what I had done before."

Perlahan aku membuka mata melihat ke dalam matanya. Mencari sinar keikhlasan dengan ungkapannya.

"I'm sorry...

Ucapnya lagi.

.....sorry."

Dia melekatkan dahinya di dahiku. Bibirnya mencium puncak hidungku. Kemudian beralih ke bibirku. Berkali-kali bibirku di cium.

Aku masih lagi senyap. Hanya memerhati tingkahnya padaku.

Aku pandang jam di dinding sekilas.

4 pagi! Masih awal.

Sepertinya dia menunggu reaksi daripadaku.

"I'm sorry my baby." Perlahan dia menggangkat tubuhku baring di sisi bahunya. Tangannya di bawa memeluk tubuhku erat. Tubuhku yang kecil tenggelam di dalam pelukannya. Mukannya betul-betul di sisi pipiku.

"Abang tak salah." Akhirnya keluar juga suara emasku.

....abang tak pernah salah. Semua yang jadi salah Hanan. Hanan tak pandai jaga diri, tak jaga maruah abang. Hanan buat perkara yang abang tak suka. Hanan tak jujur dengan abang. Abang tak perlu minta maaf dengan Hanan. Abang tak pernah salah. Hanan yang bersalah dalam hal ini. Hanan——minta maaf buat abang terluka." Ujarku tanpa memandang wajahnya. Setitis air mataku mengalir lagi di tubir mata. Perlahan aku membalikkan tubuhku membelakanginya. Tidak sanggup aku memandang wajahnya saat ini.

"No....

......It my fault too." Aku bunyi suaranya serak. Mukanya dilekapkan di belakang tubuhku. Tangannya memaut tanganku ke genggamannya.

Perasaanku sedikit lega bila aku luahkan apa yang terbuku di hatiku. Biarlah aku mengalah. Kalau ini yang boleh membuatkan kami bahagia.

Aku dengar saja luahan dia sehinggalah aku kembali tertidur.





Aku Pujaan Abang Where stories live. Discover now