30

248 24 19
                                    

Jungkook betul-betul tidak bergurau bila dia cakap yang dia akan datang ke sini. Dari kejauhan lagi, bunyi deruan enjin motosikalnya sudah kedengaran. Tepat pada masa kafe dibuka.

Selepas memberhentikan tunggangan, ibu adalah orang pertama yang disapa olehnya. Aku berada di dalam kafe memerhatikan dia diam-diam.

"Selamat pagi, ibunya Juliet. Uhm, maksud saya Kim Han," Jungkook menayang sengihan malu. Kepala digaru janggal. "Boleh kalau saya minta izin dari puan untuk bertemu dengan dia."

"Tak perlulah berpuan-puan, panggil ibu sahaja. Masuklah, Juliet ada di dalam." balas ibu yang sedikit menyindir kesilapan Jungkook, membuatkan aku tergelak geli hati. Itulah, gedik nak ber Romeo Juliet segala.

Aku baru sahaja meletakkan pasu bunga yang terakhir ke atas meja, bila mendengar jeritan Jungkook yang betul-betul mengejutkan. Aku segera berlari anak ke depan dengan mata yang dibuka besar-besar. Alangkah terkejutnya aku bila melihat dia yang sudah berdiri di atas meja dengan muka cuaknya. Pandangan aku menurun pada benda yang diperhatikannya sampai begitu takut. Apa yang aku lihat cuma kucing.

"Jauhkan binatang berbulu tu dari situ, tolong."

Aku tak tahu patut ketawa, atau kesiankan dia.

*****

saya senanya hype utk siri 3
nanti. taip utk yg first-first ni
rasanya agak janggal.
hope tak membosankanlah TT

anw, thank you for reading ♥

anw, thank you for reading ♥

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

HAPPY 7TH ANNIVERSARY BTS ♥

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 13, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

[DC] Romeo : Our First MetWhere stories live. Discover now