Red, White & Royal Blue

311 16 16
                                    

Tytuł: Red, White & Royal Blue
Autor: Casey McQuiston
Gatunek: romans
Dział: dla młodzieży / dla dorosłych

Syn prezydentki USA nie może zakochać się w księciu Walii, prawda? Przecież to by wywołało między narodowy skandal wszechczasów i oni się zresztą nawet nie lubią. Ale czy rzeczywiście wszystko jest takie niemożliwe?

Przyznam, że była to moja jednak z pierwszych książka, w której wątek LGBT+ był na pierwszym planie, bo we wszystkich książkach, jakie do tej pory czytałam, o LGBT+ było raczej gdzieś z boku, w tle. Zatem zastanawiałam się jak tą książkę odbiorę, jakie będą moje odczucia względem niej, ale szczerze powiem, że mnie oczarowała.

Lecz mimo wszystko początek był dla mnie trochę ciężki i nie umiałam się w nim odnaleźć. Po prostu chwilami nie bardzo wiedziałam o czym jest mowa i nie do końca rozumiałam niektóre fragmenty. Ale potem było już o wiele lepiej i w dalszej części książki nie mam się do czego przyczepić, bo było tylko lepiej.

Ogólnie książka była cudowna. Strasznie podobał mi się cały zarys na fabułę, to mnie tutaj najbardziej uwiodło, jak i  relacja między głównymi bohaterami. Zawsze czekałam na fragmenty w których będą ich dialogi, bo uwielbiałam te momenty. Urocza była ich relacja, wydawała się taka prawdziwa i no po prostu świetnie się to czytało. 

Choć mimo wszystko wydaje mi się, że nie było tu takiego typowego schematu, który jest w większości romansach. W sensie, że bohaterowie się poznają, zakochują, potem nagle mają jakiś kryzys i nagle jest happy end, no bo umówmy się szczerze, tak wygląda znaczna część romansideł. Tutaj tego kryzysu raczej nie było tak widać i nie umiem stwierdzić czy to dobrze czy raczej przez to książka straciła na wartości i wydała się bardziej płaska fabularnie. Mam mieszane odczucie, ale mimo to i tak uwielbiam tą historie.

Wydarzenia były ciekawe i fajne, dobrze mi się czytało tą książkę. Naprawdę nieźle mnie wciągnęła, miała taki swój uroczy klimat. Lecz szczerze przed samą sobą musze przyznać, że miewałam chwilę, kiedy to wszystko wydawało mi się mało autentyczne, ale te uczucie mimo wszystko nie sprawiało, że mniej zachwycałam się tą książką. Na pewno kupie sobie drugą książkę tej autorki, bo podoba mi się jej styl pisania i to jak operuje tym światem literackim, więc chciałabym znów zatopić się w jej powieści.

Ocena: 🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌑(9/10)

Opis od wydawcy: Co się stanie, gdy Pierwszy Syn Ameryki zakocha się w księciu Walii? Podczas wesela na brytyjskim dworze królewskim wybucha kłótnia. W jej wyniku książę Henry i Alex - syn prezydentki USA - lądują w torcie weselnym, co wywołuje kryzys dyplomatyczny między państwami. Żeby go zażegnać, PR-owcy wymyślają ustawkę: Henry i Alex mają spędzić razem jeden dzień, pokazując się mediom jako najlepsi przyjaciele. Nikt się nie spodziewa, że fałszywa, instagramowa przyjaźń przerodzi się w uczucie, które młodzi mężczyźni będą zmuszeni ukrywać przed całym światem. Jak długo dadzą radę udawać?

Recenzje i opinie książek papierowychWhere stories live. Discover now