AKHTAR - EPILOG✨

21.8K 599 60
                                    




"PERLAHAN-lahan la sayang.." Aira tersengih saja. Dia sedang menikmati ayam masak tomato. Slurpp sedap! Masakan daripada Puan Ariana hehe. Pertama kali rasa masakan mama nya. Hmm not bad.

Akhtar mengelap bibir isterinya. Alahai budak gemuk ni. Makan tak ingat dunia..

"Sedap sangat ke sayang?" Aira mengangguk.

"Sedap! Macam abang.." Akhtar sengih. Dia mencium sekilas bibir yang banyak berceloteh itu.

Setiap hari Aira akan menggodanya dengan kata-kata..

'Abang best.. Aira suka badan abang..'
'Abang taknak Aira malam ni?'
'Abang.. Aira nak cium abang..'
'Abang kiss la Aira gaya fancy kiss tu. Yang cium lama-lama tu..
'Abang.. jom..'

Akhtar pun apa lagi. Makin membuas! Itu baru kata-kata.. Tak masuk lagi perlakuan. Aira kuat meraba sekarang. Setiap saat meraba dada dia..

Kadang diramasnya punggung Akhtar. Dia cakap balasan sebab Akhtar selalu ramas dia punya.

Dan sekarang Akhtar kena raba lagi. Satu tangan makan nasi dan satu lagi duk ramas paha Akhtar. Nak naikkan nafsu Akhtar ke macam mana?

"Sayang." Akhtar menahan tangan gatal itu apabila makin melarat ke celah kangkangnya! Ish merenyam betul dia sekarang. Kalah Akhtar.

"Hehe sorry. Abang hot sngat.. Aira sukaaaa"

Haa tengok. Gedik lagi budak tembam ni. Sekarang kandungannya dah masuk 6 bulan. Alhamdulillah makin sihat Aira.

Hari-hari kena gomol oleh Akhtar. Gebu sangat siapa suruh?

Oo lupe nak cakap yang Zarif dan Wani dah selamat bernikah 3 bulan lepas. Kemain Zarif tu melompat sakan smpai terlondeh kain samping dia. Tak senonoh!

"Abang abang.." Akhtar menjungkit kening kearah wajah gebu itu. "Love youuu hehehehhe." Akhtar menggeleng. Mula la tu nak menggedik.

"Malam ni kita dating nak?" Tanya Akhtar smbil mengelus rambut ikal mayang isterinya.

"Nak! Aira akan ikut kemana saja abang pergi. Aira nam berkepit dengan abangg.." Meleret suara itu..

Tangan dia pun dah makin merayap di paha Akhtar. Akhtar memejam mata kejap dan mengambil tangan itu. Nak kena terkam gamaknya budak ni..

"Sayang behave ea. Kalau tak kita tak jadi dating malam ni. Kita dating atas katil je. Nak?" Cemberut wajah Aira.

"Abang ni asyik nak tutt je kan? Tapi kalau abang nak Aira on je hehe." Akhtar menggeleng. Penat den nak melayan perangai miang isterinya ni..

*:・゚*:・゚



LYDIA tersenyum melihat Farhan yang sudah keluar dari penjara. Dia melambai kearah Farhan..

"Hai.." Farhan senyum tipis dan mengangguk. "How are you Farhan? Suka tak dapat keluar?"

Farhan senyum. "Yap suka. Alhamdulillah .." Lydia senyum mendengar perkataan yang disebut Farhan.. Farhan sudah berubah. Dia tahu akan itu kerana setiap kali dia menjenguk, dia selalu nampak Farhan solat didalam jail itu..

"Baguslah.. I tunggu you tau.." Farhan senyum. "Yeah.. I pun tunggu detik ni. Btw Lydia, salam takziah atas kepergian daddy you.."

Dato Ramli sudah meninggal didalam penjara. Dia meninggal kerana sakit jantung. Namun dia sempat bertaubat sebelum dijemput ilahi. Alhamdulillah ..

"Thanks Farhan. Jom kita pergi makan. You mesti lapar kan?" Farhan mengangguk.

"Lydia.." Lydia berpaling kearah Farhan. "You boleh tunggu i stabilkan diri duku tak? I janji akan kahwin dengan you lepas ekonomi i stabil. I nak bekerja dan menyimpan duit untuk berkahwin dengan you. You boleh tunggu kan?"

Lydia mengangguk. "Sure! I tak kisah. Asalkan you tak pergi lagi dari i.."

Farhan mendekat. Dia membisik perlahan dihadapan wajah Lydia. "Never, me lady.."

*:・゚*:・゚


"DISINI kahwin, disana kahwin dihujung sana pula perut nak meletup. Tapi aku masih single! Apelah nasib!" Akhmal meramas rambutnya. Argh stress! Tinggal dia sorang-sorang je. Yang lain semua dah berkeluarga.

"Baguslah single. Boleh la angah jaga umi kan.." Akhmal menjeling uminya. "Umi, nampak sangat gaya memerlinya tu." Umi tergelak.

"Tulah jual mahal lagi.. Orang ramai nak pada angah tapi angah jual mahal kenapa?" Akhmal mencebik. Dia malas bercinta sebab tu la..

"Dah! Angah taknak dengar!" Akhmal menutup kedua-dua telinganya. Uminya menggeleng dan tersenyum. Ada la tu jodoh nnti..

*:・゚*:・゚



KELIHATAN bulan dan bintang sangat bersinar malam ini seperti pasangan suami isteri yang sedang santai diatas rumput..

Aira melentokkan kepala ke dada Akhtar. Akhtar pula merehatkan dagu diatas kepala Aira. Dia memeluk erat isterinya..

"Abang.. banyak nya bintang malam ni." Akhtar senyum dan cium sekilas kepala isterinya.

"Ha'ah.. Nampak terang je malam ni." Aira senyum.

"Abang nak tahu tak abang adalah bintang bagi Aira?" Akhtar senyum dan menggeleng.. "Kenapa abang bintang untuk sayang?"

"Akhtar.. bintang yang terpilih. Abang adalah bintang Aira. Semasa Aira sedih dan hiba, abang la yang datang menenangkan Aira. Ketika Aira sedih , abang la yang datang membahagiakan Aira.."

"Dan ketika masa hadapan Aira gelap, abang la bintang yang menyinari hidup Aira.. Aira nak berterima kasih pada abang.. Abang la segalanya bagi Aira.. Kalau abang takda mase Aira sedih haritu, Aira rasa Aira dah bunuh diri waktu tu.."

Aira menitiskan air mata apabila mengingat kembali waktu itu. Dia ingin melemaskan diri ke dalam air pantai namun kehadiran Akhtar la yang menghentikan segalanya.

Akhtar senyum terharu.. Dia memusingkan badan Aira. Aira senyum dengan linangan air mata.

"I love you sayang.. Abang sayang sangat pada Aira. Aira juga segalanya bagi abang. Aira mengajar abang cara untuk mencintai seseorang dengan tulus. Aira penenang hati abang dikala abang dalam kemarahan.."

"Sewaktu abang dalam keadaan baran haritu, abang call Aira. Dan masa tu lah hati abang makin tenang lepas dengar suara Aira.. You're my everything sayang. You're my peace.." Aira memeluk erat badan Akhtar.

Akhtar mencium semahunya kepala Aira..

"I love you suamiku Akhtar.. You're my star in my life. Abang adalah cahaya yang menerangi hidup Aira.."

"And I love you more isteriku Aira.. You're my peace. Sayang adalah kedamaian abang.."

Akhtar menekup pipi Aira dan mencium bibir basah itu. Dan di waktu itu mereka melayari lembah percintaan disinari cahaya malam.. Alhamdulillah ..

Semoga Muhammad Akhtar dan Nur Aira Armanda sentiasa bahagia..

Walaupun kisah disini sudah tamat namun kehidupan mereka tetap berkekalan selamanya🤍

-TAMAT-

Terima kasih kepada smua yang setia membaca dari bab 1 sehingga epilog. You don't know how much i love you, my readers❤️ Tanpa korang, saya tiada disini tau.

Kerana korang juga la saya mampu menghabiskan kisah ini. Terima kasih. 🥺

Maaf salah silap dari saya. Maaf juga jika ada kesalahan tatabahasa atau kesalahan ejaan.

Last but not least thank you to all of you yang membaca, yg memberi vote dan yang memberi komen.

Akhtar and Aira love you so much🫶🏻

Sekian, Akhtar - Bintang Yang Terpilih melabuhkan tirai..✨❤️

AKHTAR [C]Where stories live. Discover now