Special Epilog

84.5K 2.4K 141
                                    

Daniel mengintip di sebalik celah-celah batu. Tiada langsung bayang-bayang tubuh molek isterinya kelihatan. Senapang di tangan diperkemaskan lalu dibawa ke belakang badan. Dia mengintip sekali lagi. "Mana dia ni?" soal Daniel sendirian. Kali ini dia nekad, dia akan pastikan Iman mati! Biarkan tompokan merah merebak di baju Iman nanti.

Daniel melangkahkan kaki perlahan-lahan lalu menuju ke salah satu batu yang besar. Dia bersandar di situ. Dia mengintip lagi di sebelah kanan dan ya! Kelihatan Iman sedang berjalan dengan lenggang-lenggoknya. Daniel mengacukan senapang tersebut dan bang bang!!

"Hahahaha!" Daniel ketawa jahat. Dia segera meluru ke arah Iman yang sudah terbaring. Nasib baik atas rumput. "Apa abang buat ni?!" soal Iman dengan nada yang keras. Dia memegang bahagian badannya yang kena tembakan. "Sayang kalah! Werk!" Daniel terus menjelirkan lidahnya lalu berlari. Senapang yang berisi air merah dibawa lari. Masa untuk selamatkan diri!

Iman bangkit lalu membawa senapangnya yang membawa air berwarna biru. Memang nak kena laki aku ni! "Abang!!!" Jerit Iman kuat lalu mengejar Daniel sekuat hatinya. Kurang asam punya laki. Dengan bini pun nak menang juga ke? "Tidakkk!! Raksasa dah bangun!!"

Daniel berlari lintang-pukang macam tak cukup tanah. Iman berhenti. Penat sia. Laki dia ni Husain Bolt ke apa? Asal laju sangat? Iman menarik nafas dan menghembuskan nafas. Kalau Daniel, inspektor. Dia, kolonel pula. Muahahaha. Iman menyorok di sebalik batu yang disediakan untuk permainan paint ball. Dia memerhatikan gerak-geri Daniel dengan tajam. Lagak macam nak bunuh laki sendiri je.

Daniel berhenti berlari. Dia lari sorang-sorang jeke tadi? Mana bini dia? Daniel memerhatikan keadaan sekeliling dan bang!! "Hahahahaha padan muka! Sayang menang werkk!!" Iman terus menari kegembiraan di hadapan Daniel. Punggung sengaja digoyang-goyangkan. Daniel membuat riak poker. Cis. Nampaknya dia dah kalah! Kalah dengan gula pula tu!

Daniel mengetap gigi lalu mencempung tubuh Iman. Air yang berwarna tidak dihiraukan. Asalkan dia boleh denda orang yang dah menang! "Apa ni?! Mana adil! Sayang menang lah! Heyyy!!" Lengan Daniel dipukul-pukul. Daniel langsung tidak mengendahkannya. Eleh, dia sado lah. Tak sakit pun. Boleh je dia dukung Iman macam guni beras tapi tak apa. Dia nak acah-acah suwit kejap.

"Shh! Abang nak culik sayang!" Cis. Apa kejadah culik bini sendiri. Gila ke apa Daniel ni. Iman berhenti meronta lalu tersenyum. Mengada betul suami dia ni. Iman mendekatkan wajahnya lalu cup! Mencium sekilas bibir Daniel lalu buat selamba. Daniel memandang Iman. Kening diangkat. "Tu untuk apa? Nak bodek abang ke supaya lepaskan sayang? Jangan harap dapat!"

Iman mencebik. Rangkulan di leher dieeratkan. "Bukanlah. Orang saja je nak kiss dia. Tak suka eh? Tak suka tak apa." Jawab Iman selamba lalu menggoyang-goyangkan kakinya. Kepalanya beralih ke dada bidang Daniel. Mata dipejam. "Ye ke?" Iman mengangguk. Tak percaya pula laki dia ni.

Apabila terasa badannya sudah selamat diturunkan di atas katil, dia sedar yang dia dah selamat masuk ke dalam bilik hotel. Alah bukan jauh pun hotel dengan tempat diaorang main tadi. Iman membuka mata dan memandang sekeliling. Kelihatan Daniel sedang membuka baju di hadapannya. Auch. Mata Iman membuntang. "Abang!!" Iman menjerit lalu menekup mukanya. Ish, tak tahu malu betul Daniel ni!

"Apa?" soal Daniel dengan penuh suci. Iman menunding ke arahnya yang tidak berpakaian menggunakan tangan kirinya. Daniel memandang tubuhnya. Ah. Pasal ni ke? Bibirnya mengoyakkan senyuman nakal lalu menghampiri Iman yang masih menutup matanya. "Dah pakai dah." Bohong Daniel. Iman membuka tangannya perlahan-lahan dan "Arghh!!"

Lelaki Dingin itu Suami Aku✔Where stories live. Discover now