CH 24

6.3K 247 1
                                    

Dua tahun kemudian,

Banyak benda dah berubah sepanjang dua tahun ini. Ikhwan sudah menjadi CEO yang termuda dan terkenal. Dia menggantikan Amsyar. Nick dan Lys sudah bertunang. Ilyana, Hannah, Naim dan Irfan masih sekolah di GHS. Ilyana dan Hannah akan menduduki SPM tahun ini. Manakala Irfan dan Naim menduduki STPM. Raihan dan Ifrina juga. Ilyana masih bersama Naim. Hannah pula masih bersama Ikhwan. Iffah. Dia sudah sangat cantik sekarang. Sampaikan ramai terpikat dengannya. Namun dia tahu Irfan masih menunggu dirinya. Kekadang dia bekerja membantu isteri Amsyar sebagai model remaja.

Petang itu Iffah melepak di taman bunga di belakang rumah. Dia terlalu khusyuk sampaikan Ikhwan datang pun dia tak sedar.

" Dik! " tegur Ikhwan.

" Hishh apa ni. Terkejut lahh " geram Iffah. Abang dia ni sengaja lah.

Ikhwan tergelak apabila membayangkan muka terkejut Iffah.

" Hahahaha chill. .ni abang nak cakap. .esok balik Malaysia.. Dah dua tahun.. Paksu suruh kita balik sana. .lagipun abang ada projek besar dekat sana .. " terang Ikhwan tiba tiba.

Iffah tersentak. Malaysia. Tempat yang dia tak pernah jejak sejak dua tahun lalu. Rakannya yang lain juga dia sudah tidak contact atas permintaannya.

" habis abang Nick? Kak Lys? Adik taknak duduk rumah tu lahh " elak Iffah.

Ikhwan menghela nafas.

" Dorang ikut kita lah. Naim dengan Lys tu partner abang kan. Rumah? Tak payah risau. Abang dah beli dua kondo untuk kita duduk. Adik sah duduk dengan kak Lys. Ok? " ujar Ikhwan. Dia perlu ke Malaysia kerna salah satu projek besarnya di sana.

Iffah termenung sebentar.

" Hmm okeyyy. Adik on je " senyum dan setuju Iffah.

Ikhwan tersenyum lalu memeluk adiknya. Dia tahu Iffah yang sekarang bukan yang dulu. Yang ni, lebih kuat dari dulu. Yang mampu membalas segala kata kata orang yang menindas dia.

Malaysia

Kelas saat itu sangat bingit sehinggakan Ilyana rasa rimas. Entah apa yang dibisingkan pun tak tahu le haih!

" Wehhhh serius ahh hotstuff Canada nak datang sekolah kita wehh?! " jerit Faiq, ketua kelas.

Semua laju membuka insta mereka untuk memastikan kebenaran. Namun tidak pada Hannah dan Ilyana. Mereka pelik. Siapa?

" Siapa ni weh " ujar Ilyana.

" Gila kau tak tahu. Ni hah instafamous sekaligus model remaja hot Canada tu. Buka lah ig dia. _if.hyyn " ujar Rai.

Ilyana dan Hannah mula membuka insta mereka dan mencari nama itu. Terbuntang mata mereka melihat followers gadis itu. 4.5m ?!

Mereka scroll segala post gadis itu dan kebanyakannya muka semua diblurkan. Mereka membaca lastest post.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
I'm YoursWhere stories live. Discover now