CH 57

4.7K 173 1
                                    

Irfan menolak kerusi Iffah perlahan sambil menikmati pemandangan laut yang tersergam indah di hadapan mereka. Dia kagum dengan keindahan alam di sini. Malah, dia bersyukur kerna setidaknya mereka tidak sesak dengan masalah. Dia memandang gadis yang selama ini bertakhta di hati dia. Kelihatan gadis itu tersenyum lebar sambil menutup mata. Mungkin sedang menikmati angin bayu.

" Nyaman kan? "

Persoalan Irfan membuatkan Iffah tersentak. Dia lupa saat ini dia bersama Irfan.

" Haah. Rasa macam taknak balik pula. Best sangat udara dia. Dengan kehijauan pokok lagi. " Iffah bercerita dengan penuh teruja. Rasanya inilah tempat yang dia perlu sangat. Ketenangan.

Irfan duduk di hadapan Iffah sambil berlutut. Buat seketika mereka terpaku melihat diri masing-masing. Rasa macam dejavu sangat. Debaran di hati tak payah cakap, laju je.

*part ni serious aku geli weh*

" Kau nak tahu? Aku selalu terjampi dengan mata kau. Bila pandang kau, serious aku nak sangat selalu tengok mata kau. Aku terpaku sampai speechless "

Statement daripada Irfan itu membuatkan Iffah tergamam. Dia tak sangka pula lelaki itu akan jujur pada waktu macam ni. Haih kenapa budak bertiga tu time macam ni nak tinggalkan mereka berdua.

" Kau buat aku nak kau. Aku cuma nak diri kau. Diri kau, kehadiran kau sejak pertama kali masuk sekolah tu macam misteri sangat. Sampai satu masa, aku terlanggar kau tu. Rasa macam ada satu jampi kot kau bagi aku. Hahahaha tahu kau mesti tak ingat. Tapi takpe. Slow slow ok " Irfan tersenyum kecil melihat rona di wajah gadis kesayangan dia itu. Dia bangun lalu memandang pemandangan di hadapan mereka.

Iffah terkaku. Dia memegang jantung dia yang berdegup laju itu. Apa ni? Kenapa rasa macam berdebar sangat? Did he's the one? So means Kak Rina tipu aku? But why?

" Erm Irfan. Tolong taw " ujar Iffah. Dia masih menunduk.

Irfan mengerutkan dahi. Tidak faham dengan gadis itu.

" Tolong apa? "

Iffah mengangkat wajahnya. Sayu.

" Tolong jangan berhenti cintakan aku. Tolong stay sampai aku sembuh. Aku akan buat terapi sampai aku sembuh. Aku akan buat ingatan aku kembali ok " tekad Iffah. Dia yakin Irfan yang jujur bukan Ifrina. Entah kenapa dia sungguh yakin.

" Hahaha ok deal. Kau pun. Tolong jangan percaya sepatah pun apa yang keluar dari mulut Ifrina. Nenek sihir tu. " Senyum Irfan.

Iffah mengangguk lalu tersenyum. Dia mungkin tidak tahu apa yang terjadi. Namun hati dia tahu siapa yang sebenarnya jujur dengan dia. Dan di sini. Di pantai ini. Permulaan antara dia dan Irfan. Permulaan hubungan mereka. They started it then they need to end it. No matter what happen.

Irfan dan Iffah melebarkan pandangan mereka ke arah laut yang tersergam indah. Ketenangan di hati masing-masing terpancar di raut wajah mereka.

Manakala yang lagi tiga itu tersenyum lebar. Seem like their plan work like what they want. Hubungan Iffah dan Irfan mula membaik. So, apalagi high five!

Tbc

I'm YoursWhere stories live. Discover now