CH 48

4.4K 153 1
                                    

Iffah menyelak satu persatu album di atas meja belajarnya itu. Semua wajah di dalam ni, dia tak kenal langsung. Makin dia paksa untuk mengingat makin sakit kepala dia. Namun ada satu wajah yang membuatkan dia rasa rindu. Lelaki yang masa dia sedar dulu berada di muka pintu wad dan memandang sayu dirinya. Namun sekarang lelaki itu menghilang. Siapa dia sebenarnya?

Tok tok!

Tengku Izzah melangkah masuk ke dalam bilik anaknya. Kelihatan Iffah sedang membelek album lama dirinya.

" Sayang. Makan ubat sini " arah Tengku Izzah. Dia menolak kerusi roda anaknya itu ke arah katil.

Setelah Iffah selesa di atas katil, dia menghulurkan ubat ubat Iffah.

" Ma, Kak Rin mana? " soalan itu bagai menjerut leher Tengku Izzah.

" Kak Rin takde, sayang. Dia kan belajar lagi. Kenapa? Rindu kakak ke? " senyum Tengku Izzah. Walhal hatinya pedih melihat keadaan anaknya ini.

" Ohhh. Hm yes. Farhana rindu dekat kakak. Lama tak borak dengan dia " Iffah memandang ke jendela bilik. Kenangan masa kecil yang membuatkan dia rindu pada kakaknya.

" Its okay. Nanti kakak jenguk lah. Ni esok ada check up taw. Nanti abang Ikh datang. Dia teman Farhana. Mama ada hal pula. Takpe kan? " Tengku Izzah mengusap tangan anaknya yang selama ini dia dera. Hampir seluruh tubuh gadis ini dia seksa. Ya Allah.

" Takpe. Abang Ikh je kan. " balas Iffah. Dia malas ingin memanjangkan cerita. Nanti dia makin sedih pula.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Irfan merenung gambar gadisnya. Gadis yang dia tinggalkan di Malaysia tanpa khabar. Sakit hati dia tak mampu nak diungkap oleh siapa pun. Sakit hati dia bila mana Iffah tidak kenal diri dia. Sakit hati dia bila semua melarang dia berjumpa Iffah. Tunang dia tu!

" Bro. Apasal serabut sangat ni? " tanya Luqman, kawan satu fakulti Irfan.

" Aku rindu dia. Tapi dia rindu aku ke? Lepas apa yang jadi sebelum ni, dia masih nak dekat aku ke? Dengan dia hilang ingatan lagi. Saat dia sakit, bro.. Aku takde dekat sisi dia.. " sayu Irfan.

Luqman yang melihat juga turut berduka cita. Dia tahu semua tentang kawannya ini. Tapi dia tidak boleh menidakkan yang Irfan juga salah. Haih.

" Kau balik lah sana. " cadang Luqman.

Irfan menggeleng. Balik sana? Lepastu kena halau lagi? Tak payah lah.

" Aku teruskan je study weh. Andai kata memang dia bukan milik aku, aku kena redha. Aku tahu dia boleh kuat kalau aku takde. Better aku blah " Irfan tersenyum miris. Dia kena kuat kalau nak Iffah bahagia.

Luqman menepuk bahu rakannya. Dia tahu Irfan boleh hadapi semua ni. Dan sebagai rakan, dia akan terus berada di sisi Irfan. Keep strong bro. Aku tahu kau akan sentiasa kuat untuk dia.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Ting tong!

Tengku Izzah dan Tengku Izwan berpandangan. Siapa yang datang lewat malam ni?

" Siapa tu, ma? " tegur Ikhwan yang baru turun. Dia baru menjenguk Iffah. Dan adiknya itu sudah lena dibuai mimpi.

" Entah. Kejap mama buka pintu " Tengku Izzah terus berjalan ke arah pintu. Entah kenapa dia rasa berdebar pula saat ini. Macam sesuatu akan berlaku lepas kedatangan 'tetamu' ini.
Sejurus pintu dibuka, Tengku Izzah terdiam melihat 'tetamu' itu. Orang yang selama ni menghilang. Yang dicari oleh adiknya sendiri.

" Hai mama. I'm back "

Ifrina.

Ikhwan dan Tengku Izwan tersentak dengan suara itu.

Bala dah datang.

Iffah dalam bahaya.

Next plan.

Tbc

I'm YoursWhere stories live. Discover now