TWO

1.4K 223 48
                                    

Setiap satu jam berlalu, telefon Mark sering mendapat notifikasi mesej dari Simon. Dia dah mula meluat dengan permainan ini.

" Aku kata, aku tak nak main dah. Jangan kacau aku dah. " Kata Mark apabila melihat telefonnya buat kali ke berapa dia sudah tidak ingat. Tinggal lagi enam jam sebelum misi itu habis.

Xiaojun yang nampak Mark kelihatan tidak senang itu, bertanya kepadanya...

" Mark, kau okay tak? Dari tadi tak senang ja. " Soal Xiaojun yang sedang bermain dengan gitarnya.

" Okay ja, just number nie asyik spam aku. Walaupun dah block pun, still nak boleh spam aku. " Kata Mark, memberitahu masalahnya kepada Xiaojun. Xiaojun menyoal nombor apa yang asyik spam dia.

" Number dari Simon Says? Whatever lah nama dia tu. " Kata Mark dan mata Xiaojun membulat besar kemudian.

" Dari Simon Says? Aku dengar siapa main game tu, dia akan terima balasan kalau tak buat apa yang Simon suruh. " Bisik Xiaojun kepada Mark.

" Kau pun satu, ikut ja apa internet kata. " Kata Mark, menafikan permainan itu cuma palsu sahaja dan ingin menakut-nakutkan orang lain.

" Tapi kawan aku main, dia tak buka phone dia seminggu sebab nak exam and semua orang terdekat dia terbunuh, even parents dia. " Tanah Xiaojun. Mark terasa takut tetapi tunjukkan yang dia tidak takut.

" Aku tak percaya lah. Kalau dia kawan kau and orang terdekat dia mati, kenapa kau pun tak kena? " Soal Mark dan Xiaojun tidak tahu bagaimana hendak balas itu.

" Exactly. Nie semua fake. Lagipun, game ja pun. Bukan betul. " Kata Mark, berlalu pergi masuk dapur. Xiaojun berada takut kerana Mark telah masuk ke permainan Simon Says itu.

1.30 PM

" Hyung, Haechan gi beli makan kat kedai ayam tau. Nak pesan apa-apa tak? " Kata Haechan dan semua berebut untuk pesan macam-macam benda, terutamanya maknae line.

" Okay! Enam kotak ayam yeah? So semua 60 ketul ayam kan? " Soal Haechan kepada Taeyong yang telah bantu dia untuk settle kan pesanan mereka. Taeyong angguk kepalanya.

" Okay, dalam pukul 2 nanti, Haechan akan balik. " Kata Haechan.

" Tak dak siapa nak ikut aku kah? " Kata Haechan dan semua buat-buat tak dengar dan lakukan kerja sendiri.

" Kawan tak guna semua nie. " Kata Haechan dan mereka semua lepaskan tawa kecil sahaja. Kemudian, Haechan beredar ke kedai ayam yang terdekat.

- 20 minutes till your mission ends

Mark melepaskan keluhan sahaja melihat mesej itu. Walaupun dia sudah hantar mesej kepada nombor itu bahawa dia tidak mahu bermain, mereka masih menghantar mesej kepadanya.

Selepas 20 minit, dia mendapat mesej dari mereka dengan gambar. Mark terkejut gambar apa yang telah dia dapat. Ia sebuah gambar Haechan, yang mengalir darah banyak dari kepalanya dan terlentang atas lantai.

🖤

Apa kau dah buat?!

As what the rules said,
obey the order or face
the consequences

FUCK YOU!

🖤

" Guys! Emergency! Hyuck baru dalam accident! " Jerit Mark kepada mereka dan mereka semua terkejut.

" Macam mana kau tau? " Soal Hendery yang sedang main permainan video dengan Renjun dan Chenle.

" Tiada masa untuk aku terangkan! Jom! " Dengan itu, mereka semua keluar dari rumah dan beredar ke kedai ayam yang mereka sering pergi dan kedai ayam yang Haechan telah pergi.

Apabila sampai di sana, ramai orang telah berkumpul di sana. Terlihat mereka sedang menolong Haechan. Mereka telah menelefon ambulans.

" Haechan, you're gonna be fine. Stay strong. " Kata Mark kepada Haechan yang sudah pengsan dan darah mengalir dengan banyak itu.

▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂

" Kami dapat selamatkan Haechan. " Kata doktor sebaik keluar dari bilik kecemasan. Semua telah melepaskan keluhan lega selepas dengar apa doktor katakan.

" Tetapi dia akan kekurangan darah maka, dia akan cepat penat. " Kata doktor itu dan memberitahu lagi beberapa berita yang perlu mereka tahu tentang keadaan Haechan sekarang.

Mark terduduk di kerusi selepas semua benda ini berlaku. Dia berasa bersalah akan apa telah berlaku kepada Haechan. Kalau bukan sebab game itu, ini semua tidak akan berlaku. Kemudian, dia menerima satu mesej.

Dia rasa menyesal kerana telah sertai game ini dan dia tidak boleh keluar dari permainan itu selagi dia selesaikan kesemua misi mereka

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dia rasa menyesal kerana telah sertai game ini dan dia tidak boleh keluar dari permainan itu selagi dia selesaikan kesemua misi mereka. Atau dia cuba rosakkan sistem permainan itu.

💫

new update! thanks untuk 100 reads! also, harap korng boleh fahamkan citer nie since ia akan menjadi lebih confius nnti "))

Simon Says ↻ NCT √Where stories live. Discover now