FIFTY TWO

642 111 45
                                    

Mark terjaga dari pengsan setelah dipukul oleh salah seorang dengan kayu di kepala. Serta-merta dia merasai kesakitan itu dan mata dia mula fokus apa yang terpampang di depannya.

Mark terkejut untuk melihat lima rakannya yang terikat ketat itu. Mereka semua terpengsan akibat Simon telah dadah mereka dengan asap pengsan.

Mark cuba untuk selamatkan mereka tetapi gagal kerana dia juga diikat pada sebuah kerusi dengan tali pada tangan dan kakinya. Kemudian, dia terdengar seseorang sedang terbahak-bahak gelak dengan penuh sinister.

Datang seorang lelaki yang memakai suit putih, topi dan sarung tangan dengan segak, turun dari tangga dengan dua orang dalang dibelakangnya. Salah seorangnya Winwin. Mark terkejut akan kehadiran Winwin, dia bekerja dengan Simon selama ini! Dia dah agak!

Lelaki bersuit itu berhenti berjalan apabila dia berada di depan Mark dan membuka topi dia untuk mendedahkan identiti sebenarnya kepada Mark. Mark lagi terkejut hingga dia tidak percaya. Lelaki bersuit putih itu, pengasas Simon Says ialah...

" Ji Hansol?! " Ujar Mark dengan terkejut. Sungguh dia tidak sangka Hansol melakukan kerja-kerja haram ini.

" Yes, it's me! Nice meeting yall here! " Ujar Hansol dengan teruja apabila dapat berjumpa semula dengan rakan-rakan lamanya semula. Mereka cuma menunjukkan muka jijik mereka kepada Hansol.

" Kenapa monyok ja semua? Senyum lah! Korang tak seronok ka jumpa aku? " Soal Hansol kepada mereka semua.

" Seronok apa kalau kau yang bunuh hampir semua kawan kami! " Jerit Mark dengan kuat pada Hansol. Dia cukup geram dan marah pada Hansol sebab kerja bodoh dia lah, ramai orang yang tidak bersalah terbunuh.

" Bukan aku bunuh, kau yang bunuh. Aku cuma bagi arahan ja. " Balas Hansol, tersenyum kemudian.

" Kau ancam aku! Kau ancam ramai orang so that ramai lagi main game bodoh kau! " Kata Mark lagi, again, spitting straight facts.

" Ah sudah! Aku dah meluat dengar benda yang sama ja! " Kata Hansol, menjadi semakin sawan mendengar fakta-fakta itu.

" Kita datang sini bukan nak bercerita but untuk melihat kematian lima sekawan ni. " Ujar Hansol dan menekan sebuah butang pada sebuah alat kawalan jauh. Keluarnya gergaji besar yang melintang ke arah mereka lima. Gergaji itu akan potong badan mereka separuh jika tidak diberhentikan.

Mark terkejut untuk melihat senjata itu di depannya. Mark cuba untuk melepaskan dirinya dari ikatan dia tetapi ia tiada guna kerana ia ikat terlalu kuat.

Hansol tergelak melihat Mark cuba untuk melepaskan diri. Melihat seseorang terseksa membuatnya bahagia, geli hatinya lihat mereka semua kelihatan takut.

" Lawak lah tengok korang. Oh well, ada apa-apa nak kata, Mark? " Soal Hansol pada Mark yang sudah berpeluh lagi penat itu.

" Fuxk you. " Ujar Mark perlahan pada Hansol. Hansol cuma abaikan sahaja kata-kata Mark.

" Hmph, dah selalu sangat dengar. Jom kita mulakan! " Kata Hansol dan tekan butang pada alat kawalan jauh tersebut. Gergaji besar itu mula berpusing laju dan berjalan perlahan ke arah lima sekawan itu.

Mereka menjadi lagi panik dan cuba untuk melepaskan diri. Bukan mereka sahaja tetapi juga Mark. Dia perlu selamatkan semua kawan-kawan dia. Manakala Hansol tergelak melihat mereka cuba untuk lepaskan diri.

" Tiada guna korang nak terlepas sebab— "

Tidak habis Hansol bercakap, alat kawalan jauh dalam tangannya itu terlepas dari tangan dia dan jatuh ke lantai, jauh darinya. Dia terkejut untuk melihat Winwin yang tendang benda alah itu dari tangan Hansol dengan menggunakan aksi seni mempertahankan diri dia.

" Kau! Kau bukan under control selama ni?! " Teriak Hansol, terbuat semua orang di sana, perhatikan mereka berdua bertengkar.

" Actually, aku dah lama cabut benda tu dari aku. " Kata Winwin.

flashback

Selepas sahaja Winwin habis bekerja, dia akan kembali ke asalnya semula dan tiada memori akan apa-apa kerja dia buat.

Makin lama dia bekerja dengan agen itu, memori dia mula pudar sedikit demi sedikit. Dia hampir lupa apa nama dia suatu ketika.

Sejak itu, Winwin cuba untuk ketahui pekerjaan apa dia buat dengan rakam diri dia bekerja sehari itu dengan kamera kecil terlekat pada bajunya.

Selepas seharian dia kerja, dia kembali ke asal dia dan melihat rakaman yang telah dia rakam. Winwin terkejut akan kerja yang dia buat itu. Lalu, Winwin cuba cabut cip yang tertanam dalam lehernya dengan memotong kulitnya agar dia dapat keluarkan cip itu.

Sejak itu, Winwin berlakon seperti dia dalam kawalan Simon Says padahal dia tahu kerja apa yang dia telah lakukan.

.
.
.

t b c

farah's note 💌

jeng jeng jeng! semua terkejut kan, identiti simon yang sebenar dan identiti winwin sudahpun direveal! korang terkejut tak?

Simon Says ↻ NCT √Where stories live. Discover now