THIRTY

654 147 30
                                    

Mark, Xiaojun dan Chenle cuba sedaya upaya untuk ingatkan memori Kun, Doyoung dan Johnny tetapi tiada apa-apa yang berkesan.

Walaupun Mark tunjukkan kesan torehan dia pada mereka, tiada satu pun mencelah dalam minda mereka tentang Simon. Mereka anggap yang Mark buat torehan itu kerana stress.

" Makin stress aku nak bagi Kun-ge ingat. Aish. " Xiaojun marah dan melabuhkan punggungnya pada sofa dimana Mark dan Chenle sedang berehat. Mark dan Chenle pun nampak macam sudah penat mencuba.

" Don't lose hope, guys. Mungkin lambat sikit diorang nak ingat tapi kita cuba sampailah diorang ingat. " Ujar Mark dengan semangat. Mereka berdua mampu menyorak dengan lemah kerana terlalu penat.

Mark mendapat mesej dari Simon kemudian.

🖤

☠️ You will be receiving a box.

🖤

Sebaik Mark baca mesej itu, tepat mereka mendapat sebuah pakej besar. Jungwoo pergi ambil pakej tersebut yang membuat semua ahli curiga apa yang terkandung dalam kotak itu.

🖤

There's something in there.
Whatever it is, play with it.
No matter what happens, accept the faith.
Good luck.

🖤

Mark keliru dengan mesej Simon kali ini. Play? Mainan kah dia bagi? Dan kenapa dia suruh Mark terima hakikat apa yang berlaku dan ucapkan selamat berjaya?

Selepas mereka semua selongkar apa yang terkandung dalam kotak itu, ternyata ia cuma sebuah mainan buaya dimana mereka hendak menekan giginya hingga ke akhir.

" Wah! Lama dah aku tak main benda ni! " Ten beritahu dengan beria apabila melihat mainan itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Wah! Lama dah aku tak main benda ni! " Ten beritahu dengan beria apabila melihat mainan itu.

Mark tak faham kenapa Simon berikan mainan yang tidak berbahaya ini untuknya.

" Guys, jom main. " Ajak Jisung dengan riang selepas mengelilingi permainan itu yang terletak atas meja kecil di ruang tamu.

Xiaojun dan Chenle yang tidak tahu apa sedang berlaku, sertai mereka main permainan itu. Mark pula sedang berfikir buat sementara. Kenapa dia hantar mainan ni?

Ten, Jaehyun, Xiaojun, Jisung dan Chenle sertai permainan yang tidak berbahaya itu. Mark cuma menjadi penonton untuk permainan mereka. Mereka mengambil giliran siapa yang kena tekan gigit buaya itu dengan permainan Scissors, Paper, Stone.

Mereka tekan, tekan dan tekan hinggalah gigi terakhir tinggal untuk menandakan gigi itulah yang akan gigit jari pemain dan pemain yang malang itu ialah Jaehyun.

" Cepatlah, tekan ja. " Ujar Ten, menyuruh Jaehyun cepat tekan gigi itu.

Jaehyun tekan gigi terakhir itu dan apa yang tidak dia jangkakan selepas itu ialah jarinya terpotong dan terputus selepas menekan gigi itu. Jaehyun teriak dengan kuat dan kesakitan yang menyebabkan ahli-ahli yang lain terkejut dengan jeritan Jaehyun.

" Arghhhh! Jari aku! " Teriak Jaehyun dengan kuat. Mark yang melihat itu, terkejut kerana mainan itu walaupun nampak comel tetapi ia sangat berbahaya.

Taeyong dengan Doyoung teman Jaehyun ke hospital untuk rawat jari Jaehyun yang terpotong separuh itu.

" Buang mainan tu! Bahaya! " Jerit Yuta sambil mencapai mainan buaya itu tetapi Mark lebih cepat dan tangkap mainan itu.

" Jangan! " Balas Mark dengan agresif yang membuat Yuta terkejut kenapa Mark berbuat demikian.

" Mark, benda tu bahaya. Kita kena buang. Kau nak buat apa simpan benda tu? Buat jadi harta kah? " Hendery tanya dengan keliru. Mark tidak balas apa-apa dan terus masuk bilik Chenle yang kongsi dengan Jungwoo.

Chenle dan Xiaojun tidak sempat masuk kerana Mark terus mengunci kunci bilik itu. Mereka dua mengetuk pintu itu dengan kuat untuk Mark buka pintu untuk mereka.

Mark abaikan mereka dan terus menelefon Simon.

🖤

You bastard!
Apa kau dah buat?!
Kau nak cuba bunuh
kawan aku lagi!

Hah, well that's the game.
Kau tak nak kawan kau
tercedera kah?

Walaupun aku tak buat
pun mission bodoh kau,
apa guna sebab diorang
akan kena sakit juga!

Anyhow, kau dah selesai misi
kau jadi akan ada satu lagi
pakej untuk kau.

🖤

Ketukan di pintu rumah mereka boleh didengari Mark. Mark menutup panggilan itu dan lihat ada sebuah pakej untuk Mark.

Mark mengambil kotak tersebut selepas menandatangani surat itu. Ahli yang lain curiga apa pula yang telah sampai ke rumah mereka.

" Apa pula kali ni.. "

" Aku harap bukan sampah macam haritu. "

Mark tergesa-gesa buka hingga nak pegang pisau lipat pun dah tergetar-getar, membuat ahli yang lain tidak sabar dan Ten menarik pisau lipat itu dan potong.

Mereka semua terkejut melihat apa terkandung dalam kotak itu. Kotak itu penuh dengan barangan dari kartun kegemaran ramai, We Bare Bears. Pelbagai jenis barang ada dari keychain hingga ke patung beruang itu. Semua orang teruja melihat semua barang itu.

" Wah! Hyung, nak patung ni! Comel. " Ujar Jisung, pegang patung beruang yang berupakan panda itu. Mark angguk kepalanya, dia sebenarnya tidak kisah tentang barang itu semua. Suka hati merekalah nak ambil atau tidak.

Dia cuma risau akan keadaan Jaehyun disebabkan insiden tadi. Dia sumpah dia tak jangka benda tu akan potong jari Jaehyun.

.
.
.

t b c

farah's note 💌

kan semua fanfic akan ada chapter yg bosan tu kan, di simon says, ni lah chap bosan tu 😂

aku x dak idea nak tambah kat sini, srsly hilang but new few chaps akan jadi intense cause misi dia semestinya susah mcm selalu 😂

anyways, happy 6k! dan malam ni pdx, harap dongpyo debut 🙏🏻

Simon Says ↻ NCT √Where stories live. Discover now