THIRTY FOUR

684 124 15
                                    

two hours ago...

Jungwoo telahpun sampai ke pusat akupuntur dan mengambil tempat duduk yang tersedia di sana disebabkan tiada sesiapa berada di kaunter pertanyaan mereka.

Pada masa terluang itu, Jungwoo mengambil salah satu risalah yang tersedia kepada orang yang macam Jungwoo, sedang menunggu, untuk baca. Risalah tersebut tentang apakah itu akupuntur dan sebagainya.

Jungwoo mempelajari ilmu baru apabila membaca risalah tersebut. Dia tidak tahu bahawa akupuntur salah satu cara untuk melepaskan stress. Apabila pekerja yang bekerja di sana telah sampai ke kaunter pertanyaan, Jungwoo simpan semula risalah tersebut dan bertanya.

" Hai, saya ada baucar akupuntur ni jadi saya nak pakai. " Ujar Jungwoo sambil hulurkan baucar tersebut kepada pekerja itu.

" Oh, awak ada baucar pakej istimewa kami. Nasib encik tuntut baucar ini sebab tarikh luput dia dah nak dekat. " Kata pekerja itu dan Jungwoo tunjukkan senyuman dia kepada pekerja itu.

Pekerja itu membuat sesuatu pada baucar itu dan mengarah Jungwoo untuk ikut dia. Mereka berdua berada di sebuah bilik yang tenang, lampu tidaklah begitu cerah; 50% cerah 50% gelap. Di situ, ada katil dan sebelahnya pula beberapa peralatan untuk akupuntur. Dan beberapa hiasan di sana seperti bunga yang cantik, lilin yang wangi, dan lain-lain lagi.

" Encik boleh letak beg encik di sana dan tukar baju encik di bilik persalinan kami. " Kata pekerja itu dan berikan tuala kepada Jungwoo untuk dia tukar baju.

Selepas 10 minit dia tukar baju dan kini tuala sahaja yang melindungi dirinya dari tidak berpakaian. Pekerja itu menyuruh Jungwoo baring atas katil tersebut. Jungwoo agak teruja untuk lakukan akupuntur ini.

Pekerja itu menyapukan minyak padanya sebelum memulakan sesi akupuntur tersebut.

30 minutes later...

Jungwoo sedang menikmati sesi akupuntur tersebut hingga dia dengan pekerja yang buatkan dia akupuntur itu berborak ketika itu.

" Woah, seriously? Awak tak tinggal di rumah awak sendiri? " Ujar pekerja itu yang sedang mencucuk jarum pada badan Jungwoo.

" Saya tinggal dengan diorang sebab why not right? Lagipun, duduk di rumah saya seorang diri, bosan lah. " Balas Jungwoo.

Kemudian, pekerja itu telah habis mencucuk jarum pada keseluruhan badannya, walaupun pada dahinya.

" Awak tak rasa sakit kan? " Soal pekerja itu dan Jungwoo menggeleng kepalanya perlahan.

" Infact, saya tak rasa apa-apa pun. This kinda relaxing. " Balas Jungwoo dan pekerja itu senyum kecil.

" Baiklah, kita perlu tunggu untuk 30 minit dan awak akan rasa segar macam bayi semula. Jadi, saya akan biar awak di sini dan awak perlu rileks sahaja, okay? " Kata pekerja itu dan Jungwoo angguk kepala kepalanya.

Pekerja itu meninggalkan Jungwoo di dalam bilik itu dan memalapkan lampu untuk Jungwoo berehat ataupun rileks sementara 30 minit berlalu.

Lima, sepuluh, lima belas dan apabila masa ke 17 minit tiba, Jungwoo terdengar seseorang masuk ke dalam biliknya.

" Younghee (nama pekerja tadi)? Awak kah tu? " Soal Jungwoo kerana dia tak boleh tengok atas.

Orang yang Jungwoo tidak kenal masuk ke dalam bilik itu dan bakar sesuatu di belakang Jungwoo. Jungwoo tak tahu apa sedang berlaku sebab dia betul-betul tak boleh gerak, kalau tak, nahas dia.

Orang yang masuk bilik Jungwoo tadi kunci bilik Jungwoo supaya tiada sesiapa datang masuk selamatkan dia. Jungwoo tak boleh buat apa kecuali menjerit dengan cemas dan kuat.

" Younghee! Anyone yang kat luar tu! Ada api dalam ni! " Ujar Jungwoo. Jungwoo yang ada jarum pada badannya cuma boleh mengeliat badan dia macam ulat sahaja.

Dia goyang badan dia hinggalah katil yang dia tengah baring itu, skru katil itu terkeluar dan dia terjatuh atas lantai, bahagian depan dia yang kena lantai dahulu.

Selepas lima minit berlalu, dia bangun dan badannya telah dipenuhi dengan darah dan jarum yang cucuk padanya tadi, masuk ke dalam badannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Selepas lima minit berlalu, dia bangun dan badannya telah dipenuhi dengan darah dan jarum yang cucuk padanya tadi, masuk ke dalam badannya. Dia menarik satu jarum keluar sambil mengerang dengan kesakitan. Tuhan sahaja tahu betapa tajam dan sakitnya jarum ini dalam badan aku.

Jungwoo lihat sekeliling dan ada cecair pelik penuhi lantai bilik itu. Dia perlukan bantuan sekarang tetapi apabila dia buka pintu bilik itu, dia tak boleh keluar sebab terkunci. Jungwoo teriak dengan kuat untuk pertolongan tetapi seorang pun tak datang.

Jungwoo nak ambil beg dia tetapi beg dia berada di hujung bilik itu, sebelah lilin. Dia tidak boleh ambil sebab ada cecair penuhi bilik dia. Nak atau tidak, dia kena buat juga untuk cari bantuan.

Jungwoo perlahan-lahan jalan di tepi cecair itu supaya dia tidak pijak tetapi disebabkan kecuaian dia, dia terpijak dan terlanggar sebuah rak yang ada beg dia yang berada di sebelah lilin.

Beg itu jatuh dahulu dan Jungwoo lega kerana lilin itu tidak jatuh. Tetapi sesaat dia melepaskan keluhan, lilin itu jatuh dan lantai mula terbakar dan Jungwoo cepat-cepat cari tempat dimana tiada cecair ataupun minyak yang senang bakar itu.

Jungwoo berasa jantung dia hampir terkeluar kerana dia tak sangka perkara begini berlaku depan mata dia. Dia lepaskan lega kali sekali kerana dia telah selamat sekarang tapi malang sungguh Jungwoo kerana batu yang berada di atas rak, rak diatas dia, terjatuh atas kepalanya dan mengakibatkan kepalanya hancur.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

t b c

farah's note 💌

sempena debut nct dream, aku update, this time only. next week enggak ada update yea 😂 so jgn lupa vote, komen and stream boom, kbye

#3YearsWithNCTDream

Simon Says ↻ NCT √Where stories live. Discover now