FORTY EIGHT

528 105 15
                                    

Mark pulang ke rumah setelah semua kerja dia selesai. Seperti sebelum ini, dia akan berlakon seperti sesuatu yang buruk telah berlaku kepada Chenle dan juga Xiaojun.

Mark membuka pintu rumah mereka dengan menjerit meminta pertolongan yang membuat hyung line kelihatan risau akan Mark, terutamanya pada mukanya.

" Hyung, something bad happened! " Ujar Mark, menangis tangisan palsu ketika Johnny bertanya apa yang berlaku.

Mark terangkan bahawa ada sekumpulan orang jahat yang dia tidak kenal, telah tangkap dia dan Chenle. Mereka tertangkap sebagai tebusan disebabkan mereka kenal akan ibubapa Chenle yang kaya itu. Mereka cuba untuk melepaskan diri tapi tiada guna kerana tiada apa yang boleh buat mereka terlepas.

Untuk beberapa jam, pertolongan telah datang kerana Xiaojun datang untuk menyelamatkan mereka. Xiaojun berjaya melepaskan Mark dan Chenle tetapi Xiaojun tidak kerana nyawanya tercabut segera. Chenle dan Mark terkejut kerana mereka telah bunuh Xiaojun yang membuat Mark marah dan cuba untuk lawan mereka.

Itu datangnya lebam dan luka pada muka Mark. Sedang Mark cuba untuk lawan mereka, mereka telah cabut nyawa Chenle dengan baling batu pada kepalanya dan kerat badannya hingga ke enam bahagian.

Mark berjaya dilepaskan kerana Mark sempat melarikan diri dari mereka sebelum mereka mula mengejar dia. Dan sampai lah Mark di sini.

Mark menangis teresak-esak kerana tidak dapat bantu dua rakannya dan kehilangan dua lagi rakan mereka.

" Kita patut lapor pada polis! " Kata Taeyong dan mereka menelefon polis. Johnny dan Jaehyun cuba untuk tenangkan Mark dan juga ubatkan luka dan lebam dia.

Manakala Kun di tepi cuba untuk selesaikan apa yang sedang berlaku dalam rumah mereka. Kini, Chenle dan Xiaojun pula mati? Bukan kah mereka berdua yang beria kata Mark pembunuh...tapi kenapa? Ugh! Kepala Kun menjadi lagi sakit apabila cuba ingatkan sesuatu. Lebam pada pipinya itu salah satu faktor kenapa dia merasai kesakitan ini tetapi apa?

Setelah seharian Mark berada dalam katilnya dan hyung line cuba untuk untuk memanjakan dia, dia akan anggap dia tidak suka akan mereka asyik memanjakan dia walaupun dia suka untuk terima perhatian sebanyak ini.

Kemudian, Mark terfikir akan rakan-rakannya yang terbunuh disebabkan dia. Dia rasa bersalah semula dan tidak patut menerima layanan sebegini setelah apa yang dia lakukan. Dia telah hilang sebelas orang rakannya dan tiada sesiapa tahu yang dia yang bunuh mereka.

Mark rasa hendak mengaku akan kesalahan dia dan beritahu rakan-rakannya yang dia telah terlibat dalam permainan bodoh ini. Tapi, perkara dia hendak buat ialah memutuskan hubungan dia dengan Simon Says.

🖤

Simon, aku tak
boleh buat dah

What do you mean
you can't do it?

You're doing a good
job and you're almost
at the finish line.

But semua kawan² aku..

Semuanya terbunuh sebab aku!

Well, that what it says on our
website. You have to obey
every order or face consequences.

Aku tak boleh dah! Goodbye.

🖤

Dengan itu, Mark memadam semua mesejnya bersama Simon Says dan buang nombor itu juga. Tidak lupa untuk block nombor tersebut. Mark berasa lega kerana dia telah tamatkan permainan tersebut.

Mark keluar dari biliknya untuk mengaku pada mereka semua apa yang telah berlaku dan akan menatap nasibnya akan apa yang berlaku nanti. Kemudian, telefon rumah mereka (Ya, diorang ada telefon rumah) berdering menandakan ada panggilan dari seseorang.

Kun, orang yang terdekat dengan telefon itu, mengangkat panggilan tersebut dan sebaik Kun berkata helo, deringan nyaring dia dengar dan tidak sampai lima saat, telinga Kun meletup tiba-tiba, terbuat mereka di ruang tamu terkejut dan juga Mark.

Darah mula mengalir dari telinga Kun dan darahnya juga terpercik ke tempat lain disebabkan letupan tadi. Kun terus jatuh ke lantai, terbuat mereka semua panik.

" Cepat! Call ambulans! " Jerit Haechan pada Doyoung. Mereka serta-merta menelefon ambulans. Mereka yang berada di rumah mereka, terkejut dan panik pada waktu yang sama. Manakala Mark cuma terjegat berdiri di satu tempat itu.

Kemudian, Mark menerima mesej baharu, dari nombor yang tidak dikenali.

🖤

You think you can end
it like that, Mark Lee?

Sucks to you cause that's
not how our game works.

Don't get the police
involve or your
friends dead.

Finish the game or
you'll be dead.

🖤

Mark menelan air liurnya dengan gementar. Sejauh mana dia pergi atau tinggi mana pun dia berada, Simon tetap akan mencari dia dan akan memaksa Mark habiskan permainan itu.

.
.
.

t b c

farah's note 💌

new update! just need to tell yall yg aku buat story baru yg bertajuk <Psycho> and watak utama is BTS Jimin so if yall interested, boleh singgah baca buku tu and support my new story 🤗

Simon Says ↻ NCT √Where stories live. Discover now