FORTY TWO

564 115 24
                                    

Mark tiba di rumah tepat pada masanya. Disebabkan dia tidak mahu kelihatan mencurigakan, dia akan berlakon yang dia sedih akan kehilangan Hendery dan berlakon seperti dia baru lepas lari.

Apabila dia sampai di rumah, Mark teriak dengan kuat, memanggil hyung-hyung yang lain untuk memberitahu tentang apa berlaku kepada Hendery tetapi tiada sesiapa memberi respon lalu dia berjalan masuk ke ruang tamu dimana semua orang berada, secara literal semua orang berada di ruang tamu, kecuali Winwin.

Mereka semua pandang Mark yang tercungap-cungap itu. Sebelum Mark berkata apa-apa, Taeyong bersuara...

" Mark, kau mengaku cepat. " Mark membuat muka pening dia kepada Taeyong tapi dia tahu apa tengah berlaku. Chenle dan Xiaojun telah memberitahu mereka tentang kerja kotor Mark.

Doyoung datang pergi ke Mark dan menarik baju Mark dengan kasar.

" Kau yang bunuh Jungwoo, dan yang lain, betulkan?! " Doyoung menjerit di depan Mark, terbuat yang lain cuba untuk tenangkan Doyoung.

" Apa yang korang cakapkan ni? Mark betul-betul tak faham. " Kali ini, Mark pula menyuarakan pandangan dia.

" Chenle dengan Xiaojun kata kau yang bunuh Lucas, Renjun, Jungwoo, Yangyang, Taeil, Yuta dan yang baru-baru ini, Hendery. Betulkah? " Soal Kun pula dengan suara yang lebih tenang.

Mark pada ketika itu terasa terbantut untuk kata apa-apa dan dia boleh nampak kedua-dua Chenle dengan Xiaojun sedang merasai kesedapan dendam mereka kepada Mark tetapi itu tidak akan kekal lama.

Mark terjatuh ke lantai dengan lelah dan menangis dengan teresak-esak.

" Demi Tuhan, Mark takkan buat perkara begitu. Kenapa Mark nak bunuh rakan sendiri? Ini semua fitnah, hyung. Mark tak ada hasrat atau dendam pun sampai nak bunuh kawan sendiri. " Ujar Mark dalam tangisannya.

Chenle dan Xiaojun terkejut yang Mark sedang berlakon yang dia tidak bersalah padahal dua pemuda itu nampak dengan mata mereka sendiri yang dia bunuh Taeil dengan Yuta.

" Kalau bukan Mark yang bunuh, macam mana Hendery boleh mati tadi? " Soal Taeyong, masih bercakap dengan nada garang dia.

Mark menerangkan apa berlaku tadi. Ternyata selepas Mark dan Hendery melawat akuarium, Hendery ingin pergi jumpa rakannya di tempat lain dan mereka berdua berpisah arah selepas itu. Apa yang berlaku selepas itu, Mark tidak tahu hinggalah dia terdengar berita tentang Hendery mati yang terbuat dia lari balik rumah dengan segera.

Cerita yang Mark katakan itu buat mereka percaya pada Mark. Chenle dan Xiaojun tidak percaya si raksasa ini menggunakan tangisan untuk memperdayakan yang lain.

" Chenle dan Xiaojun, kenapa korang tuduh Mark bunuh orang? Kesian kat dia.. " Ujar Taeyong sambil menolong Mark bangun dari lantai. Xiaojun terus menjadi marah dan menarik lengan baju Mark untuk tunjukkan kesan torehan dia.

" Then explain apa berlaku kat tangan kau, bagitau apa yang buat sampai kau toreh tangan kau. " Ujar Xiaojun, membuat yang lain terkejut melihat kesan torehan pada lengan Mark. Mark cepat-cepat menutup kesan itu.

" Actually, Mark stress sangat dengan kerja dan kehidupan yang tak seberapa ni hingga ada fikiran nak bunuh diri. Lepas tu, Mark cuba nak bunuh diri dengan toreh tangan tapi lepas dah sampai hujung tangan, Mark sedar yang apa Mark buat then berhenti buat. Lepas tu, Mark sedar yang bunuh diri bukan penyelesaian yang baik dan go on dengan life dengan buat kerja yang berfaedah. " Terang Mark dengan suara sayu dia. Yang lain sedih untuk mendengar yang Mark lalui cabaran sebegini.

" Sorry kalau Mark agak kasar dengan korang sejak ni. Life haven't been too good for me. " Kata Mark, mengelap tangisannya dengan tisu.

Chenle dan Xiaojun terkaku akan apa yang berlaku tadi. This bastard trying to play the victim card.

" Chenle, Xiaojun. Minta maaf kat Mark. " Kata Taeyong kepada dua pemuda itu yang terkejut yang Taeyong percaya apa yang keluar dari mulut Mark.

" Hyung! Hyung serius nak percaya dia cakap? Korang semua serius kah? " Xiaojun kata dengan perasaan marah membara dalam hatinya.

" Kau ada bukti kah yang Mark buat? " Jaehyun bertanya dan mereka dua terdiam untuk sementara. Mereka tidak terfikir tentang itu pun. Mereka cuma mengharapkan pengakuan mereka akan berakhir di situ tetapi tidak pernah terfikir ia akan lalui ke tahap ini.

" Kalau tiada, minta maaf. " Kata Taeyong. Chenle dan Xiaojun tidak percaya akan apa yang mereka terpaksa buat. Walaupun ia tersembunyi tetapi mereka tahu betapa gembiranya Mark kerana terlepas dari masalah ini.

.
.
.

t b c

farah's note 💌

happy 12k reads! thank you so much to all yang membaca story aku ni ^^ appreciate it ;)

also, pls follow acc MILKYUNIZ cause ni acc collab aku dgn dua bff aku and it would be appreciate kalau korang follow acc ni 🤗 plus, mereka yg follow acc ni akan di-followback. rajinkan diri anda untuk usya book yg publish kat acc tu gak 🤣

Simon Says ↻ NCT √Where stories live. Discover now