FIFTY THREE

651 109 18
                                    

Dalang-dalang Hansol yang lain cuba untuk halang Winwin dari memukul Hansol tapi dia elak seorang demi seorang mereka.

Mark terkejut akan apa telah berlaku di depan matanya. Winwin, dia berlakon selama dia bekerja dengan Hansol kah?

Lamunan dia terhenti apabila Winwin melemparkan sebilah pisau kecil ke arah Mark agar Mark dapat melepaskan dirinya. Mark mengambil peluang itu untuk ambil pisau itu walaupun ia agak susah.

Gergaji besar itu perlahan-lahan jalan ke arah mereka lima dengan mereka sedang berpeluh dan cuba untuk melepaskan diri.

" Aish, aku tak sangka kita akan mati macam ni. " Ujar Johnny, tertawa kecil.

" No, we are not dying like this! Kita kena lepaskan diri so that kita boleh selamatkan Mark dan Winwin. " Kata Jaehyun, cuba memikirkan idea.

" Uh, how? Kita ikat mati tau dak, hyung. " Balas Haechan, mengalah untuk cuba lepaskan diri.

Jaehyun fikirkan akan apa-apa idea dalam minda dia dan teringat akan sesuatu.

" Taeyong hyung, bawa tak kunci rumah kita? " Soal Jaehyun.

" Ada dalam poket belakang hyung. " Balas Taeyong.

" Good. Kita boleh pakai kunci tu untuk potong tali kita. " Kata Jaehyun. Mereka semua bekerjasama untuk keluarkan kunci tersebut dalam poket belakang Taeyong.

Manakala Mark pula, dia sudah memotong tali pada kakinya. Kini, perlu potong tali di tangannya pula. Kemudian, datang salah seorang dalang Hansol, ternampak Mark sedang melepaskan diri.

Lalu dalang itu datang serbu Mark dan Mark menutup matanya tetapi selepas beberapa saat, tiada apa-apa berlaku. Mark buka mata dan ternyata Winwin telah tendang dalang itu hingga pengsan.

Mark tersenyum akan Winwin lalu Winwin bantu Mark potong tali itu pada tangan Mark.

" Mark, aku nak minta maaf sebab apa yang berlaku pada kau. I should've known better. " Kata Winwin ketika sedang potong tali itu.

" Mark maafkan hyung but for now, cepat potong! Diorang tengah datang! " Kata Mark apabila dua orang datang ke arah Mark dan Winwin.

Winwin potong dengan cepat dan terlepas Mark dari tali tersebut setelah dia putuskan. Winwin gunakan kemahiran seni mempertahankan diri dia pada mereka dan jatuh mereka dua.

" Thanks, hyung. " Kata Mark dan fistbump Winwin.

" Pergi selamatkan yang lain. " Ujar Winwin dan Mark segera pergi selamatkan kawan-kawan dia yang lain.

Mereka lima berjaya keluarkan kunci tersebut dari poket Taeyong. Tetapi, atas sebab kecuaian Johnny, kunci itu telah jatuh ke lantai, menyebabkan susah untuk mereka kutip balik.

" Jangan risau, guys. Aku potong kan. " Datang Mark dengan sebilah pisau dalam tangannya. Mereka bersorak gembira apabila Mark datang untuk selamatkan mereka. Seorang demi seorang telah dilepaskan.

" Korang pergi keluar dari sini, biar Mark handle Hansol. " Ujar Mark kepada mereka. Mereka kelihatan risau untuk Mark uruskan Hansol seorang diri.

" Tak pa, korang perlu percaya pada Mark ja. Okay? Now go! " Mereka beredar dari tempat tersebut seperti Mark katakan. Sekarang, dia dengan Hansol sahaja.

Selepas berpuluh-puluh orang telah Winwin jatuhkan, kali ini dia pula jatuh kerana tenaganya kehabisan dan dia tiada tenaga untuk lawan Hansol. Lalu dia terjatuh ke lantai dengan kepenatan.

" Kau, aku percaya kau sejak kau kerja sini sampai sekarang. Dan kau khianat aku? Kenapa? " Ujar Hansol pada Winwin sambil memijak dada Winwin dengan kuat agar dia sukar untuk bernafas.

" Sebab kau, aku hampir hilang memori aku. Memori aku dengan kawan-kawan aku, dan parents aku. " Kata Winwin dan teringat semula yang Hansol pernah kata yang Winwin tiada ibubapa dan dia lah yang jaga Winwin sejak kecil.

" Tu salah kau lah sebab percaya pada aku. " Kata Hansol dan dia keluarkan pistol yang dia simpan dalam poket dia. Untuk kecemasan jika pelan dia gagal, seperti ini. Dia menunding pistol itu ke arah Winwin.

" Kau rosakkan pelan aku, kau bebaskan tebusan aku! Now, kau terima padah dia. " Kata Hansol yang sudah tiada waras itu.

Mark yang melihat drama mereka, terkejut bahawa Hansol akan bunuh Winwin. Dia perlu selamatkan Winwin lalu dia berlari ke arah mereka berdua. Selepas Hansol menekan picu pistol itu, Mark lompat sebelum peluru itu kena pada Winwin.

Winwin menutup matanya dalam ketakutan dan tawakal akan apa akan dia hadapi. Selepas beberapa saat, tiada apa-apa berlaku lalu dia buka matanya. Ternyata, Mark telah selamatkan Winwin.

Hansol menekan lagi picu pistol itu dan ternyata terdapat satu sahaja peluru dalam pistol itu. Winwin tersenyum kecil melihat Hansol cuba untuk menekan lagi picu itu.

" Aku letak satu ja peluru dalam tu. " Kata Winwin. Hansol teriak dengan geram sambil melempar pistol itu ke tempat lain hingga pistol itu berkecai.

" Berhenti! " Jerit seseorang dan ternyata polis telah datang untuk selamatkan mereka. Winwin tersenyum kerana pelan dia berjaya juga. Dia lah yang telah menelefon polis.

Hansol terus dalam ketakutan dan cuba untuk melarikan diri tetapi terlambat kerana polis telah tangkap dia.

Mark pula sedang cuba sedaya-upaya dia untuk menahan kesakitan dia kerana ditembak peluru itu. Winwin pula cuba untuk menenangkan Mark.

" Mark, kau akan okay, jangan risau. " Ujar Winwin dan datang sekumpulan ambulans untuk selamatkan Mark.

Mark nak cuba kata sesuatu tetapi terlambat kerana dia pengsan atas sebab kehilangan banyak darah.

.
.
.

t b c

farah's note 💌

so dah nak habis dah story and sabtu ni last update so sila prepare lah ^^

Simon Says ↻ NCT √Where stories live. Discover now