THIRTY NINE

592 123 18
                                    

Yuta menerima satu mesej dari Mark apabila dia sedang menonton televisyen. Ternyata Mark perlukan bantuan Yuta. Disebabkan Yuta sangat sayangkan Mark, dia sudi untuk bantu Mark si comel itu.

Manakala Mark berada di sebuah bangunan yang terbiar bersama-sama dengan Chenle dan Xiaojun. Walaupun Chenle dan Xiaojun gementar untuk buat tapi mereka paksa diri mereka untuk lakukan demi untuk bantu Mark.

Yuta sampai ke lokasi yang dihantar oleh Mark dengan menaiki bas awam. Ini kerana tiada sesiapa yang boleh tolong dia hantar ke alamat yang Mark hantar kepadanya.

Yuta tergesa-gesa untuk masuk ke lokasi tersebut kerana lokasi itu ialah sebuah bangunan yang terbiar dan bangunan tersebut agak menakutkan tapi itu tidak halang Yuta untuk bantu Mark.

Selepas berjalan merata-rata tempat, akhirnya Yuta berjumpa dengan Mark yang sedang pegang sekotak mancis dalam tangannya tetapi dihalang daripada Yuta nampak. Yuta tersenyum apabila dia terjumpa Mark dan serta-merta pergi kepada Mark tapi apa yang berlaku selepas itu tidak dia jangkakan.

Yuta terlanggar seulas tali yang terikat pada dinding dan tertumpah gasolin pada badannya. Yuta tidak tahu apa jenis cecair yang tumpah pada badannya. Dia bau akan cecair itu dan berasa pelik mengapa cecair itu berbau sangat pelik. Mark keluarkan kotak mancis dari belakangnya, nyalakan sebatang mancis dan balik api yang menyala itu pada Yuta yang dipenuhi dengan gasolin itu.

Api itu membara dengan kuat dalam masa yang pendek sekali dan Yuta terbakar dengan kuat. Yuta cuba untuk memadam api itu tetapi tiada guna kerana tiada air atau air tadahan disekitar bangunan itu. Dia pun menjerit dengan meminta bantuan dari Mark tetapi gagal kerana Mark tidak respon langsung.

Yuta mampu menghadapi kesakitan tersebut hinggalah api itu membara . Yuta sudahpun bertukar menjadi hitam kerana dibakar dan mati begitu sahaja, tanpa apa-apa bantuan. Mark berasa lega bahawa dia telahpun selesai satu misi tanpa apa-apa gangguan.

" Sorry, Yuta. " Kata Mark dan lempar kotak mancis dalam api itu. Chenle dan Xiaojun keluar daripada persembunyian mereka dan berjumpa dengan Mark. Mereka kelihatan gementar.

" Mark, we need to talk. " Ujar Xiaojun selepas sahaja Chenle memukul belakangnya m

" Yeah, what's up. " Mark menjawab, tidak mengalihkan pandangannya dari api membara itu. Xiaojun dan Chenle kelihatan tergesa-gesa untuk mengeluarkan perkataan dari mulut mereka dan Xiaojun menolak Chenle untuk bercakap dengan Mark.

" Hyung, kami rasa kami dah tak nak bantu hyung. " Ujar Chenle, tergagap. Mark serta-merta mengalihkan pandangannya ke dua pemuda itu dengan menakutkan, membuat mereka terkejut.

" Kenapa? Korang dah janji nak bantu sampai habis. Kan?! " Kata Mark, memegang baju mereka berdua dengan agresif dan menggoncang mereka dua. Mereka berdua terlepas dari genggaman Mark.

" Kami rasa kami bukan bantu Mark yang sebenar. Mark yang sebenar tidak akan suka untuk bunuh kawan-kawan dia. " Kata Chenle dengan berani.

" Tambahan lagi, kau suka jika kau bunuh seseorang dalam tangan tu. " Xiaojun menyambung lagi. Mereka berdua berani untuk berhadapan dengan Mark. Mark tersenyum dan tertawa dengan kuat, seperti orang tiada siuman.

" Fine, kalau tu yang korang nakkan. But kalau apa-apa jadi pada korang dua, jangan salahkan aku. " Kata Mark yang sudah tidak betul itu, meninggalkan Xiaojun dan Chenle bersendirian di bangunan terbiar itu.

Xiaojun dan Chenle terasa terancam dengan kata-kata Mark tadi, terbuat Chenle terasa takut. Apa akan jadi pada dia nanti? Nanti Mark akan bunuh aku juga kah?

Xiaojun meletak tangannya pada bahu Chenle untuk menenangkan Chenle dan berkata...

" Jangan risau, Chenle. Gege janji akan jaga dan lindungi kita daripada raksasa yang tidak berhati perut itu. " Chenle terangguk kepalanya selepas Xiaojun memberikan kata-kata jaminan bahawa mereka akan terselamat daripada Mark.

Mereka sudah tidak bantu Mark tetapi mereka perlu berhati-hati dengan Mark apabila dia cuba untuk dekatkan diri dengan mereka. Mark sudahpun bukan kawan mereka tetapi musuh mereka.

.
.
.

t b c

farah's note 💌

again, aku update lagi hari ni sebab aku rajin tetiba and also semalam concert dream 💕💕💕

betapa gembiranya aku yg dream akhirnya dapat concert yang tidak pernah dream sangkakan. sampai menangis si jisung dgn renjun. buat aku ternangis ;___;

performance semalam on fire gila! dari stage go sampai habis iaitu beautiful time. aku menjerit when aku tengok stage drippin dgn 119! HUANG RENJUN, WHY YOU DO THIS TO ME?!

anyways, aku tak nak rant banyak² kat sini so enjoy baca yea 😂💚

Simon Says ↻ NCT √Where stories live. Discover now