Misi : Power Spera 2.0

1.2K 118 23
                                    

Laura membawa kapal terbang itu menjauhi Penjara Galaxy. Agak pelik bagi Fang, sebab, ini bukan jalan untuk balik semula ke Planet Futtochi.

Fang : Eh? Kapten, kita nak kemana ni? Kalau betullah, ini bukan jalan balik untuk ke Planet Futtochi semula.
Laura : Betul. Kita nak pergi ke Planet seterusnya. Niki. Bagitahu kebolehan kau.
Niki : A-ah! Baik! Kebolehan aku, hm, macam mana nak cakap. Aku ni sebenarnya cacat dari kecil. Kaki aku lemah, buatkan aku tak boleh berjalan. Sehinggalah aku jumpa dengan mak Ali, Aliya. Aliya dah ciptakan perisai dekat tangan dan kaki aku ni, supaya aku boleh berdiri dan lawan untuk pertahankan diri sendiri.
Laura : Hm...... Boleh tahan. Aku tahu dekat mana kita boleh cari power spera yang sesuai untuk kau.
Kaizo : Dekat mana?
Laura : Niki adalah penyerang jarak dekat dan pertahanan. Dia tak perlukan kuasa untuk lindungi dirinya. Yang dia perlukan adalah, Sutbot.
Niki : Sutbot?
Laura : Ya. Sutbot ni sama macam Armorbot yang dimiliki oleh Maskmana.
Ali : Siapa..... Maskmana?
Fang : Maskmana tu salah satu Laksamana dekat TAPOPS.
Ali : Ooooh.
Laura : Betul. Sut bot boleh membuai baju perisai dan macam macam lagi senjata untuk menyerang dan pertahankan diri. Bukan itu sahaja. Kalau baju perisai atau senjata yang kau pakai, dia boleh pulihkan semula perisai tu. Sesuai untuk Niki sebagai penyerang jarak dekat.
Rudy : Baguslah tu. Eh, kejap. Mana power spera yang Kapten dan kawan kawan kapten tangkap tadi tu?
Laura : Oh, maksud kau, Teknobot? Dia ada dekat bilik pengecas power spera. Semasa kitorang ambil dia, kuasa dia dah habis. Korang boleh jumpa dengan dia selepas kita tangkap power spera ni. Ok?
E. Muda : Baik, Kapten. *tabik PBSM*

Furizu mengeluarkan kertas imformasi mengenai Sutbot.

Furizu : Ikut imformasi ni, kali terakhir Sutbot dilihat, berada di Planet tanpa nama di sektor H-21, di Galaxy Nebula Adromeda. Satu jalan je dengan jalan yang kita lalu ni.
Laura : Bagus. 3000 tahun cahaya dari sini. Jauh jugak. Kita tak boleh nak guna kuasa Ochobot, sebab kawasan yang kita nak lalui adalah kawasan anti-kuasa. Tak ada sebarang kuasa yang berfungsi bila lalu di kawasan tu. Jadi, kita terpaksa lalu jalan biasa yang sangatttttttt panjangggggg. =A= Ni yang aku tak suka ni.
Ad : Korang buat jelah apa yang korang nak dulu. Kita mungkin akan sampai esok pagi.
All-R. H : Okkkkk.

.
.
.
.
.
.
.

Beralih ke bumi, di sebuah rumah terbiar di Selangor, kelihatan seorang lelaki terjatuh setelah masuk ke dalam salh satu bilik di rumah itu. Mukanya nampak sangat pucat dan dalam ketakutan.

??? : *menggigil ketakutan* M-mana nak menyorok ni?

Tak sempat lelaki itu nak buat apa apa, seorang lelaki berambut putih bersurai hitam memasuki bilik itu dengan membawa kapak yang besar. Siapa lagi. Mesti semua boyver dalam fandom Boboiboy kenal siapa lelaki berambut putih ini.

Ya, Reverse. Matanya yang berwarna merah darah menatap tajam ke arah lelaki itu, seperti ingin membunuhnya. Well, memang itupun apa yang Reverse nak buat.

Sebuah senyuman menyeramkan terukir di wajahnya.

Rev : Alucard. Kesalahan, membunuh dan merogol 30 orang wanita dan 15 kanak kanak. Mencuri harta anak yatim. Melanggar tanggung jawap. Hukuman, direnjat dengan elektrik sampai mati.

Baju Reverse, yang sebelum ini biru, kerana dia memakai sut ejennya, bertukar ke warna hitam dan merah delima. Halilintar, mengambil alih. Tangannya dihulur ke arah Alucard, memancarkan kilat berwarna merah, dan akhirnya merenjat Alucard dengan kuasanya.

Alucard : AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!

Alucard di renjat selama 10 minit. Akhirnya, Hali mematikan kuasanya. Alucard rebah ke tanah, dengan badan rentung tidak bernyawa.

Rev : Hehe~ Itulah apa yang kamu dapat. Hutang nyawa, dibalas nyawa. Mesti sakit kan? Mati di dalam dosa kamu sendiri~? Maaf lah, saya terpaksa pergi. Jumpa di neraka nanti, ya?

Reverse hilang disebalik cahaya bulan, yang menyinari bilik itu dari tingkap bilik, yang cerminnya sudah pecah.















607 perkataan

Halu! Sorry lah Author dah lama tak update buku ni. Idea Author melayang ke Samutra Atlantik TwT. Jumpa di episode selanjutnya! Arigato! Sayonara! Author here to say goodbye, roger and out!

Ejen Ali Crossover Season 3 : Run Away (COMPLETE)Where stories live. Discover now