Misi : Karasuno

746 71 23
                                    

(Author : Ok, penjelasan kepada yang bingung dekat chapter lepas, Karasuno adalah kumpulan watak utama di dalam sebuah anime bernama Haikyuu. Ianya adalah anime pasal sebuah sukan yang memang semua dah tahu. Ya, Bola Tampar. Ianya sangat hebat! Author galakkan sangat korang untuk tonton anime ni! Dari semua anime yang Author pernah baca, tak ada satupun anime yang Author tonton tanpa antagois yang sangat baik seperti Haikyuu ni. Walaupun ianya hanya lah sebuah sukan, ianya sangat realistic, seperti dunia nyata, kerana, yelah, sukan kan memang dunia nyata. Dan sediakan tisu. Sentiasa sediakan tisu. Ok, sambung ke cerita!)

Gopal : Karasuno?
??? : Ya. Kamu boleh panggil saya, Daichi. Ketua kepada kumpulan ni. Yang berambut panjang ni, dia adalah Asahi. Yang tinggi berambut kuning ni, Tsukishima. Yang rambut kelabu ni, Sugawara. Yang pendek brrambut oren ni, Hinata. Dan yang coklat sikit kuning tu, Nishinoya. Yamaguchi yang hijau tu. Yang muka serius ni, Kageyama. Yang itu Ennoshita, Narita dan Kinoshita. Dan yang botak tu, Tanaka. Kami, sebagai satu kumpulan, berada di sini untuk menjadi sebahagian dari pasukan penyelamat galaxy seperti kalian, TAPOPS. Tunjuk ajar kepada kami!
Karasuno : Tunjuk ajar kepada kami!!!! *tunduk hormat*

Semua di dalam bilik itu hampir melompat bila mendengar Karasuno menjerit.

Daichi : Ah! Maafkan kami. Habit is hard to die, isn't it?
Laksamana : Hahaha! Yes is it. Baiklah, Karasuno. Apa kepakaran kamu semua? Macam, kuasa?
Suga : Kuasa?
Laksamana : Ya.
Suga : Er.... Kami tak ada kuasa.

Seketika, keadaan menjadi senyap bila Suga menjawap soalan Laksamana.

Laksamana : Huh? Habis tu, macam mana kamu mahu masuk ke dalam kumpulan ni tanpa kuasa?! Macam mana kamu semua boleh survive sehingga hari ni?!
Suga : Oh, tu? Senang je. Cuma sebelum tu, kamu pernah tak rasa terbang, tanpa kuasa?
Laksamana : Terbang? Tak. Tak pernah seumur hidup saya terbang. Lebih lebih lagi tanpa kuasa.
Daichi : Exactly. Tak semua mahluk di dalam alam semesta ni dapat kebolehan untuk terbang, dan tanpa kuasa. Seperti apa yang saya dan Suga kaji, ada mahluk di bumi, yang digelar burung, yang diberi kebolehan untuk terbang. Adakah saya benar?
Yaya : Y-ya!
Suga : Kan rasa macam seronok, dapat terbang, dan jadi bebas? Boleh pergi ke mana mana sahaja yang kita nak? Tapi malangnya, mahluk macam kita ini tidak mampu melakukan itu. Sebab itulah, kita buat sesuatu untuk membantu kita terbang. Seperti sekarang, iaitu Kapal Angkasa. Ianya boleh erbang dan bawa kita ke mana mana sahaja. Ianya bukan mustahil. Ianya cuma susah. Macam mana kita nak tahu result of something is we don't take any risk and try right?
Asahi : Sama juga dengan bertahan hidup. Tak semua orang ada, ataupun mampu memiliki kuasa. Kalau yang cukup bertuah, mereka akan mendapatkannya dari Power Spera. Mereka menggunakannya untuk bertahan hidup. Tapi, tak bermaksud kita tak boleh bertahan hidup tanpa kuasa.

TAPOPS terdiam, tak mampu berkata apa apa. Mereka bagaikan membeku.

Tanaka : That's why, we poor creatures need to make something to survive.
Noya : Sebab itulah, kami cipta.....

Setiap seorang dari mereka mengeluarkan pelbagai senjata dari mana mana sahaja. Ada yang memegang senapang yang dibuat dari batu permata dan keluli, ada yang memegang bomerang yang memiliki 2 bilah pisau di hujungnya, ada yang memegang pisau dan pedang yang sangat cantik dan kelihatan kuat dan kukuh. Ada juga yang memegang pistol dan busur.

TAPOPS tergamam. Kenapa mereka tergamam? Benda benda tu memang pasti mereka dah pernah lihat. Tapi, kenapa mereka tergamam? Ianya sebab bahan bahan yang digunakan untuk membuat benda benda itu.

Kokoci : M-mana kamu semua dapat bahan bahan tu untuk membuat semua benda tu?! Seingat saya, batu permata mata singa, keluli emas dan kayu berduri hitam, semuanya dah tak dapat dijejak lagi di mana mana pelusuk galaxy!!!
Tsukishima : Mereka tak hilang mahupun pupus. Mereka cuma tumbuh di tempat dimana tak ada sesiapa tahu, pernah lihat, mahupun ada yang tak berani untuk pergi ke sana.
Kageyama : Kami semua lahir dan membesar di Planet Mushkila.
Ying : Planet Mushkila?!
Hinata : Ya! *tersenyum*
Gopal : Kenapa dengan planet tu?
Suga : Planet Mushkila, kelihangan segala galanya. Kesuburan, sumber makanan, sumber air, dan harapan untuk terus hidup di sana. Kepada yang kaya, mereka membeli kapal angkasa dan menggunakannya untuk keluar dari Planet tu untuk teruskan hidup. Meninggalkan kami yang miskin, meratap di sana, kepaad yang bertuah, mereka mencari apa apa sumber yang boleh dijadikan tenaga untuk terus hidup. Kepada yang malang pula, mereka akan mati kelaparan. Tapi, kami tak mahu putus asa dengan kehidupan ni. *muka serius*
Yamaguchi : Hidup memang susah. Itu apa yang saya percaya dari kecil. Sehinggalah kedua dua ibu bapa saya dibunuh di depan mata saya. Masa tu, saya ingat untuk putus asa dengan kehidupan ini. Sehinggalah kami semua berjumpa. Kami semua berlatih, berlawan, cari jalan untuk jadi lebih kuat untuk bertahan hidup. Kami pergi ke mana mana sahaja yang kami boleh untuk cari sesuatu yang kami boleh jumpa dan guna, untuk bertahan. Semua bahan ni, kami jumpa, tertanam jauh di bawah sana, di dalam planet kami. Sebuah meteor jatuh, menghempas Planet kami. Membuat sebuah kawah yang besar. Disitu kami jumpa banyak batu permata mata singa.
Ennoshita : Keluli emas pula kami juga berada berdekatan dengan sebuah gunung berapi. Syukurlah yang Planet kami dah mati. Gunung berapi itu juga dah mati. Kami ambil berspa banyak yang kami boleh ambil untuk membuat senjata.
Narita : Kayu berduri hitam, berada sangat jauh di dalam hutan mati di Planet kami.
Kinoshita : Kami berlari masuk ke dalam hutan itu untuk lari dari alien jahat yang datang ke Planet kami. Dan waktu tu, kami berlari sangat jauh, dan akhirnya tersesat. Kami pun jumpa sebuah pokok hitam besar yang sangat berduri. Kami tahu kami boleh menggunakannya untuk senjata. Jadi, kami ambilnya.

Sekali lagi TAPOPS tergamam mendengar kata kata Karasuno.

Suga : Memang tiada jalan pintas untuk berjaya. Tiada jalan pintas untuk apa apa di dunia ni. Itu apa yang Pakcik Takeda katakan sebelum dia hilang tanpa jejak lagi sejak Alien jahat menyerang Planet kami buat kali kedua. Berkemungkinan dibunuh oleh mereka jugs, seperti yang lain.
TAPOPS : ........ *berasa kasihan pada mereka*
Tanaka : Sebab itulah! Kami terus berhadapan dengan dunia kejam ini, sehinggalah hari ini. Kami masih lagi berdiri sehingga hari ini, itu yang paling penting. Kalau tak ada sesiapa yang mahu selamat kan kami, jadi kamilah yang terpaksa selamatkan diri kami sendiri. It just how life work. Am I right?
Laksamana : Y-yeah! Kamu semua sangat betul! Saya tak pernah terfikir benda itu selama ni. Apa yang saya fikir, llebih kuat kuasa, makin banyak peluang untuk hidup. Yang tiada kuasa, akan berada di titik di paling lemah. Tapi saya silap. Kamu semua dah tunjukkannya kepada saya. Terima kasih, Karasuno.
Daichi : Tak ada apa apa lah. Jadi, macam mana kami mahu menyertai pasukan ni?
Laksmana : Jangan risau pasal itu. Kerana kamunsmeua tak ada kuasa, tiada ujian kental untuk kamu semua. Cuma, kamu semua perlu tunjukkan seberapa hebat teknik survival kamu semua, ketepatan sasaran korang, dan saya akan sangat sangat gembira untuk terima kamu semua sebagai ahli pasukan ni.
Karasuno : Terima kasih, Laksamana!!! *tunduk hormat*

Tiba tiba, masih di dalam posisi menunduk, muncul senyuman mengerikan di setiap wajah Karasuno.



























1154 perkataan

Secara rasminya, Author dah tamat baca Manga Haikyuu. Now I can rest in peace. *masuk dalam keranda*

Ejen Ali Crossover Season 3 : Run Away (COMPLETE)Where stories live. Discover now