Misi : Rather Feel Pain

882 82 7
                                    

Setelah merawat luka kecil yang mereka dapat dari pisau lelaki itu, mereka berkumpul di tempat yang sedikit luas, tapi tidak jauh dari kapal angkasa mereka.

Shadow : Jadi, kau nak jelaskan apa yang berlaku sebenarnya?
Laura : *hembus nafas berat* Ya.

Laura menarik nafas dalam dalam, mengumpul kekuatan untuk memberitahu kisah nya kepada kawan kawannya.

Laura : Dia adalah Leon. Adik angkat aku. Tapi, disebabkan mak dan ayah aku tak tahu nama keluarganya, jadi Leon menggunakan nama belakang keluarga aku sahaja, Namasagi. Mak dan ayah Leon adalah dari bangsa Vampire.
Ad : Wait wait wait wait. Bangsa Vampire?! Bukan ke Vampire dah pupus 10 000 tahun dahulu dari Planet kita?!
Laura : Ya, memang betul, tapi tak terlalu tepat. Leon adalah Vampire terakhir yang masih hidup. Mak dan ayahnya terkorban dalam peperangan antara bangsa humanoid dan bangsa mahluk lain yang hidup di Planet kita. Ayah aku, sepatutnya nak bunuh Leon, dan tamatkan peperangan dengan Vampire. Tapi, Leon waktu tu masih kecil. Dia hanya 5 tahun kalau dalam umur manusia bumi. Kerana kasihan, ayah aku ambil Leon sebagai anak angkatnya.
SMAR : Kesiannya.....
Laura : Memang. Dia trauma lihat mak dan ayahnya di bunuh di depan matanya. Ambil masa jugak nak dapatkan kepercayaian Leon. Kami pun hidup sebagai keluarga bahagia, sehingga peperangan kedua meletus. Ayah aku terkorban dalam peperangan itu. Jadi, tinggal kami sahaja dari keluarga Namasagi yang masih hidup.

Laura : Aku ambil sekolah superhero dan ahli sihir supaya dapat lindungi Leon. Semuanya berjalan lancar, sehinggalah hari itu. Kau tahukan hari apa?
Nura : Y-ya......
Laura : Kami pernah berjanji akan bersama selamanya, tapi, di sebabkan ejo dan rasa dendam aku kepada penduduk kampung, aku lupa pasal janji tu, dan telah tinggal kan dia bersendirian.

Mereka yang lain semua terkejut dengan apa yang mereka dengar.

Laura : Dan sejak hari tu, kami takmpernah nampak satu sama lain lagi, sehinggalah hari ini. Dia dah berubah...... dia dulu budak yang baik dan manis. Langsung tak macam apa yang aku dengar pasal bangsa Vampire. Mereka kata yang Vampire ni kejam dan tak peduli pasal bangsa lain di planet kita, tapi dia sangat, sangat berbeza. Memang salah aku yang dia jadi macam ni.....

Laura menunduk ke bawah. Dia rasa bersalah. Dia tak boleh nak salahkan Leon jadi jahat sebab dia tinggal kan Leon bersendirian pada usia yang muda.

Nura : Hei, jangan lah salahkan diri kau. Walaupun memang kau tak betul, kau jugak tak salah. Kita memang berada di dalam keadaan yang memang kita tak boleh nak berfikir dan lakukan perkara yang salah. Tapi, kau masih boleh perbaiki kesalahan kau kan?
Laura : B-betul......
Shadow : Dah dah, jangan sedih dah. Kalau kau bersedih pun, bukannya boleh bawa adik kau kembali ke diri kau. Kau kena kuat, bawa dia balik. Ok?
Laura : Hm!

Mereka masuk ke dalam kapal angkasa dan kembali ke Markas mereka.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Kita kembali ke Planet Bumi. Suasana pada malam bulan penuh itu kelihatan tenang.

Kita berada di Negara Matahari Terbit, Jepun.

Kelihatan banyak badan belumuran darah terbaring di atas tanah tidak bernyawa. Tidak jauh dari situ, kelihatan Reverse sedang menjilat darah daripada pisau kesayangannya itu.

Kita beralih ke dalam jam kuasa Boboiboy.

Thorn : *bunuh virus komputer dengan hand sanitizer*
Komputer : *innaliliah* X-X
Hali : *baca buku*
Blaze : *tulis sesuatu tapi dakwat pen buat hal* Jangan kau buat pasal sekarang pen, atau aku bakar kau atas dapur apiiiii!!! *mengamuk*
Taufan : *bukak pen dan ambik dakwat dia, dakwat bocor, habia tangan jadi biru* Aik? Pen pun boleh nangis?
Ice : *Makan sushi yang dia belajar buat dekat youtube*
Gempa : *.......*

Kembali ke luar jam kuasa, kelihatan badan Reverse luka luka sebab berlawan dengan mangsa dia tadi ada beberapa toresan pisau di tangannya kerana cuba mengelak dari ditikam mangsa dia.

Mungkin dari luar, korang tak nampak apa apa, tapi, di dalam kepalanya, Boboiboy asli sedang bercakap dengan Reverse. Mereka menatap wajah satu sama lain.

BBB : Betul ke apa yang kita buat ni?
Rev : Aku tak tahu pasal kau, tapi aku hanya bunuh orang yang layak mati, sama macam apa yang Kak Laura ajar. Para pencuri, pembunuh, perogol, aku nak musnahkan mereka dari dunia ini. Dunia ini akan jadi lebih baik tanpa mereka yang jahat dan tamak kuasa.
BBB : Bila kau cakap pasal hal tu, aku setuju.......
Rev : Hei, janganlah risau Boboiboy. Kita ni hidup di dunia yang kejam dimana segalanya tidak adil. Daripada biarkan kau terus terseksa dengan manusia dan alien kejam yang tak kenang budi tu, lebih baik aku yang ambil alih. Biar mereka tahu siapa kita. Kita ni bukannya mesin yang tak kenal lelah, tak punya perasaan dan tak pernah buat silap.
BBB : Ya.... Tapi, walaupun sakit, tapi aku tak kesah. I Rather Feel Pain Than Nothing At All.........

Kembali ke luar dunia bawah sedar Reverse. Dia hilang di sebalik bayang bayang cahaya bulan ke dalam hutan.
























781 perkataan

Huehue. Siap! Kepada yang tak tahu, Author ada buat buku baru lagi! Namanya I Can See Death! Ini covernya!

 Siap! Kepada yang tak tahu, Author ada buat buku baru lagi! Namanya I Can See Death! Ini covernya!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hehe, sorrylah kalau tak cantik TwT Author malas. Authir ada buka form untuk sesiapa yang nak join buku tu! Setakat ni dah ada 4 orang isi borang, tapi Author tak pilih lagi! Terbuka untuk 12 orang sahaja! Cepat kepada yang nak masuk! Arigato! Sayonara! Author here to say goodbye, roger and out!

Ejen Ali Crossover Season 3 : Run Away (COMPLETE)Where stories live. Discover now