Misi : Lost

872 91 37
                                    

Kelihatan watak utama buku ini, sedang duduk di atas batu besar di dalam hutan berdekatan dengan sungai nel di Negara Gurun Padang Pasir, Mesir.

(Author : Hah, dah dekat Mesir tu, tak nak bertaubat dan tunaikan ibadah haji ke, Reverse?
Rev : *tersentap*
Satu studio-Author : *tersentap*)

Reverse main baling baling pisau dia ke atas dan menangkapnya macam pro.

Dia melihat ke langit malam di langit Mesir itu. Bintang menghiasi langit negara bagi rumah Allah itu. Disebabkan malam hari di Mesir, suhunya menurun mendadak pada waktu malam, Reverse memakai baju sejuk yang dia curi dari salah satu kedai yang dia singgah semasa guna kuasa Solar untuk ke Mesir tadi.

Boboiboy, cuba untuk bercakap dengan Reverse di dalam anti-void di dalam kepalanya.

BBB : Hei, Rev.
Rev : Ya, abang ku?
BBB : Sejak bila kau panggil aku abang ni?
Rev : Sejak 11 saat yang lalu. Lagi pun, aku kan dicipta oleh perasaan sedih dan dendam kau. Kiranya, kau ni abang aku lah.
BBB : Hm, yelah.
Rev : Hehe, apa yang abang aku ni nak tanya tadi?
BBB : Ni, kau tak fikir ke, macam mana kalau diorang dapat jejak kita dan jumpa kita dan akan cuba bawa kita kembali, atau lebih teruk, mereka akan lawan kita, dan cuba tangkap kita, dan lebih teruk, tangkap kita?....... Aku tak nak balik semula, Rev...... semuanya dah tunggang langgang. Aku nak mulakan hidup aku yang baru, dengan kamu semua, walaupun aku dah lama tak bercakap dengan elemental tu semua.

Mata Reverse terbeliak bila mendengar apa yang Boboiboy cakap. Ya, memang betul apa yang Boboiboy katakan. Ianya akan menjadi masalah besar kalau yang lain, iaitu kawan kawannya, Rebel Heroes, TAPOPS  dan M.A.T.A menjumpai mereka, dalam keadaan sekarang ni. Hanya Reverse yang mendapat kawalqn penuh, jadi hanya ada seorang sahaja, melawan mereka yang ramai itu. Walaupun dengan skill membunuh dia sekarang, dia masih tak dapat nak lawan mereka semua berseorangan.

Rev : Kau betul. Kita kena lakukan sesuatu.....

Bila dia lihat balik ke dalam memori Boboiboy, dan juga dirinya, mereka pernah berjumpa dengan Rebel Heroes sebelum ini, kan? Jadi dia dah ada kode untuk semua orang yang akan menjadi beban dalam misinya.

Rev : Kita perlukan bantuan Solar.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

Beralih di dalam jam tangan Boboiboy, semasa Boboiboy sedang bercakap dengan Reverse, para elemental tiada kerja lain selain membuat hal masing masing.

Solar sedang membuat sesuatu di dalam komputernya. Blaze pula duduk di sebelah dia.

Blaze : Dah siap ke?
Solar : Sikit lagi....... Hah, dah siap!
Blaze : Yay! Aku pergi panggil yang lain sekarang!

Pendek cerita, Semua elemental duduk di depan komputer Solar.

Solar : Ini adalah game baru yang aku buat. Namanya, Fantasy Of Life. Game ni lebih kurang macam PUBG. Tapi digabungkan dengan game game lain, iaitu Mobile Legend dan Free Fire. Dia perang perang pistol macam Free Fire dan PUBG dan Fornite dan COD, tapi tak ada senjata jarak dekat, ada pet macam Free Fire dan MEP tanpa zon macam MEP Classic Mobile Legend. Kita boleh pilih macam macam Pet dengan kegunaan dan kelebihan tersendiri. Kita juga boleh pilih alat mendarat kita sendiri. Makin berfantasy alat itu, makin dasyat serangannya. Kalau tak nak beli, pakai perahu jelah. Perahu terbang di langit. Percuma je. Tapi pertahanan nya lemahnya. Kalau nak yang lagi kuat, bayar dengan diamond dan gold yang anda akan dapat setiap kali menang perlawanan. Dan game ini, tidak Pay To Win. Ada faham?
All-Solar : Faham!

Diorang pun transfer data game itu ke telefon untuk percubaan pertama. Diorang pilih hero, dress up kan diorang, dan terjun. Ada yang dah beli dengan duit percuma yang diorang dapat dari Solar untuk percubaan.

Ejen Ali Crossover Season 3 : Run Away (COMPLETE)Where stories live. Discover now