Misi : Magic

898 84 9
                                    

Leo dan Mio dan Laura pindah tempat ke kawasan tersembunyi di Planet itu. Mereka tak bercadang untuk bagitahu perkara itu ke yang lain lagi. Mereka belajar dulu magic tu dengan pelatih baru mereka dahulu sebelum tentukan nak bagitahu yang lain atau tidak.

Laura : Baiklah, korang berdua. Kita akan mulakan dulu dengan magic pertama, iaitu, magic graviti.
Leo : Graviti?
Laura : Ya. Leo akan belajar Graviti peringan, dan Mio, akan belajar Graviti pemberat. Faham?
MiLo : Faham!

Mereka mulakan dengan Leo dahulu. Mereka berdiri di depan batu besar.

Laura : Ingat satu benda dahulu, sebelum cuba gunakan magic ni. Kamu kena percaya dengan diri sendiri. Kalau kamu tidak lakukannya, kuasa ini akan menjadi bencana kerana kamu tidak mampu mengawalnya. Understand?
Leo : Yes.

Laura memegang tangan Leo.

Laura : Angkat tangan kamu ke hadapan, fokus kepada batu di depan kamu ini, dan ulang ayat yang aku sebab ni.
Leo : Baik.

Leo pun melakukan apa yang Laura sebutkan. Dia mengangkat tangannya kedepan, mengfokuskan dirinya, kesedarannya, dan fikirannya ke batu besar di depannya.

Laura : Saisho kara Saigomade, sekai kara Saigomade, watashi no naka kara, subete o akaruku suru chikara ga nagaremasu.
Leo :  Saisho kara Saigomade, sekai kara Saigomade, watashi no naka kara, subete o akaruku suru chikara ga nagaremasu.

Tiba tiba, terasa sejenis kuasa mengalir di dalam urat urat dan juga saluran darah di dalam badannya. Tangannya menyala dengan cahaya berwarna hijau. Batu di depannya juga menyala dengan cahaya yang sama. Dan dengan sekelip mata, batu itu telah terapung di udara.

Mio : Fuyoooo!!!
Laura : Jadi, Leo dah tahu cara gunakannya. Lepas kamu baca mantera tu, kau boleh gunakan magic ini tanpa menyebutnya lagi. Kamu hanya pergi fikirkan menggunakan kuasa itu, dan ianya akan berfungsi. Mio pulak. Kamu hanya tinggal baca mentera ini. Ikut aku. Saisho kara saigomade, sekai kara saigomade, watashi no naka kara, subete o appaku suru chikara ga nagaremasu.
Mio : Saisho kara saigomade, sekai kara saigomade, watashi no naka kara, subete o appaku suru chikara ga nagaremasu?

Tiba tiba, Mio merasakan sesuatu mengalir di dalam saluran darahnya. Tangannya menyala hijau, tapi lagi gelap dari Leo punya. Batu tadi yang terapung di udara, kini jatuh ke tanah. Leo me  nyah aktifkan kuasanya, dan kuasa Mio berjaya membuat kawah yang besar di sekeliling kawah itu akibat tekanan graviti yang sangat kuat. Kerana terkejut, Mio me nyah aktifkan kuasanya serta merta.

Laura : Itulah graviti pemberat. Kamu berdua dah boleh gunakannya sekarang. Sekarang, kita beralih ke yang seterusnya. Element api dan air. Korang hanya perlu tenangkan diri dulu. Kemudian, baca mantera ini.

Leo dan Mio cuba menenangkan diri mereka. Setelah memastikan yang mereka betul betul bertenang, mereka pun bersedia.

MiLo : Kami dah bersedia!
Laura : 2Tsu no yōso ga ketsugō sa remasu. Subete ga anzendearu koto o kakuninshitekudasai. Kono chikara wa watashitachi no naka de nagare, watashitachi ni chikara o atae, subete o hogo shimasu
MiLo : 2Tsu no yōso ga ketsugō sa remasu. Subete ga anzendearu koto o kakuninshitekudasai. Kono chikara wa watashitachi no naka de nagare, watashitachi ni chikara o atae, subete o hogo shimasu!

Sekali lagi, mereka dapat mereka kuaaa itu mengalir di dalam diri mereka. Muncul api di tangan Mio, dan bebola air di tangan Leo. Mereka kagum melihat benda itu.

Laura : Tahniah, korang dah boleh gunakan kuasa lama korang balik. Kerana korang sekarang ni dah cukup kuat, aku yakin korang boleh gunakan kuasa ini dengan baik. Korang hanya perlu berlatih lebih lagi dengan Kaizo.
Mio : Fuhhhh. Jadi, bila kita nak bagitahu mereka?
Laura : Bila bila pun boleh. Kerana, kalau kita cuba sembunyikannya sekalipun, lambat laun, diorang akan dapat tahu juga. Korang dah boleh balik ke markas sekarang.
MiLo : Baik, Kapten!

Mereka pun berlari pulang semula ke markas mereka.






















601 perkataan

Hye. Bye :V Arigato! Sayonara! Author here to say goodbye, roger and out!





Ejen Ali Crossover Season 3 : Run Away (COMPLETE)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora