Misi : Planet Sunoburu

714 88 31
                                    

Jam menunjukkan pukul 10 pagi, sekiranya berada di bumi. Tapi, para hero kita sekarang berada di angkasa. Sudah tentunya di angkasa, terasa seperti malam sepanjangbmasa kerada beberapa kawasan yang tidak dikenai oleh sumber cahaya, dan sudah tentunya teramat sejuk.

Gopal, Yaya dan Ying sekarang berada di sebuah Planet yang berada di luar jangkauan sumber cahaya yang berada di seksyen 40-V di ekor galaxy Adromeda yang menjadi galaxy jiran Bima Sakti. Kapal angkasa yang dipandu oleh Ying berhenti di luar atmospera Planet berwarna biru salji, yang dikenali sebagai Planet Sunoburu.

Memang jelas di wajah mereka yang mereka gelisah dengan misi ini. Mereka masih baru sebagai Kapten dan Gopal sebagai Lans Coperal. Jadi, mereka tidak selalu melakukan misi yang risiko nyawa yang sangat tinggi separti ini. Sudah tentunya mereka gelisah. Mereka menelan ludah kelat.

Yaya : B-baiklah. Semua, pergi ambil baju sejuk kita. Tugas kita kali ini adalah untuk memasang alat dari Komender yang akan menjadi sumber cahaya kedua sebagai ganti cahaya matahari untuk Planet ini. Kita tak boleh ambil apa apa risiko. Jadi, kita perlu lakukannya secepat mungkin. Faham semua?
Ying,Gopal : Faham, Kapten!

Mereka meninggalkan kapal angkasa mereka di kaaasan atmospera planet itu kerana takut risiko enjin kapal angkasa akan membeku dngan suhu extrime planet itu.

Mereka memakai baju sejuk yang begitu tebal dan juga helmet untuk bekalan oksigen. Mereka bergerak keluar dari kapal angkasa mereka seperti astronot dan bergerak masuk ke kawasan atmospera yang gravitinya lebih kuat.

Hanya sampai di kawasan langit planet itu, helmet mereka sudah mula dipenuhi dengan wap air yang membeku. Memang tak boleh dinafikan yang suhu di planet itu tersngat extrime sehingga walaupun mereka dah memaki baju sejuk yang begitu tebal, mereaz masih lagi boleh rasa kesejukkan.

Mereka tak boleh buang banyak masa di planet dengan suhu sebegitu. Yaya segera mengambil sesuatu dari dalam poketnya. Sebuah kiub besi sebesar tapak tangan lelaki dewasa. Yaya menekan butan mereka yang berada di satu sisi kiub itu, dan membalingnya ke atas. Mereka masih lagi di udara dikeranakan tali yang bersambung dengan kapal angkasa mereka dan juga sedikit bantuan kuasa manipulasi graviti Yaya.

Kiub besi itu berhenti di udara, dan mula menjadi leper seperti kertas. Kertas berwarna perak itu mula terbuka dan mula memenuhi langit planet biru yang indah itu. Cahaya mula muncul di langit Planet Sunoburu buat pertama kalinya.

Ying : Baguslah! Kita berjaya!

Teknologi terbaru TAPOPS. THE SECOND LIGHT. Walaupun tidak mampu menerangi dan mencairkan ais seperti matahari pada umumnya, ianya masih tetap mampu memberi sedikit haba untuk Planet biru yang malang ini.

Yaya : Bagus! Hahah-

Yaya berhenti ketawa bila dia melihat ke sisi. Matanya membulat dengan ketakutan.

Yaya : 'Ah. Right.'

Comender : Alat ini memang mampu menurunkan kitaran suhu membeku di Planet Sunoburu ke tahap yang sedikit rendah. Tapi.....

Yaya : 'Kita tak mampu berhentikan apa yang Tuhan dah anugerahkan ke Planet ini secara semula jadi.'

Sebuah ribut ais yang sangat kuat bergerak dengan kelajuan di batas kelajuan manusia normal. Mereka terkaku. Ying cuba untuk menggunakan kuasanya, tapi, dia tak sempat. Ribut itu menerpa mereka sebelum mereka sempat menyedarinya. 

Yaya, Ying, Gopal : AHHHHHHHHH!!!!!

Tak ada apa apa yang mereka mampu buat melainkan menjerit. Tali yang menghubungkan mereka dengan kapal angkasa mereka mula membeku, dan sebelum sempat mereka membuat apa apa, tali itu sudah pecah seperti kaca. Mereka melayang pergi dibawa angin ribut ais yang kuat.

Suhu yang sejuk membuatkan tenaga manusia berkuarang secara alami. Mereka mula kelihangan kesedarang mereka sedikit demi sedikit. Badan mereka tak mampu berbuat apa apa.

Yaya : 'So..... here is the end huh?'

Yaya pernah berjanji pada dirinya, dua tahun lalau, yang dia akan menjadi lebih kuat, lebih berdisiplin, dan akan bawa kembali kawan baiknya yang telah bersama dengannya selama 5 tahub sebelum itu kembali di dalam dekapan mereka sebagai sebuah keluarga lagi. Juga kawan bayang banyang mereka yang memang dikenali dengan sifat cemburu dan dahagakan popularity. Walaupun berbeza, merekalah tiang yang menjadikan hidup mereka lebih dari apa yang mereka mampu impikan. Tapi, sekarang, mereka tersangkut antara hidup dan mati. Mereka tak mampu berbuat apa apa, selain berharap kepada Tuhan menentukan nasib mereka yang nyawa di hujung tanduk itu.

Tapi, sebelum Yaya kehilangan kesedarannya, dia melihat seseorang di depan matanya, memeluk mereka bertiga. Dan selepas itu, semuanya hitam, tiada cahaya melainkan kegelapan.

























697 perkataan

Hai semua! Sorrylah dah lama tak sambung buku ni. Membuat jalan cerita memang kedengaran senang. Tapi, percayalah, perjalanan nak menjadi penulis perfesional itu sangat jauh dan mencabar. Tak semua orang mendapat bakat dalam embuat jalan cerita. Penulis hebat pun akan berada di dalam keadaan di mana mereka kehilangan motivasi, apa lagi kalau pemula macam Author ni. Author sekarang dah mula masuk ke fandom baru, kalau korang perasaan lah buku baru yang Author buat. Ya, Haikyuu! Bukan Author dan hilang minat dengan Boboiboy, tapi Autgor mahu berehat sebantar daari Boboiboy ni. Tapi, bila dah keluar cerita baru dari Monsta, Author mungkin akan kembali aktif demgan fandom ni. Maaflah tak mampu taip cahter yang panjang untuk korang. Bye! Arigato! Sayonara! Author here to say goodbye, roger and out!

Ejen Ali Crossover Season 3 : Run Away (COMPLETE)Where stories live. Discover now