Misi : Batu Hallow

874 87 9
                                    

Leo : Hm.......

Leo sedang meneliti batu permata yang dia jumpa dinplanet yang mereka singgah sebelum ni. Planet tu tak disebutkan dalam buku ni sebab Author malas nak buat scene tu :v. Kristal itu berwarna merah delima. Cantik je bila dipandang. Leo tertarik dengan permata kecil sebesar buah oak itu. Dia mengikat batu itu dengan tali dan pakai di lehernya seperti rantai dan sorokkan batu permata itu di dalam bajunya. Kemudian, dia keluar dari bilik itu dan pergi ke kawan kawannya.

Nura : Ada apa apa misi tak yang kita boleh buat? Bosan pulak tak ada apa apa yang nak di buat ni.
Shadow : Hm...... tak juga kalau kau tanya aku. Laura?
Laura : Hm........ kita boleh pergi ke Planet Aurora dan cari batu Hallow di sana untuk jadikan bahan api kecemasan sekiranya tiba tiba sahaja elektrik terputus?
Nura : Boleh juga tu. Lagi pun, bosanlah asyik duduk dalam markas dan tak buat apa apa.
Laura : Hah, apa lagi, jom lah pergi! Ada sesiapa nak ikut jugak?!
Furizu : *muncul dari dalam peti sejuk dengan ada ikan beku angkasa si atas kepalanya* Ada misi ke? Kalau ada, aku nak ikut!
MiLo : Kami pun!
SNAS, SMAR : Jangan lupakan kami!
Laura : Baiklah! Semua masuk ke dalam kapal angkasa! Kita bertolak sekarang juga!

Mereka yang nak ikut tu pun masuk ke dalam kapal angkasa Rebel Heroes dan terus sahaja bertolak ke Planet Aurora sebab Author malas nak panjangkan part ni :v

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Mereka pun tiba di planet Aurora. Mereka mendaratkan kapal angkasa itu di kawasan yang luas di planet itu. Kenapa Planet ini digelar Planet Aurora? Kerana Planet ini dibuat oleh berbagai batu permata yang indah. Korang tahu kan batu permata boleh pancarkan cahaya kan? Dan cahaya yang terpantul oleh batu permata itu membuat aurora yang sangat sangat indah di langit Planet itu. Kepada yang tak tahu Aurora tu macam mana, ini dia!

 Kepada yang tak tahu Aurora tu macam mana, ini dia!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.









Bukan Aurora yang Mobile Legend tu tau. XD

MiLo : Fuyoooooo!!!!!
Laura : Selamat datang ke Planet Aurora! Baiklah. Rupa Batu Hallow tu seperti ini.

Laura mengeluarkan sesuatu yang kecil dan bulat dari dalam poket seluarnya. Benda itu mengeluarkan hologram rupa Batu Hallow itu.

Laura : Batu hitam ini dikenali sebagai Batu Hallow

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Laura : Batu hitam ini dikenali sebagai Batu Hallow. Batu ini, bila di dalam gelap, ia akan memancarkan cahaya yang sangat sangat terang. Sesuai untuk tempat kami yang memang kadang elektrik selalu buat hal. Jadi, jom cari! Tapi, hanya ada satu tempat sahaja batu Hallow ini boleh tumbuh. Iaitu di kawasan yang gelap tanpa cahaya boleh masuk. Jadi~ Hanya ada satu tempat sahaja yang sesuai. Iaitu........

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Mereka kini berada di depan sebuah gua. Bukan gua biasa. Gua itu seperti kita berada di dalam cerita seram. Apa lagi, duo MiLo tu, selaku yang paling muda di kumpulan tu sekarang ni, dah bermain macam macam benda di kepala mereka, apa yang akan jadi jika mereka semua masuk ke dalam gua yang seram tu. Tiba tiba mahluk tak kasat mata tu keluar ke, haiwan buas ke, Megalodon yang dah pupus dekat bumi tu ke, mereka akan sesat di dalam gua itu dan tak boleh keluar buat selama lama nya ke, macam macam lagi lah. Biasalah, budak budak. Fikiran mereka ni msmang pelil sikit untuk orang dewasa faham.

Laura : Jangan risau korang berdua. Tak perlu takut apa apa. Gua ni memang kosong sebab tak ada mahluk hidup boleh tinggal di sini sebab tak ada sumber makanan. Yang ada hanya permata dan pepohonan mati sahaja. Jadi, tak perlu risau.
MiLo : B-baik lah.

Mereka pun masuk ke dalam gua itu. Semasa di permulaan gua, memang tak beberapa gelap sebab ada cahaya dari luar gua dipancarkan ke dalam, dan senyap sunyi. Tapi, bila dah makin jauh ke dalam, makin gelap lah jadinya. Mio dan Leo memegang tangan SNAS supaya mereka tak sesat dalam gelap tu.

Leo : G-gelapnya......
Mio : Akak tahu......

Mereka tiba di sebuah persimpangan gua. Ada tiga jalan yang menuju ke tempat yang berlainan.

SMAR : Alamak, macam mana ni Kapten? Nak lalu jalan mana?
Shadow : Hm......

Shadow cuba menggunakan kuasanya dan lihat tiga jalan itu.

Shadow : Jalan kiri.
Laura : Baiklah. Tapi, makin jauh kita pergi, akan makin gelap. Sebentar.

Laura mengambil kayu yang dia ambil dari luar tadi dan gesekkan kayu itu dengan kuat di dinding gua. Maka, terhasillah api di kayu itu. Mereka pun meneruskan perjalanan mereka.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Di tempat lain, kelihatan seseorang sedang melihat Laura dan ahli yang lain di dalam sebuah portal mini di tangannya. Mata merahnya tidak lekang dari melihat gadis berambut Lavender kita, iaitu, Laura. Senyuman menyeramkan muncul di bibir pucatnya.

??? : Kita akan bertemu lagi, Laura Namasagi.

Portal mini itu pun hilang. Sosok misteri itu hilang di sebalik kegelapan.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Kembali ke gua tadi, mereka berjaya menjumpai ruangan di gua itu yang memiliki Batu Hallow. Sangat sangat banyak. Seperti berada di sebuah istana yang terang menderang.

Laura : Banyaknya!
Shadow : Ambil sebanyak yang boleh!
All-Shadow : Baik!

Mereka pun memulakan kerja mereka mengumpul seberapa banyak Batu Hallow yang mereka mampu.

2 jam kemudian, mereka pun sudah selesai mengumpul Batu Hallow mereka. Mereka pun keluar dari gua itu.

Furizu : Akhirnyaaaa!!! Banyak betul batu Hallow yang kita dapat!
Ad : Betul! Kita gunakannya untuk menerangi markas kita. Kalau ada lebih, kita jual dekat Planet Junkburd!

Mereka semua nampaknya gembira. Tapi, kegembiraan itu tak kekal selamanya.

Tiba tiba, sebuah kapsul angkasa bersaiz manusia mendarat di depan mereka semua, memaksa mereka mengundur sedikit ke belakang.

SMAR : Kapsul siapa tu?!

Pintu Kapsul itu pun terbuka. Seorang budak lelaki sekitar usia 16 tahun keluar dari Kapsul itu.

Matanya merah darah.

Kulitnya pucat seperti Vampire.

Rambut hitam panjang dibiarkan terurai dengan cantik di bahunya.

Dia melihat mereka dengan pandangan senyuman menyeramkan.























916 perkataan

UwU Siap! Sorry lah tak update apa apa 3 hari lepas. Author sibuk dengan sekolah, harap korang faham TwT. Nampaknya Author hanya dapat update Sabtu atau Ahad sahajalah nampaknya. Baru minggu pertama Cikgu dah bagi kerja sekolah dan Projek. Mampus Author. 😂 Author pergi dulu ya? Arigato! Sayonara! Author here to say goodbye, roger and out!

Ejen Ali Crossover Season 3 : Run Away (COMPLETE)Where stories live. Discover now