Misi : Angle Could Be Bad

958 102 24
                                    

(Author : Korang dengar jelah lagu yang dekat atas ni. Author bosan masa taip ni. Jadi taip sambil dengar lagu. 😂✌)

Kelihatan semua para ahli baru Rebel Heroes sudah terlentok di atas tanah akibat penat berlatih dengan Cikgu Itik mereka, Kaizo. Itik itik pun, kalau marah jadi angsa kampung.

Mio : Huh.... huh..... Abang Kaizoooooo. Lama lagi ke latihan niiiiiiii. Kitorang dah penatttttt TAT.
Kaizo : Latihan macam tu je pun dah penat? Memang budak budak bumi ni semua lemah ke?

Mendengar apa yang Kaizo cakap, terus mata mereka menyala kemarahan ke arah Kaizo. Kaizo tak sedar yang dia tengah di maki hamun dalam hati oleh semua manusia tu.

Kaizo : Dah dah. Sambung latihan.
All manusia : Yelahhhhhhh.

Mereka pun sambung latihan mereka. Dengan tak rela hatinya.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

2 jam kemudian, latihan Kaizo pun tamat. Mereka semua masuk ke dalam Markas Rebel Heroes, dengan keadaan penat, dengan muka yang mengalahkan kepucatan Vampire dan kehausan mengalahkan Zombie.

All : AIRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Mereka semua serbu dapur markas tu dan sorang satu ambil botol air besar dan togok sampai habis.

Niki : Huhhhh. Legaaaaaa.
Laura : Oi. Pandai pandai je habiskan bekalan air orang. Dekat Planet ni tak ada sumber air tahu tak? Bukan macam dekat Bumi tu. Ni korang dah habiskan, nak cari air dekat mana lagi?! Kedai yang biasa kitorang pergi tutup hari ni!!!

Kapten Laura dah mengamuk. Semua manusia manusia bumi tu dah ketakutan. Mesti ada sebab mengapa Laura, Shadow dan Nura menjadi Kapten untuk Rebel Heroes. Dan mereka dah lihat kuasa Laura. Karang tak pasal pasal kena Teleport ke dimensi lain, tak boleh balik semula ke dunia diorang ni.

Laura : Huh...... terpaksalah tahan dahaga je hari ni. Leo, Mio, datang ke bilik aku, setengah jam dari sekarang. Faham?
Leo, Mio : F-faham, Kapten.

Pelik. Kenapa Kapten nak jumpa diorang? Itulah apa yang bermain di fikiran mereka. Tapi, sebagai ahli bawahan, mereka terpaksa ikut kata kata Kapten mereka.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

30 minit kemudian, mereka pun berjalan pergi ke bilik Laura, sesuai arahan. Mereka pun masuk ke dalam bilik itu. Kelihatan Laura sedang duduk di depan komputernya.

Mio : Kapten, kami dah sampai, seperti arahan Kapten.
Laura : Hah, Sampai pun. Duduk sini.

Laura menepuk katilnya. (Katil : Apa salah aku? TAT) Leo dan Mio pun masuk dan duduk di atas katil. (Katil : Korang makan apa hah? Berat macam anak gajah!)

Laura berjalan mundar mandir di depan mereka berdua. Leo dan Mio memandang Laura dengan muka pelik.

Leo : Kenapa Kapten nak jumpa kitorang?
Laura : Rasanya..... Dah sampai masanya aku ajar korang berdua......
MiLo : Hm?

Mendenagar kata kata Laura, membuatkan mereka memandang sesama sendiri, pelik dengan ayat Kapten mereka.

Mio : Ajar apa?
Laura : Ajar....... MAGIC.
MiLo : Hah?!?!

Mereka terkejut dengan apa yang mereka dengar. Magic?

Laura : Kenapa? Terkejut? Magic memang boleh dipelajari. Ada 3 jenis magic di alam semesta ni. 1, yang seperti korang dapat ni. Ini magic dari Power Spera. Kekuatannya memang boleh dikatakan kuat untuk beberapa kuasa, contohnya kuasa Elemental. 2, kuasa semula jadi. Kuasa yang korang dapat semasa lahir. Kuasa yang memang semula jadi ada dalam diri kita. Macam aku. Kuasa ni aku dapat dari kecil. Ia diwariskan oleh ayah aku. 3, kuasa yang dipelajari sendiri. Seperti Ahli Sihir, atau Harry Potter. Kuasa ini kita boleh pelajari sendiri. Kebanyakkan dari ahli kami ni, kuasa yang dipelajari, dan dapat dari lahir. Sekarang, korang dah faham?
MiLo : F-faham......
Laura : Bagus.
Mio : Tapi...... kenapa Kapten nak ajar kami semua ni?
Laura : Kerana..... huh..... baiklah, aku ceritakan. Korang ni sebenarnya, kelahiran semula dua ahli kami yang dah mati dibunuh 3000 tahun yang lalu.
MiLo : A-apa?!?!
Laura : Ya.
Leo : 3000 t-tahun yang lalu?!
Laura : Kami ni spesis alien dari sebuah Planet bernama Humanoid. Kami ni rupa macam manusia, tapi bukan manusia. Sama macam Fang dan Kaizo, tapi mereka berdua bukan dari spesis kami. Kami menjalani hidup yang normal seperti manusia manusia lainnya. Yang membezakan kami dengan kamu, para manusia, adalah, kami mempuanyai magic, yang boleh dipelajari, tanpa memerlukan Power Spera. Dan juga, kami Immortal. Ya, kami tak boleh mati, disebabkan perkara alami seperti usia. Hanya ada dua cara kami boleh mati. Iaitu dibunuh, ataupun bunuh diri.
Mio : Wow......
Leo : Berapa umur sebenar Kapten sebenarnya?
Laura : 15 000 tahun. Semasa peperangan 3000 tahun yang lalu, antara kami, Rebel Heroes dan juga alien alien jahat lain yang cuba rampas barang kami, 3 ahli kami, iaitu kamu berdua, Mio dan Leo, dan juga Shield. Kamu bertiga mati ditembak kerana cuba menyelamatkan kami. Kerana tak nak kelihangan korang berdua, Shadow, telah meletakkan jampi ke atas korang bertiga. Korang bertiga akan dilakhirkan semula, tapi tak tahu dimana dan spesis apa di seluruh alam semesta. Rupa kamu akan sama dengan yang asal, dan nama juga, secara dirancang. Itulah magic rekrinasi. Bila aku tengok korang berdua, aku tahu, yang ianya korang berdua. Jadi, aku nak ajar korang, magic yang badan asal korang, gunakan. Sedia, kamu berdua?
MiLo : Sedia!
Laura : Bagus.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Kembali ke bumi. Kelihatan Reverse sedang bermain dengan pisaunya, sambil duduk di atas batu besar berdekatan dengan juram yang dalam. Senyuman menakutkan menghiasi wajahnya. Mata merahnya menyala disebalik cahaya bulan penuh pada malam itu. Boleh kedengaran bunyi serigala melolong, memenuhi malam yang sunyi di pegunungan Himalaya.

Rev : Hahhhhhh~ *baling pisau ke atas, tangkap semula* Indahnya malam ni. Tenang je. Tak macam kehidupan aku yang lama. Superhero. Chh! Mereka hanyalah manusia yang tak kenang budi. Aku tak perlu pedulikan pasal mereka.

Reverse memandang balik ke arah bulan penuh di atasnya. Ketawa kecil keluar dari mulutnya.

Aku Reverse.

Boboiboy Reverse.

Dulu seorang Superhero, menyelamatkan hari. Tapi kini, tidak lagi.

Budak baik dan berani yang korang kenal dulu, sudah tiada.

Apa aku boleh buat. AN ANGLE COULD BE BAD.

















































































924 perkataan

Hah! Korang ingat cerita ni dah habis? Sorry lah. Author cuma nak sangat tulis benda tu je. Cerita ni tak habis lagi, jangan risau. Jumpa di episode seterusnya! Arigato! Sayonara! Author here to say goodbye, roger and out!


Ejen Ali Crossover Season 3 : Run Away (COMPLETE)Where stories live. Discover now