Misi : Other Friends

925 84 17
                                    

(Author : Chapter ini berpandukan lagu di atas. Author akan buat video pasalnya bila ada waktu lapang uwu)

Lelaki itu melihat ke arah Laura.

??? : Well, well, well, well, well. Biar saya lihat sekali lagi. Kamu mesti Shadow. Kamu mesti Nura. Dan ahli kumpulan yang lain~. Well, dia bawa kamu semua bersamanya?! Bukankah itu hanya memedihkan?
Laura : T-tetapi, tidak mungkin kamu boleh-
??? : Oh, tapi boleh. Dan memang ya! Saya mempunyai gaya yang baru. Dan beberapa mainan baru! Itu akan meletakkan dan mengakhiri kebahagiaan kamu semua,selama-lamanya!  Sekali dan untuk semua!
Shadow : Woah, woah, woah! Ini mesti sebuah salah faham! Sekiranya kamu tidak pernah mendengar, kami semua telah mewujudkan kedamaian di seluruh gala-
??? : Yeah, yeah, yeah, saya pernah dengar. Saya telah menyampaikan pesanan kecil anda ke alam semesta, on loop!!!

Lelaki itu melompat dari pada kapsulnya ke depan mereka semua, membuat kawah kecil dan gelombang udara yang kuat, memaksa mereka meletakkan tangan mereka di depan muka mereka supaya pasir tidak masuk ke dalam mata mereka.

??? : Saya suka bahagian itu, dimana kamu menghabiskan sisa harinya di planet tidak di ketahui ni, with a bounch of, nobodies!!!!

Boleh kedengaran di nada suaranya, dia sedang marah.

??? : Betul saya pernah mendengar cerita itu berulang kali. Ya ampun, akhirnya dapat bertemu dengan rakan-rakannya yang lain. Betul saya pernah mendengar ceritanya, tapi tidak suka bagaimana pengakhirnya. Ya ampun, akhirnya dapat bertemu dengan rakan-rakannya yang lain.

Lelaki itu muncul di belakang Shadow dengan senyuman yang tidak menyeramkan kali ini.

??? : Apa yang dia katakan tentang saya, apa yang dia katakan?

Kali ni dia muncul di belakang Nura.

??? :  Apa yang anda buat tanpa saya, apa yang anda buat?

Dia memeluk leher Furizu dan Ad dari belakang.

??? :  Adakah anda bermain permainan tanpa saya, apa yang anda mainkan?~~

Dia muncul di depan mereka semua dengan sepantas kilat. Mereka terkejut.

??? : Adakah korang semja berfikir selama ini bahawa saya tidak akan mengetahui tentang anda? Ah, betul saya mendengar cerita berulang kali. Ya ampun, akhirnya dapat bertemu rakan-rakannya yang lain.

??? : Saya datang dari keluarga tidak berpunya, ditinggalkan bersendirian tidak berkeluarga. Tapi dia memberitahu bahawa kami akan bersama selamanya. Dia berjalan dengan saya, bercakap dengan saya, membuat saya merasa berada di rumah. Tetapi ribuan tahun berlalu. Hanya senang tinggal dan bermain dengan baik. Saya tidak apa apa salah saya kepada nya. Ditinggallan bersendirian buat masa yang lama. Aku janji untuk tetap tunggu tapi masa sudah bertukar menjadi mawar yang penuh dengan duri!

Laura, bila mendengar apa yang budak lelaki itu katakan, tidak tahu kenapa, wajahnya menunjukkan reaksi takut, terkejut dan sedih. SMAR yang melihat benda itu, merasa pelik.

SMAR : Kapten? Kenapa Kapten nampak macam terkejut? Siapa dia? Kapten kenal ke dia?

Muncul wajah terkejut di muka lelaki itu. Perasaan marah dan benci mula menyelubungi hati kecilnya.

??? : Siapakah saya? Siapakah saya?! Apa yang kau katakan?! Saya adalah yang kalah dalam permainan yang anda tidak tahu anda bermain!

Dia mendekati mereka dengan mata yang sudahbtiak menunjukkan kebaikkan lagi.

??? : Mari bermain permainan lain, tapi kali ini saya yang akan menang! Kehidupan di dalam kebohongan. Pemenang mengambil kesemuanya! Bersedia atau tidak, mari kita mulakan!!!

Keluar banyak pisau di udara. Semua pisau itu terapung dengan bantuan kuasanya. Mereka semua terkejut.

??? : Betul saya mendengar cerita berulang kali! Ya ampun, akhirnya membelasah rakannya yang lain! Oh, betul saya mendengar ceritanya, tapi tidak suka bagaimana pengakhirnya! Ya ampun, akhirnya dapat membelasah yang lain! Lain-lain!!! Lain-lain!!! Kawan kamu yang lain.....

Pisau itu melayang ke arah mereka. Dengan kelajuan yang laju. Solar dan Hali juga tak mampu menghindari kelajuan pisau itu.

Tapi, tak tahu macam mana, keajaipan berlaku. Pisau itu hanya terbang di sekeliling mereka, hanya meninggalkan calar ysng sedikit di badan mereka.

Lelaki itu hanya berdiri di depan mereka, menundukkan kepalanya ke bawah. Tangannya digenggam kuat, menahan rasa marah. Dia mengangkat kepalanya. Air mata mengalir di wajah marahnya. Dia berlari semula ke kapsulnya dan pergi dari situ.

Semua yang lain masih berada di alam bawah sedar kerana terkejut. Yelah, siapa yang tak akan terkejut kalau ada pisau yang melayang ke arah kau dan nyawa kau hampir menjadi taruhannya. Setelah bertenang sepenuhnya, mereka kecuali Laura kembali dengan soalan bermain di kepala mereka.

Furizu : Kapten. Siapa dia sebenarnya? Kapten nampak macam seperti kenal je dengan dia.
Laura : Huh..... nampaknya, tak ada yang perlu di sorokkan lagi.

Laura menarik nafas dalam dalam, mengumpul semangat untuk memberitahunya.

Laura : Dia adalah...... ADIK AKU........


























718 perkataan

Huehue, siap! UwU Bye! Arigato! Sayonara! Author here to say goodbye, roger and out!

Ejen Ali Crossover Season 3 : Run Away (COMPLETE)Where stories live. Discover now