Misi : Killer

691 73 31
                                    

BAMMMMMMM!!!!!!

Bunyi tembaknya muncul tiba tiba. Peluru itu menembusi kepala Laksamana Tarung dari belakang. Laksamana Tarung terjatuh, rebah ke tanah. Darah terus mengalir dari kepalanya.

Kelihatan Kageyama berada di atas salah satu puncak gunung yang berdekatan dengan mereka semua. Dia memegang senapang.

Kageyama : Tepat seperti biasa.

Semua orang kecuali Karasuno terkejut dengan apa yang berlaku di depan mata mereka. Laksamana Tarung dibunuh, betul betul di depan mereka.

Kokoci, badannya bergerak sebelum dia sempat berfikir. Dia berlari ke kawasan gunung yang jauh dari situ.

Hinata, sebagai ahli paling cepat di Karasuno, dia berlari ke belakang Ying, Yaya dan Gopal. Dia mengetuk leher mereka bertiga, membuatkan mereka bertiga pengsan.

Hinata : Mereka tak ada kena mengena dengan misi kita. Pengsankan mereka supaya mereka tak mengganggu misi kita.

Maskmana yang masih kaku akibat terkejut, dilibas dengan kayu besball di kepalanya oleh Yamaguchi. Dia terjatuh. Yamaguchi duduk di atas badannya. Syukurlah dia antara ahli paling kuat di TAPOPS. Kalau tak, kenapa dia berada di pangkat Laksamana, kan? Dia masih tersedar.

Maskmana : K-kenapa kamu buat semua ni hah?! Kenapa kamu membunuh Laksamana Tarung?! Apa salah TAPOPS kepada kamu semua, hah?!?!
Yamaguchi : KAU NAK TAHU SANGAT KE, HAH?!?!?!

Yamaguchi memang sangat marah. Dia menarik coler baju Maskmana sambil berteriak kata kata itu. Maskmana tidak mampu membalaas apa apa.

Suga : Kau nak tahu, kenapa kami lakukan ini pada TAPOPS?

Suga berdiri di sebelah mereka berdua dengan senyuman seramnya.

Suga : Ini salah kamu semua sendiri.
Maskmana : H-huh?
Noya : Masih tak faham lagi? Kenapa kamu semua tak tolong Planet kami haha?!?!
Tanaka : Korang tahu keadaan Planet kami!!! Korang semua boleh tolong Planet lain seperti tiada masalah. Kenapa tak boleh buat perkara yang sama dengan Planet kami hah?!?!
Yamaguchi : Korang biarkan Planet kami di dalam kegelapan tanpa bantuan sama sekali!!! Kami terpaksa membunuh sesama sendiri untuk terus hidup dan memakan daging mereka. Mak dan ayah kami semua, dibunuh oleh mereka. Kami bertuah dapat lari dan selamatkan diri.
Asahi : Alien alien jahat yang datang dan membunuh penduduk yang tidak berdosa dan mencuri hak kami, kami dapat tahu, 2 dari mereka adalah ahli TAPOPS.

Maskmana tergamam, tidak mampu bercakap apa apa.

Ennoshita : Terkejut? Ya, mereka adalah Kikino dan Asumusahi.

Maskmana sekali lagi terkejut. Kikino dan Asumusahi adalah bekas anggota TAPOPS yang dipecat dan dipenjarakan akibat kes dimana mereka terkantoi mencuri barang dari markas TAPOPS dan dari Planet lain.

Kinoshita : Mereka bukan sahaja mencuri. Mereka membunuh penduduk dan mencuri semua barang mereka. Ianya berlaku sebelum mereka dipecat dan dipenjarakan. Tapi, memandangkan tiada sesiapa yang kesah dengan Planet kami, sudah tentu tiada sesiapa yang tahu, kan?

Maskmana sekali lagi terdiam. Tak sangka disebabkan kezilapan mereka ini, nyawanya akan diambil.

Daichi : Tadashi, bunuh dia.
Yamaguchi : Baik, Captain.

Yamaguchi mengeluarkan pisau lipat dari dalam poketnya, dan memancung kepala Laksamana Maskmana. Riwayat kedua dua Laksamana TAPOPS tamat di tangan Karasuno. 

Tsukishima : Dua selesai. 1 lagi.

Tsukishima mengeluarkan butang yang diberikan oleh Laura ke dia. Ya, Tsukishima lah orang yang ditelefon Laura. Dia menekan butang itu. Bunyi berdecit muncul dan memenuhi kesunyian Planet itu. Ketika itu waktu malam, jadi ianya memang tersangat sangat sunyi di Planet itu.

Di keadaan Comender Kokoci, dia menutup mulutnya, tak mahu membuat sebarang bunyi. Dia bersembunyi di sebali sebuah gunung.

Kokoci : 'K-keadaan ni.... sama macam dalam mimpi tu.......'

Kalau korang baca balik Misi : Mimpi, ianya sama seperti apa yang dimimpikan oleh Comender Kokoci. Dia cuba untuk melupakannya. Tapi, ianya menjadi kenyataan sekarang. Tak ada sesiapa boleh mengubahnya. Mereka sudah mati.

Tiba tiba, seseorang menekup mulut Comender Kokoci dari atas. Comender Kokoci ditarik ke atas.

Kokoci : Hmmmmpppp!!!! *meronta*

Comender Kokoci memandang ke atas. Alangkah terkejutnya dia bila melihat siapa yang menekup mulutnya. Dia adalah Kapten Papa Zola.

Comender Kokoci tidak dapat berbuat apa apa. Tenaga dan kekuatan Kapten Papa Zola jauh lebih kuat darinya. Seseorang melompat dari atas dan mendarat di depan mereka berdua. Dia adalah Laura. Di belakang Laura, terdapat seorang budak lelaki yang sudah pasti kamu semua kenal. Ya, dia adalah Fang. Comender Kokoci terkejut melihat Fang. Laura meletakkan sabit nya di leher Comender Kokoci.

Laura : Maaf ya, Comender? TAPOPS telah menjadi musuh kami, para pembunuh berabad lamanya. Sudah tiba masanya kami menghapuskan musush kamindari dunia ini. SELAMAT TINGGAL SELAMANYA, COMENDER. JUMPA DI ALAM SANA.

Tidak sempat beriaksi apa apa, leher Comender Kokoci dipancung. Sabit Laura dilibas ke arahnya. Comender Kokoci turun terkorban di dalam kejadian ini.

Setelah siap menyembunyikan mayat dan meletakkan Yayay, Ying dan Gopal di tempat yang lebih selamat, mereka semua berjumpa balik di atas puncak gunung, di sebelah kapal angkasa Rebel Heroes.

Fang : S-saya tak sangka yang Kapten Papa juga belot TAPOPS.
Papa Zola : Saya juga hanya manusia biasa, Fang. Saya dah tak tahan dengan TAPOPS yang membuat kita seperti robot tak bernyawa. Masa saya masih di dalam video game, mungkin kamu semua nampak biasa sahaja dari kaca tv. Tapi, di dalamnya, berlaku pembunuhan yang dasyat, dan sayalah yang menjadi pembunuh semua monster kecil tu. Saya dah merasi pembunuhan jauh, sebelum kamu. Dan Laura, saya setuju untuk menyertai kamu.
Laura : Baguslah. Kamu semua boleh masuk ke dalam kapal angkasa sekarang. Kapten Kaizo juga ada di dalam kapal angkasa.

Karasuno dan Kapten Papa Zola pun berjalan masuk ke dalam kapal angkasa. Meninggalkan Laura dan Fang di luar kapal angkasa.

























863 perkataan

:3 Kejam sangat ke Author ni?

Ejen Ali Crossover Season 3 : Run Away (COMPLETE)Where stories live. Discover now