Misi : Last Battle

928 90 34
                                    

Reverse dan Fang berdiri di dalam hutan itu, menghadap satu sama lain. Fang melihat ke dalam mata Reverse. Itu memang bukan mata yang dia kenal. Fang mengambil posisi bersedia.

Rev : Bersedia untuk perlawanan terakhir, mata empat?
Fang : Sedia.

Fang mengambil beberapa langkah kebelakang. Jam kuasanya diaktifkan.

(Author : Kurang ajo punya wattpad. Tadi dah taip sampai 400 perkataan kotttt, dah lah tak hafal benda apa yang taip tadi! *hentak kepala atas meja*)

Fang : 'Tunggulah, Boboiboy. Aku akan bawa kau pulang semula'

Reverse mengaluarkan sebilah pisau, menggunakan kuasanya. Pisau itu dibaling ke udara, sangat sangat tinggi. Fang bersedia. Reverse menangkap pisau itu, dan membaling pisau itu ke arah Fang dengan sangat laju dan kuat. Syukur, Fang sempat mengambil satu saat, melangkah ke tapi, dan mengelak serangan Reverse itu. Pisau itu tercacak di pokok besar di belakangnya. Kalau dia lambat walaupun satu saat tadi, mesti pisau itu sudah menikam dirinya. Fang melihat ke arah Reverse. Mata merah Reverse sudah cukup untuk memberi tahu yang Reverse sangat teruja ketika itu.

Rev : Bagus! Bagus! Bagus!!! Inilah peperangan yang aku nak!!! Kau memang sangat hebat!!! Syukurlah yang kau ni kawan Boboiboy. Jadi, aku akan berlembut dengan kau. Tapi, kami tak buat apa apa perjanjian untuk TIDAK membunuh kau. Hanya dia yang boleh memberhentikan aku dari melakukannya. Tapi sekarang, dia sedang tertidur di dalam sana. Tak ada sesiapa yang akan halang aku!!! Hahahhahahah!!!!

Sah, Reverse memang sedang menggila sekarang ni. Sudah jelas di matanya. Tapi, tak ada sesiapa yang boleh mengsalahkan dia untuk menjadi seperti itu. Dia memang dicipta untuk membunuh, jadi, memang sangat besar peluang untuk dia menjadi gila.

Reverse menggunakan kuasa Halilintarnya. Dengan gerakkan kilat, dia berlari ke segala arah, mengelilingi Fang, untuk mengaburkan penglihatannya, supaya Fang tidak mampu menjejaknya.

Fang : Tsk!!!

Fang menghentak kakinya ke tanah. Jam kuasanya bercahaya. Tangan tangan bayang muncul di bawah kakinya, dan bercambah ke pelbagai arah. 3 daripada semua tangan bayang itu berjaya menangkap kaki Reverse.

Rev : Erhhhhhhh!!!

Reverse mendengus. Dia mengeluarkan pedang Halilintar. Boboiboy kini sudah 18 tahun. Jadi, sudah tentunya kekuatannya jauh lebih kuat dari sebelum ini. Dengan sekali libasan pedangnya, tangan tangan bayang di sekelilingnya putus, dipotong pedang Halilintar.

Reverse kembali berlari dengan gerakkan kilat. Fang berjaga jaga. Reverse muncul di belakang Fang dengan kuasa Blaze. Dua cakera api muncul di kedua dua tangannya. Deria Fang sangat tinggi. Fang perasan akan kehadiran Reverse di belakangnya. Fang menterbalikkkan badannya menghadap Reverse, dan mengeluarkan tangan bayang yang sangat besar. Reverse membaling cakera api itu ke arah Fang. Tapi, cakera cakera api itu berjaya di berhentikan oleh tangan bayang Fang. Fang membaling kembali kedua dua cakera api itu kembali ke Reverse. Salah satu cakera itu menghasillkan luka calar di pipi kirinya. Reverse mendengus. Reverse kembali melompat ke udr, dan berubah kuasa ke kuasa Ice.

Rev : Ambil ni!!!!

Muncul busur dan anak panah ais di tangannya. Dia menarik anak panah dan tali busur itu, dan menembah sangat banyak anak panah ais ke arah Fang. Fang membuat kokun bayang secepat yang dia boleh untuk melindungi dirinya dari terkena panah ais. Tapi, malang nasib baginya, anak panah ais itu mampu menembusi kokun bayang itu. Kokun bayang itu makin lama makin berlubang dan melemah. Kokun bayang itu menghilang. Sebaik sahaja ianya hilang, Reverse muncul di hadapannya dengan kuasa Taufan. Dia menggunakan gerudi taufan di tangan kanannya. Dia menumbuk Fang.

Fang melayang ke belakang, tapi dia sempat berdiri semula, dan berlari ke arah Reverse semula dengan tangan harimau bayang. Fang berjaya membuat 3 cakaran di perut Reverse, dan mengoyakkan bajunya. Reverse berdecih sakit. Luka itu agak dalam.

Reverse berdiri kembali, dan sambung berlawan dengan Fang. Mereka tak henti henti menggunakan tangan dan kaki mereka untuk menumbuk dan menendang satu sama lain. Kadang kadang, mereka ada tertendang terlalu kuat sehingga mereka termuntah darah. Tapi, itu tidak membuatkan mereka mengalah. Mereka terus berlawan tanpa henti.

Fang : Boboiboy! Sedar lah kembali! Ini bukan diri kau!!!!
Rev : Kau tak faham lagi ke?!?! AKU BUKAN BOBOIBOY YANG KAU KENAL DULU!!! DIA TAK ADA DI SINI!!! AKU ADALAH REVERSE!!!!
Fang : KENAPA KAU BUAT SEMUA NI HAH, REVERSE?!?!
Rev : Kenapa aku lakukan semua ni? KENAPA?! SEMUANYA SEBAB MEREKA!!! MEREKA SEMUA!!! SETIAP SATU DARI MEREKA!!! PENDUDUK KAMPUNG!!! TAPOPS!!! KAWAN KAWAN LAMA DIA!!! SEMUANYA SALAH MEREKA!!! BOBOIBOY DAH BANYAK BERKORBAN UNTUK MEREKA!!! TAPI MEREKA BUATNYA SEPERTI BOBOIBOY TAK PERNAH WUJUD!!! APA LAGI YANG BOBOIBOY PERLU BUAT UNTUK MEREKA BERTERIMA KASIH?!?!?!

Reverse menumbuk Fang. Akibat kepenatan, Fang terlempar sehingga terjatuh ke tanah. Reverse mendekati Fang yang duduk menahan kesakitan di tanah.

Rev : Kami dah tak tahan lihat Boboiboy menderita lagi. Para elemental pun sama. Keistimewaan elemental ialah mereka mampu melihat masa lalu pemilik mereka sebelum mereka mendapat kuasa elemental itu lagi. Mereka dah dapat melihat seluruh masa lalunya. Mereka dah tak tahan melihat Boboiboy menangis lagi. Dan masa itulah, aku dicipta oleh mereka. Aku dicipta oleh perasaan marah dan sedih Boboiboy. Aku dicipta untuk menghapuskan segala yang membuat Boboiboy menderita dan berada di jalannya. Aku juga dicipta untuk menghapuskan semua orang jahat di alam semesta ini. Setiap satu dari mereka. Boboiboy dah jadi sangat baik untuk hanya berada di sana dan membantu semua orang, menyelamatkan nyawa mereka. JADI APA YANG TAK CUKUP LAGI?!?! APA YANG TAK CUKUP LAGI PADA BOBOIBOY?!?! KENAPA MEREKA SEMUA TAK RETI BERSYUKUR, HAHA?!?!?!

Mata Reverse bertukar hitam semuanya. Iris merahnya menyala. Reverse benar benar marah. Di dalam hatinya, dia berkata, "Kalau bukan sebab mereka, aku tak akan wujud". Dia sendiri membenci kewujudannya. Dicipta sebagai mesin membunuh. Siapa yang suka, kan? Kalau bukan mereka yang merosakkan hidup tuannya, dia tak akan dicipta untuk menumpahkan darah. Mereka hanya mahu melihat Boboiboy tersenyum kembali. Tapi, Boboiboy jarang tersenyum kembali, dan dia tahu yang dia gagal membuat Boboiboy gembira. Dia benci setiap mahluk yang hidup di luar sana.

Tiba tiba, 10 tangan bayang, muncul di bawah kaki Reverse, dan menangkapnya. Reverse sudah tak ada tenaga lagi untuk melawan. Dia hanya mampu meronta, sambil menahan sakit semua luka di badannya. Fang bangun, dan berdiri di depan Reverse. Wajah Reverse masih lagi bengis.

Fang : Aku tahu. Mereka semua tak layak menerima Boboiboy di dalam hidup mereka. Boboiboy terlampau baik, aku tahu. Dan sebab itulah, dia mudah tersakiti. But, it just live itself. Dunia ini memang kejam. Tak ada sesiapa menyangka apa yang akan berlaku berikutnya. Siapa sangka superhero akan berubah menjadi penjahat, kan? Tapi, kita perlu kuat. Kerana dunia ini menguji seberapa kuat kita menghadapi neraka hidup ini.

Fang berjalan makin dekat dengan Reverse. Reverse masih lagi meronta, mencuba melepaskan diri. Tapi, tidak berjaya. Fang memeluk Reverse. Reverse terkejut. Mula mula, dia memberontak. Tapi, Fang masih lagi memeluknya.

Fang : Kau tak perlu laluinya bersendirian, Boboiboy. Aku ada. Aku ada untuk temankan kau. Kau tak keseorangan.

Reverse berhenti memberontak. Badannya mengeletar. Fang boleh merasakan yang bajunya basah. Air mata keluar dari mata Reverse sedikit demi sedikit. Dia tak dapat menahan perasaannya. Matanya perlahan lahan kembali ke warna normal. Matanya kembali ke warna coklat gelap. Rambut putih bersurai hitamnya juga, perlahan lahan berubah menjadi coklat gelap bersurai putih. Perlahan lahan, tangannya memeluk kembali badan Fang.

Fang : Welcome home, Boboiboy.
























1161 perkataan

Satu lagi chapter dan buku ini akan tamat! Sorrylah kalau adegan berlawannya membosankan. Author tak landai bab pertarungan ni qwq. Sebelum chapter terakhir dibuat, Authir nak kamu semua beri comment, apa yang kamu semua suka dadi setiap karakter di buku ni! Hantar banyak banyak pun tak apa! Jumpa di chapter terakhir! Bye! Arigato! Sayonara! Author here to say goodbye, roger and out!

Ejen Ali Crossover Season 3 : Run Away (COMPLETE)Where stories live. Discover now