Misi : Welcome Home (Tamat)

1.3K 118 48
                                    

Di markas Rebel Heroes, di bilik Fang dan yang lain, Fang sedang membantu Boboiboy membalut luka luka di badannya disebabkan hasil pertarungan mereka sebelum ini. Luka di badan Boboiboy boleh tahan dalam juga. Memang sakit, tapi Boboiboy tahan sahaja rasa sakit itu. Luka ini pun, bukan yang paling teruk dia pernah dapat.

Fang : Baiklah, dah siap. Cuba berdiri sekarang.

Kaki Boboiboy sedikit kesakitan, jadi, dia tak mampu berdiri selepas berlawan di bumi tadi. Tapi, sekarang, mereka dan lama berehat, jadi, mungkin Boboiboy boleh berdiri kembali.

Boboiboy pun cuba berdiri. Mula mula, dia masih lagi sedikit terkial kial, tapi, sekarang dia dah boleh berdiri tegak.

Boboiboy : Terima kasih, Fang, sebab tolong aku.
Fang : Tak apa. Inilah gunanya kawan, kan?
Boboiboy : Hehehe, ya. Terima kasih sekali lagi.

Boboiboy menolak rambutnya yang terjurai ke depan ke belakang telinganya. Famg melihat rambut Boboiboy yang panjang sehingga ke pinggang itu.

Fang : Hei, Boboiboy, kau tak rasa ke, yang kau patut potong rambut kau tu? Rambut kau dah terlalu panjang.
Boboiboy : Hmmm.... *ambil beberapa helai rambut yang menutupi dahinya* Betul kata kau tu. Kejap ya.

Boboiboy masuk ke dalam bilik air, dan mengambil gunting. Perlahan lahan, dia menggunting sehelai demi sehelai rambutnya.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Fang menunggu Boboiboy di atas katil. Boboiboy pun keluar dari bilik air.

Boboiboy : Sekarang, dah ok tak?

(Author : Sowwy kalau tak cantik :'v)Boboiboy : Aku rasa tak selesa leher aku terdedah, sebab dah lama sangat rambut aku tutup leher aku

К сожалению, это изображение не соответствует нашим правилам. Чтобы продолжить публикацию, пожалуйста, удалите изображение или загрузите другое.


(Author : Sowwy kalau tak cantik :'v)
Boboiboy : Aku rasa tak selesa leher aku terdedah, sebab dah lama sangat rambut aku tutup leher aku. Jadi, aku potong sikit je, tapi still boleh ikat. So, ok tak?
Fang : Cool! Sekarang kau dah nampak bergaya macam aku!

Fang membuat gaya "populer" nya itu. Fang hanya mampu ketawa kecil melihat aksi Fang. Nampaknya, masih ada perangai yang tidak berubah dari kawan baiknya tu.

Di dalam fikiran Boboiboy, kelihatan Reverse tersenyum tenang melihat Boboiboy dan Fang ketawa. Senyuman di muka Boboiboy, bukan lagi senyuman palsu.

Rev : Syukurlah kau dah gembira sekarang. Terima kasih, mata empat. Boboiboy, aku tahu kau akan kata terima kasih pada aku nanti. Tapi sekarang, aku nak kata, terima kasih, dah terima aku di dalam hidup kau. Sekarang, aku akan tinggalkan kamu berdua bersendirian.

Reverse hilang di sebalik kegelapan.

Fang : Baiklah, Kak Laura kata, suruh kau pergi ke bilik kajian markas ni.
Boboiboy : Oh, sekarang eh?
Fang : Haah.

Mereka pun berjalan pergi ke bilik kajian, iaitu bilik yang menempatkan segala alat yang mereka cipta dan untuk mereka membuat kajian benda yang mereka jumpa atau menganalisis mangsa mereka yang seterusnya.

Ejen Ali Crossover Season 3 : Run Away (COMPLETE)Место, где живут истории. Откройте их для себя