Misi : Planet Montanas

644 66 5
                                    

Seminggu kemudian, Karasuno, Yaya, Ying, Gopal, Comender Kokoci dan Laksamana Tarung berkumpul di dalam bilik utama TAPOPS.

Kokoci : Baiklah. Kita akan lakukan misi di Planet Montanas.
Gopal : Planet Montanas?
Tarung : Ya. Planet Montanas dikenali dengan gunung ganang yang tinggi dan curam dan merbahaya. Ketika waktu malam, Planet ini akan menjadi sangat sejuk. Laksamana Maskmana juga akan ikut kita. Memandangkan ini misi pertama bagi Karasuno, kami para atasan akan membantu kamu semua. Di sana, ada sebuah kampung yang tinggal di kaki gunung salah satu gunung paling tinggi dan curam di sana. Terdapat beberapa kes yang batu dari atas gunung jatuh ke bawah dan menghempap rumah rumah penduduk di sana. Jadi, misi kita adalah untuk memindahkan penduduk di sana ke Planet yang lebih selamat. Karasuno, kamu semua rasa kamu boleh lakukan misi ini?
Daichi : Sudah tentu, Laksamana. Ini bukan kali pertama kami berhadapan dengan situasi merbahaya seperti ini.
Tarung : Bagus. Kamu semua bersiap sedia dahulu. Lagi satu, lepas kamu semua bersiap, saya mahu memberi sesuatu kepada kalian. Faham?
Karasuno : Baik!

Karasuno pun bersedia untuk pergi ke Planet Montanas. Mereka memakai baju mereka. Pelindung siku dan lutut, kerana mereka perlu berlari untuk misi ni. Takut tersaadung dan luka.

Daichi : Baiklah semua..... NAMPAKNYA KITA TAK PERLU TUNGGU LAMA UNTUK MELAKUKAN MISI INI.

Mereka semua tersenyum mengerikan. Biasanya mereka perlu tunggu 3 minggu ke satu bulan untuk melakukan misi mereka. Tapi, kali ini, hanya perlu ditunggu selama seminggu sahaja.

Setelah mereka siap bersiap siap, mereka pun pergi ke head queter dan berbaris di depan Laksamana Tarung, Comender Kokoci dan Laksamana Maskmana.

Laksamana : Baiklah semua. Memandangkan misi ini berisiko untuk dihempap batu dari atas, kami menyiapkan perisai khas untuk melindungi diri kami semua.

Setiap orang diberi sebuah butang berwarna silver dan biru gelap yang dilekatkan di sebuah gelang lembut yang dibuat dari kain.

Kokoci : Pakainya di lengan kalian. Butang itu berfungsi sebagai sensor bahaya. Sekiranya dia dapat mengesan bahaya seperti batu besar jatuh dari atas, ianya akan bertindak balas sendiri dan akan berubah menjadi perisai dengan sendirinya. Seperti ini.

Comender Kokoci memakai butang itu di tangannya.

Kokoci : Yaya, terapungkan batu itu ke atas saya, dan jatuhkannya.
Yaya : B-betul ke ni, Comender?
Kokoci : Kita tak akan tahunya akan berfungsi kalau tidak dicuba, kan?
Yaya : B-baik, Comender.

Yaya menggunakan kuasanya untuk mengangkat batu besar yang berada di sisinya ke atas Comender Kokoci dan me nyah aktifkan kuasanya. Batu itu jatuh dengan sangat laju. Comender Kokoci mengangkat tangan yang memiliki butang itu ke atas kepalanya. Secara tiba tiba, butang itu menyala dan berubah menjadi perisai keluli yang besar dan menghancurkan batu itu.

Karasuno : Woah.......
Maskmana : Baiklah. Semua dah tahu kan macam mana nak gunakan alat baru ini?
All-para atasan : Dah, Laksamana!
Maskmana : Baiklah, semua, sila masuk ke dalam kapal angkasa sekarang.

Mereka pun masuk ke dalam kapal angkasa yang berada di depan mereka. Yaya mengambil tempat untuk memandu kapal angkasa itu. Tangannya menari menekan butang butang di depannya. Dia menarik stereng, dan menerbangkan kapal angkasa itu keluar dan menjauh dari Stesyen TAPOPS.

Kokoci : Planet Montanas berada di sektor 4GC-23 di Galaxy  Nubes Negras. Tidak jauh dari sini.
Yaya : Baik, Comender.

Yaya pun memandu kapal angkasa itu menggunakan kelajuan cahaya menuju ke sektor yang sudah ditetapkan oleh Comender Kokoci tadi. Graviti di dalam kapal angkasa juga sedikit terasa ringan akibat tekanan yang dikenakan semasa menggunakan kelajuan cahaya. Mereka terasa seperti ditolak ke belakang.

Ejen Ali Crossover Season 3 : Run Away (COMPLETE)Where stories live. Discover now