Misi : Aku Akan Bawa Dia Pulang

835 75 18
                                    

Laura dan Fang berdiri di atas gunung, sedikit jauh dari kapal angkasa mereka. Mereka melihat ke bawah.

Laura : We are finally free huh.....

Fang tidak mahu membalas apa apa.

Laura : Welcome home, Fang. Sekarang, hanya kau dan aku berdiri di sini. The world is finally our.
Fang : Tak. Belum lagi.

Mendengar kata kata Fang, Laura dah tahu apa yang akan terjadi lepas ni.

Laura : Fang, masuk ke dalam kapal angkasa, SEKARANG.
Fang : Ianya belum habis lagi.

Laura memusingkan kepalanya, memandang Fang.

Laura : Apa?

Fang memusingkan badannya, menghadap Laura. Sangat jelas riak ketakutan tambah mata membesar, riaksi marah.

Fang : Semuanya belum selesai lagi. Boboiboy masih di luar sana. Saya tahu. Saya pasti, saya harap. Saya berharap, dan pasti, yang dia masih berada di luar sana. Saya perlu cari dia!
Laura : Fang, saya tahu kamu sangat sangat rindukan dia. Tapi sekarang ni, kita tak boleh buat apa apa. Dia tinggalkan hidup dia yang sempurna ke kau sekarang ni.
Fang : Haha, ya. Kak Laura tahu yang ianya tak benar! Saya masih ingat muka ketakutan dan kesedihan dia tu! Saya tahu dia cukup kuat untuk bertahan hidup dengan dunia ini. Saya selalu di sisi dia, darah dia tumpah di atas saya! Sekarang lihat di dalam mata saya. Saya tahu yang dia ada di luar sana! Saya tak akan berhenti sehingga semua orang di sini tahu dan percaya!!!
Laura : Fang-
Fang : Laura, saya tahu yang Kapten Amato tidak mati kerana bunuh diri. Saya tahu kamu yang tembak kepala dia hari tu.

Mata Laura terbeliak.

Ya, sebulan sebelum itu, Kapen Amato, ayah Boboiboy, dijumpai di dalam biliknya dengan keadaan tidak bernyawa. Ada kesan tembakkan di kepalanya, dan surat bunuh diri. Fang tahu, kerana dia menyelinap masuk ke dalam TAPOPS hari tu, untuk mendapatkan apa apa maklumat dari TAPOPS. Tapi, dia tahu yang ianya bukan bunuh diri.

Fang : Kak Laura dah berjanji dengan Boboiboy yang Kak Laura tak akan masuk campur dalam urusan hidup Boboiboy, lagi lagi, membunuh keluarganya! Saya tahu yang dia dan ayah dia tak rapat, tapi, dia masih sayangkan ayah dia, jauh di dalam sana. Tak kira berapa kali pun dia cuba untuk membenci Kapten Amato, dan beriaksi sebegitu, dia tak mampu membencinya sepenuhnya. Dia sudah jauh terpukul dengan kematian Tok Aba, dan kalau dia tahu ayah dia juga sudah tiada, sudah pasti dia akan lebih depresi dari yang sudah pasti dia sekarang ni!
Laura : Jadi kenapa?! Dia dah buatkan Boboiboy hidup dalam sengsara hampir seumur hidup dia! Orang macam tu tak layak hidup! Apa yang kau nak dari aku, hah?!
Fang : Oh, lihatlah sendiri. Kau sudah pasti tahu.

Mereka menatap mata satu sama lain buat masa yang agak lama. Laura menarik nafas, sebelum berkata.

Laura : Aku tak akan bantu kau bawa dia balik.

Fang memandang tajam ke dalam mata Laura. Dia tersenyum.

Fang : Fine.

Tanpa mereka sedar, Kaizo sudah berada di belakang mereka berdua. Dia keluar dari kapal angkasa untuk mencari mereka berdua. Dia risau sebab mereka tak maasuk kapal angkasa.

Fang : I DO IT BY MY SELF!!!

Laura dan Kaizo terkejut dengan apa yang Fang katakan.

Kaizo : Jangan Fang! Kau tak perlu lakukannya! Tolong cakap yang kau tak maksudkannya!
Fang : Oh, ya, saya maksudkannya!
Kaizo : Dia dah hilang selama dua tahun! Kalau kau dapat jumpa dia sekali pun, bukan senang nak bawa dia pulang! Dia mungkin akan melawan kau. Kau tahukan dia tu kuat!
Fang : Abang, saya tahu kita berdua rindukan dia, kita berdua takut akan Boboiboy. Kita juga kadang kadang cemburu kerana dia lagi kuat dari kita. Tapi, dia masih lagi kawan baik saya! Dia tak pernah belot saya sama sekali macam kawan kaawan say yang lain! Kalau abang tak bagi saya cari dia, Abang sama sahaja macam yahg lain!
Laura : Kami tak bagi kau cari dia untuk kebaikkan kau juga! Kita tak tahu kondisi dia selepas 2 tahun ni.
Fang : Atau Kak Laura cuma tak kesahkan Boboiboy lagi?
Laura : Tak!!! Bukan tu!!!
Fang : Saya akan pergi. Tak ada sesiapa boleh halang saya melakukannya.

Fang memusingkan badannya, dan berjalan pergi. Tapi, Kaizo mengejarnya. Kata kata yang keluar dari mulut Kaizo tidak didengar oleh Fang dengan jelas, tapi cukup jelas untuk Fang memahaminya. Kaizo cuba untuk memberhentikan Fang. Tapi, Fang memusingkan badannya, dan mehentak kakinya. Sebuah lingkaran bayang muncul di bawah kaki Fang, membuat impak kuasa yang besar, mengakibatkan Kaizo sedikit terpelanting ke belakang dan tersembam di tanah.

Fang : Saya kata jangan halang saya! Saya akan bawa dia pulang tak kira apa pun yang terjadi! Saya tak jmin saya akan berjaya sekarang, tapi saya akan cari dia juga!

Laura berjalan mendekati mereka berdua.

Laura : Kau dah keterlaluan sekarang, Fang. Saya tahu yang kamu rindukan dia. Tapi kita tak boleh paksa dia pulang kepada kita.
Fang : Saya tahu. Tapi, saya tak sanggup tinggalkan dia lagi! Bukan sekali lagi! Sudah 2 tahun kami terpisah! Sabaagai kawan, ianya tugas saya untuk bawa dia pulang. Saya pergi dulu. Show about to start.

Lingkaran bayang di bawah kaki Fang, mengeluarkan tangan bayang, dan mengelilingi badan Fang sehingga seluruh badannya diliputi oleh bayang. Fang hilang begitu sahaja dari mata mereka berdua seperti bayang.























835 perkataan

:3 Amato pun dah kena bunuh. Chapter ni telah dibuat meme pendek oleh Author. Ini videonya!

Bye! Arigato! Sayonara! Author here to say goodbye, roger and out!


Ejen Ali Crossover Season 3 : Run Away (COMPLETE)Where stories live. Discover now