Chapter 28

7.8K 332 5
                                    

Iman dan Amna duduk di ruang tamu di rumah Hanisa dan Shahziell.Sedikit sebanyak,hilang juga rindu Hanisa kepada adik kesayangannya itu.

"Amna..Iman.Makanlah Akak buat kek batik semalam.Letak dalam peti ais so,keras sikit"Tanpa membuang masa,Iman memasukkan kek itu kedalam mulutnya.Jarinya laju sahaja membuat gaya thumbs up.

"Fuyoo kak!! Akak boleh masuk masterchef dah ni!'Takbik spring ah!"Hahhaha.Kembang? Of course lah.Hehe

"Eleh,itu pun abang Ziell yang ajar tahu?"Hanisa menjeling tajam ke arah Shahziell.Shahziell suka kacau mood Hanisa.Memang tak di nafikan yang memang Ziell tolong dia semalam.

"Yeke? Abang ni tak boleh percaya sangat.Kadang-kadang menipu je lebih"Amna pula membela Hanisa.Hahah! Akak sayang Amna sangat-sangat!!

Setelah hampir 2 jam di situ,mereka berdua meminta diri.Shahziell dan Hanisa melambai tangan ke arah kereta yang kian menjauh itu.Tanpa mereka ketahui,ada mata yang sedang melihat.
»«»«»«»«»«»«»«»
Malam itu,aura dia pelik sikit.Yelah,tak ada angin,tak ada ribut.Tiba-tiba Shahziell ajak pergi makan malam.

Hanisa mengenakan jubah labuh berwarna hitam gold.Tudungnya pula ialah shawl berwarna gold.Hanisa turun ke tingkat bawah.Bertemu suaminya yang menunggu di ruang tamu.

Terkedu Shahziell melihat Hanisa menuruni tangga dengan pakaiannya sebegitu.Lawanya isteri aku ni..

"Aku dah siap dah"Bicara Hanisa apabila sampai di hadapan Shahziell yang masih lagi memandangnya tak berkelip.

"Hani..kau nampak lawa sangat"kelembutan suara Shahziell membuatkan Hanisa meremang bulu roma.Kenapa Shahziell romantik sangat malam ni?
»«»«»«»«»«»«»«»«»«»
Setelah memesan 2 chicken chop dan 2 fresh orange,Hanisa melihat dekorasi tempat mewah ni.Nasib baik piawai pemakaiannya tak begitu ketat.Patutlah Shahziell pakai baju kod bagai.Nasib baik jubah ni lepas piawai tempat ni.

"Ziell"

"Yup"

"Kenapa kau bawa aku datang sini?"

"Salah ke?"

"Memanglah tak salah tapi kalau kau nak bawa kau makan kedai tepi jalan pun aku tak kisah"Shahziell tak sempat berkata apa-apa apabila makanan yang dipesan mereka tiba.

Sesi makan mula bermula.Makanan dia? Tak payah tanyalah.Superb! Fabulous! Fantastic! Semua ada! Empuk je ayam dekat sini.Kalau kedai tepi jalan tu,Hanisa makan guna tangan je.Tapi dekat sini kena guna sudu dengan garfu.Hanisa bukannya kampung sangat sampai nak guna sudu dengan garfu pun susah.

"Sedap?"

Hanisa hanya mengangguk.Fikirannya hanya makanan.Benda lain termasuk suami sila duduk jauh-jauh sikit ehh? Haha.

"Hani aku nak pergi toilet kejap tau"

Hanisa hanya mengangguk.Malas nak bercakap malam ni.
»«»«»««»«»«»«»«»«»«»
Hanisa melihat jam tangannya.Nak dekat setengah jam dah!'Shahziell ni pergi toilet ke,buat toilet? Dah lah waiter tu perhati Hanisa je.Haih! Kalau aku lawa sangat pun,jangan lah pandang macam tu.Seganlah!'Haha perasan betul!

Tiba-tiba Hanisa terdengar bunyi piano dimainkan.Hanisa sangat suka mendengar bunyi dari violin dan piano.Tiba-tiba ada suara seseorang menyanyi.Macam familiar je suara ni.

Aku..cinta kamu..
Lebih dari hati ku mampu.
Pasti jiwa takkan bisa hidup tanpa hadirnya kamu
sungguh dasyatnya cinta ku kepada mu
aku mohon jangan pergi
menyiksaku dengan rindu

Kita...dua hati
Selamanya takkan terpisah
Kau dan aku punya cinta paling terindah di dunia
sungguh dasyatnya cintaku kepada kamu
aku.mohon jangan pergi
menyiksaku dengan rindu

tiada yg bisa mengisi ruang di hati
aku mohon jangan pergi
jiwa ini perlukan mu...

Hanisa terkedu.Suara yang menyanyi lagu ini sangat merdu.Lagu Dasyat nyanyian MoJo ini menusuk ke kalbu Hanisa.

Bertambah terkejut Hanisa apabila yang menyanyi itu suaminya! Ya Allah..kenapa suara dia sedap sangat ni?

Shahziell duduk di hadapan Hanisa.Wajah Hanisa yang terkejut jelas kelihatan.Tangan Hanisa dipegang.Mata Shahziell merenung mata Hanisa yang sedia bulat itu.

"Nurul Azathul Hanisa,aku..aku..cintakan kau.Dan aku sayang kau sangat-sangat.Aku tak boleh hidup tanpa kau.Aku rindu kau setiap masa.Aku cemburu tengok kau dengan lelaki lain.Aku nak bawa kau dengan aku,kita pergi Jannah sama-sama.Sudi tak kau kalau aku nak bawa kau pergi Jannah?"

Pertanyaan Shahziell.membuatkan Hanisa terdiam.Mata Shahziell yang merenungnya membuatkan hatinya tak keruan.

"Ak..aku..aku sudi"

Kesudian Hanisa itu membuatkan Shahziell tersenyum lega.Dia tahu dia tidak bertepuk sebelah tangan.Rasa cintanya pada Hanisa sangat membuak-buak hingga dia membawa Hanisa ke dakapannya.

Hanisa juga bahagia apabila dia dapat tahu isi hati Shahziell dan Shahziell juga tahu isi hatinya.Pelukan hangat suaminya di balas.Hari ni adalah hari paling bahagia buat Hanisa dan Shahziell.Hari di mana segala keegoan hilang.Kini yang tinggal hanyalah cinta mereka..
»«»«»«»«»«»«»»«
Hanisa rasa malam ini adalah malam paling kekok buat mereka berdua.Mana tidaknya,perasaan sudah pun diluahkan.Sekarang perasaan malu pula datang menyerbu dirinya.

"Hani.."

"Hmm"

"Aku nak kau panggil aku abang boleh?"What?! Abang? Err..macam mana ni? Tak ke awkward gila tu?

"Hah? Kenapa pula? Aku tak retilah panggil macam tu"Sebenarnya boleh je Hanisa panggil.Tapi,sebab malu punya pasal,bantai je lah

"Aloo..panggil lah abang.."

"Tak nak"

"Please.."Ohh Ziell! Please don't show me your really cute face! I can't stand it!! I'm Melting!!!!!!

"Aaaaaabang"

"Ala..serius lah.Panggillah abang.Yelah,abang tahu Hani tak sayang abang kan?"Huh! Dah datang dah merajuk dia tu..

"Yelah-yelah abang sayang"

Shahziell tersenyum puas.Gembira hatinya mendengar Hanisa memanggilnya abang.rasa macam dia ni betul-betul suami Hanisa.

"Sayang.."

Ops..panggilan dekat aku pun dah tukar.Fuyoo!'Malam ni memang best night ever!

"Ape?"

"Nak jadi papa boleh tak?"

What?! Kalau aku hempuk dia ni karang! Gila ke?

"No!"

"Ala kenapa?Sayang tak sayang abang ke?"

"Bukanlah..kita bukannya heboh lagi dekat orang lain yang kita dah kahwin.Karang tiba-tiba Hani mengandung tanpa orang tahu Hani dah kahwin macam mana? Abang rileks lah.Abang lelaki.Perempuan juga yang kena tanggung semua benda"Ada sedikit nada sedih di dalam ayat Hanisa itu.Padahal dia saja nak biar niat suaminya itu hancur.Bukannya apa.Hanisa ABC.Mana boleh!!

"Tak pe.Esok boleh cakap.Boleh lah sayang.I'm craving for you"Gulp!'Meremang bulu roma.Yes! Surely!

"Hani nak tidur.Bye!"Hanisa segera menarik comforter lalu dibawa ke bahunya.Matanya dipejamkan.Dia tahu Shahziell pasti kecewa.Sorry Ziell..Not tonight..

Tiba-tiba Hanisa rasa pinggangnya ditarik kebelakang.Belakang dipeluk oleh Shahziell.Hanisa kena juga mengaku yang dia rasa amat selesa dan selamat berada di pangkuan suaminya

"Hani..I love you"

"I love you too"

Shahziell mencium kepala Hanisa.Gembira hatinya dapat memeluk isteri tercinta setelah hampir 3 bulan niatnya itu tertangguh.Malam itu,mereka berdua tidur berpelukan buat kali pertamanya..

Owhh! Finally bersatu juga Ziell dengan Hani.For SSAC readers! Keep read and vote!

Saya sayang awak Cikgu!Where stories live. Discover now