DAKG-25

20.7K 891 21
                                    

Dato' Zikri,Danial Azim serta Tengku Fahmi..Eceh..Dan2 nak type tittle 'Tengku'..Okay..Biarkan..

Dato, Zikri,Danial Azim serta Fahmi duduk saling bertentangan di sofa pejabat Dato' Zikri.

"So,diorang dah mulakan langkah ke?"soal Dato' Zikri sambil menghisap vape berperisa vanilla.Berkepul-kepul asap memenuhi ruangan bilik itu.

Fahmi terbatuk sedikit.

"Ops!Sorry!Papa lupa Fahmi alah dengan benda2 macam ni."kata Dato' Zikri lalu cepat2 meletakkan semula vape nya di atas meja.

Fahmi hanya tersenyum kecil.Dia memang bukan seorang perokok bahkan pengevape.Erkk..Betul ke?Ah apa2 je lah..

"Setakat ni geng diorang tak buat2 apa2 lagi.Tapi Danial yakin diorang akan buat sesuatu."kata Danial sambil meletakkan tangannya di dagu.

"Fahmi.."panggil Dato' Zikri.Fahmi mengangkat muka memandang bapa mertuanya.Mata itu tajam memandangnya.

"I hope you can take care of Dian.She needs you..."pesan Dato' Zikri.Matanya tajam memandang Fahmi dengan pandangan mengharap.

Fahmi mengangguk.

"Fahmi janji akan jaga Dian dengan sepenuh hati.Walaupun terpaksa berkorban.Lagipun inikan sebab kedua Fahmi kahwin dengan dia."kata Fahmi yakin.

Ya!Ada sesuatu yang Dian tidak tahu.Hanya mereka bertiga tahu hal ini.Dan bagi Fahmi..Dian tak perlu tahu perkara ini.Biarlah ia menjadi rahsia mereka bertiga.Andai ditakdirkan Dian dapat tahu,biarlah ia dari mulutnya sendiri..

Bukan dari mulut orang lain..

●●●●□●●●●□●●●●□●●●●□●●●●□●●●●

Dian menguap.Matanya yang penuh dengan taik mata ditonyoh-tonyoh.Kemudian dia mengelap mulutnya yang meleleh air liur basi itu dengan leher bajunya..Erghh.. Pengotor!

Jam di atas meja dilihat.Pukul 11..Ohh..Pukul 11..

Pukul 11..

Pukul 11..

"Hah?!Pukul 11?"jerit Dian terkejut.Jam loceng itu diambil lalu matanya yang sedia bulat itu dibulatkan lagi untuk kepastian.

"Ya Allah!"

Dian segera turun dari katil lalu berlari mengambil tuala sebelum masuk ke dalam bilik air dengan gaya moonwalk.

Hampir 10 minit dia berada dalam bilik air,dia berlari keluar dan menyarungkan dress denim dengan seluar skinny jeans hitam. Haihh..sebelum tu mesti lah dia pakai yang dalam2 tu..Tak usah diterangkan dengan detail..

Selepas make-up ala kadar,dia segera mengambil begnya lalu berlari turun tangga.Malang tidak berbau,dia terlanggar Fahmi yang kebetulan hendak naik ke tingkat atas.

Maka terjadilah satu adegan yang tidak sama sekali Dian inginkan dalam masa2 dia tengah rushing ni!

Bukk!!

Macam nangka busuk Dian dan Fahmi terjatuh atas lantai.Dian atas Fahmi,Fahmi bawah Dian..Faham kan?

Dian menelan air liur.Mukanya tersembam atas dada Fahmi.

"Hoi!Sakitlah anak gajah!Tak reti nak bangun ke?!"marah Fahmi.Padahal dalam hati dia suka sebenarnya. Huhu..Doa biar lama lagi..Tapi lama tak lama,pinggang dah rasa macam nak terbelah dua!Sakit woo!!

Dian yang baru nak feeling acah2 sweet cepat2 bangun lalu membetulkan bajunya.

"Sorry..Ah!Aku dah lambat ni.Tengah hari aku tak masak!"kata Dian lalu ingin berjalan.Namun,tangannya sempat dicapai oleh Fahmi.

Dia?Anak Ketua Gangster??[✔]जहाँ कहानियाँ रहती हैं। अभी खोजें