BAB 48

24.9K 1K 176
                                    

Assalammualaikum..

Ini adalah bab kedua terakhir sebelum EPILOG.

So,enjoy n jgn lupa vote!

####

"Ni siapa pulak?!"soal Luis hairan.

Walaupun mukanya pucat sepucat-pucatnya sehingga kalau ditoreh dengan pisau pun mungkin darah tak akan mengalir keluar,dia tetap nak tanya soalan yang sah2 membuatkan nyawanya melayang.

"Tskk."Fahmi ketawa sinis.Dia menggaru hujung keningnya sambil ketawa.

"Well..Lain kali kalau nak culik orang,siasat habis2.."kata Fahmi sinis Luis yang gelabah itu memandang Fahmi dan Danial Azim selang-seli.

Danial Azim yang berpenampilan segak itu memandang Luis dengan pandangan membunuh.Dia memakai baju kot labuh paras atas lutut berwarna coklat gelap.Baju t-shirt v-neck berwarna hitam bawah punggung dipakai di dalam.

"Aku suami Dian."kata Fahmi lalu menapak dua langkah ke hadapan.Luis yang terkejut dengan pengakuan Fahmi itu lagi cuak apabila Fahmi mendekatinya.Dia segera mencekik leher Dian menggunakan lengan sambil mengacukan pistol ke kepala Dian.

"Jangan dekat!Aku bunuh dia!!"ugut Luis kuat.Dahinya berpeluh-peluh menahan debaran dada yang sungguh laju.

Dian seperti unta tercekik pinggan apabila di grip sebegitu rupa.Dia berdoa sangat tangannya terlepas dari ikatan supaya dia boleh cekik balik lahanat ni sampai mati!

Tiba2 Fahmi ketawa kuat.

"Kau ingat aku takut ke?"soal Fahmi bersama senyuman sinis.Luis semakin mengetatkan cekikan di leher Dian.Dian dah sesak nafas.
Ya Tuhan..Nakharom ni nak cabut kepala aku ke apa?

"A-aku cakap betul ni!Ka-kau datang dekat aku tembak!"jerit Luis.Dia melihat ke kiri dan kanan.Orang2 Fahmi yang sedang mengacukan pistol ke arahnya kelihatan tidak tergugat langsung dengan ugutannya itu.

Dian memandang Fahmi dengan pandangan berharap.Berharap supaya tindakan cepat diambil sebelum nafas dia tak boleh nak tarik dah.

Namun,langkah Fahmi yang sengaja kedepan dan mengundur semula ke belakang itu membuatkan matanya membulat.Dia memang nak aku mati ke apa?

Tiba2 Dian mendengar picu ditarik dari belakangnya.Dian menangis.

Sempat Dian berdoa dalam hati.

'Mama,papa..halalkan segala makan minum Dian..Along,Dian sayang along..Fahmi..Fahmi..Aku sa..'
belum sempat Dian nak feeling2 Fahmi di depan matanya sedang mengacukan pistol ke arahnya.

Mata Dian semakin membulat dari tadi.Weh!Weh!Mamat king kong ni nak tembak aku ke?

Tak sempat Dian nak mengelipkan mata..

Bangg!

Semua yang berlaku laju bagaikan kilat.Sungguh pantas!Dian meraskaan cekikan di lehernya dilepaskan bersama erangan Luis yang kuat di belakangnya.Kemudian orang2 Fahmi yang muka macam bukan orang Malaysia itu bergerak menangkap Luis setelah di arahkan oleh Fahmi dalam bahasa Italy.

Mata Dian terkebil-kebil.Tangan dia terasa bebas dari ikatan.Wajah Fahmi yang muncul didepannya mengejutkannya.

"Sorry aku lambat."ucap Fahmi sebelum mencium ubun2 Dian.Dian yang masih tak percaya dengan apa yang terjadi terkejut apabila dirinya dipeluk.Perfume Fahmi yang dia rindui selama berapa hari pun dia tak tahu,mendamaikan jiwanya.Dian membalas pelukan Fahmi lalu menangis.

"Aku minta maaf Dian..Aku minta maaf..Aku tak jaga kau elok2..Aku.."

"Shhh.."Dian memotong percakapan Fahmi dengan melepaskan pelukan. Pipi Fahmi ditekup dengan kedua belah tangan.Dia tersenyum manis.

Dia?Anak Ketua Gangster??[✔]Where stories live. Discover now