Bab 25 - Cemburu (2)

2.8K 105 10
                                    

"Haikal!" Panggil Ryan. Haikal tersedar. Oh, bayangan rupanya!

"Nasib baik bukan realiti." Kata Haikal dengan perlahan.

"Apa?" Tanya Ryan.

"Tak. Tak ada apa - apa." Jawab Haikal.

"Kenapa datang?" Tanya Ryan lagi. Eryn hanya membisu.

"Ni Cik Eryn tertinggal handphone. Sibuk sangat gelak tentang nota secret admire sampai terlupa phone ni. Saya letak atas meja. Saya balik dulu." Cepat - cepat Haikal meminta diri. Sengaja saja dia memasukkan hal secret admire itu. Hanya ingin membuat Ryan cemburu. Ryan mula membuat muka. Muka berkerut. Haikal keluar dan tunggu di luar pintu untuk pastikan Ryan cemburu dan tiada apa antara mereka.

"Mana nota tu?" Tanya Ryan dengan suara dingin. Eryn menyerahkan nota tu.

"Awak kenal dia ke?" Tanya Ryan lagi. Gayanya seperti inspektor sedang menyiasat.

"Tak." Sepatah saja yang Eryn jawab. Ryan memulangkan kembali nota itu.

"Awak.. saya cemburu dengan siapa? Isteri saya kan. Tak salah pun kan?" Ryan cuba memujuk.

"Yela... Awak kan suami saya. Saya takkan pergi dekat orang lainlah. My heart is just for you." Kata Eryn dengan lembut. Haikal yang diluar tersentak.

"Mungkin kau penat sangat ni, Kal. Tu dengar was benda bukan-bukan." Kata Haikal lalu beredar dari hospital. Walaupun terang - terangan dia mendengar perkataan 'suami isteri' itu. Dia menganggap yang dia penat sehingga terdengar perkataan itu.

Dia pun pulang ke rumah.

_______________________________

3 hari kemudian,

"Dah jom." Kata Eryn lalu merangkul lengan Ryan dan masuk ke dalam rumah. Haikal menjadi panas hati melihat adegan itu.

"Ryan, saya bawa awak naik ke bilik ya." Kata Eryn. Ryan hanya mengangguk. Mereka pun ke bilik. Ryan yang baru saja mahu melabuhkan punggungnya di atas katil terhenti apabila Eryn membuat muka ketat.

"Awak dah bagitahu diorang yang kita dah kahwin??" Tanya Eryn dengan penuh curiga. Ryan berdiri dan mendekati Eryn. Ryan meletakkan kedua tapak tangan di meja solek di sebelah Eryn.

"Belum. Saya tak beritahu apa - apa lagi." Jawab Ryan. Eryn pusing menghadap Ryan. Keadaan mereka terlalu dekat. Eryn tidak boleh ke belakang kerana di belakang mereka ada sebuah meja yang ada sebuah cermin. Mereka terlalu dekat sehingga Ryan dapat rasa hembusan nafas Eryn dilehernya. Eryn meneguk air liurnya.

"Kenapa awak tak bagitahu?" Tanya Eryn.

"Saya takut awak tak selesa." Jawab Ryan.

"Saya lagi tak selesa kalau Haikal tu dekat dengan saya." Eryn terus terang.

"Awak nak saya beritahu diorang ke?" Tanya Ryan.

"Nak. Masa sarapan esok awak beritahu diorang." Jawab Eryn. Ryan menganggukkan kepalanya. Ryan semakin dekat dengan Eryn. Dada Eryn berombak kencang. Tiba - tiba, Eryn menekup mulutnya dan air ke bilik air lalu muntah.

"Eryn awak ok tak?" Tanya Ryan dengan risau.

"Saya ok." Jawab Eryn.

"Awak. Boleh tak petang ni pukul 6 saya nak pergi joging dekat tepi tasik?" Eryn menanya dengan perlahan dan suara manja. Ryan melihat jam tangannya sudah menunjukkan pukul 5:45 petang. Check out hospital tadi pukul 5:15 petang.

"Tak boleh. Awak kan tak sihat. Janganlah bahayakan kesihatan awak." Jawab Ryan.

"Kalau saya jalan je?" Tanya Eryn lagi. Tak nak mengaku kalah. Nak juga pergi tasik yang sudah mencuri perhatiannya itu.

"Boleh lah.... Please! Pretty please!" Eryn masih memujuk.

"Yelah. Tapi saya nak ikut." Kata ryan lalu keluar dari bilik air. Begitu juga Eryn.

"Tak payahlah. Kepala awak tu sakit lagi. Nanti awak pengsan macam mana?" Tanya Eryn.

"Ohh.... Kalau awak keluar boleh, kalau saya tak boleh eh. Tak pe nak merajuk lah macam ni." Ryan mula membuat muka merajuk.

' Comelnya bila dia merajukk!!! Hahaha.... Untung dapat Mr Romantic ni. Aku pun tak pernah tengok dia merajuk. Pernah tengok dia marah je. Kenapa lately ni aku ni jatuh dengan Mr Romantic ni??? Takpela suami sendiri. Tapi. Its like magic. Tapi semakin aku sayang, semakin aku cengeng dan gembeng semakin aku takut kehilangan nya... ' Eryn berkata dalam hati.

"Dah puas usya muka saya?" Tanya Ryan.

' Bencila kalau lelaki tanya benda tu. ' rungut Eryn dalam hati.

"Saya tak suka la awak cakap macam tu." Kata Eryn.

"Sorry lah sayang. Saya tak tahu awak ni sensitif orang nya." Kata Ryan sambil tersenyum.

"Dah pukul berapa ni? Pergila jalan kat tasik." Kata Ryan.

"Ok. Thank you honey!" Kata Eryn lalu mencium pipi kiri Ryan. Ryan tergamam begitu juga dengan dia.

"Apa dia?" Tanya Ryan.

"Bai!" Cepat-cepat Eryn keluar dari bilik. Lalu mula keluar. Haikal yang perasan Eryn keluar mula mengekorinya menaiki kereta dengan perlahan - lahan.

Setibanya Eryn di tasik, Eryn lari sehingga terlanggar seorang gadis remaja. Haikal mahu 'menyelamatkan' Eryn. Tapi dia tertumpu kepada tangan gadis itu yang ligat membersihkan daun kotor di bahagian perut Eryn. Dia tergamam melihat situasi tersebut. Dia terus pergi ke arah mereka.

"Akak saya minta maaf banyak- banyak. Saya betul-betul tak sengaja. I'm sorry!" Kata gadis itu sambil membersihkan daun yang terkena di seluar Eryn.

"Eh tak pelah. Sikit je ni. Akak pun salah ni." Balas Eryn. Rasa bersalah menyelubungi dirinya apabila gadis itu tidak berhenti mengucapkan minta maaf. Tiba-tiba Haikal datang.

"Kenapa ni?" Tanya Haikal dengan suara tegas.

"Eh, Haikal. Tak ada apa-apa." Jawab Eryn.

"Woi, dik! Mata kau letak mana? Kepala lutut? Sedap langgar orang." Tersembur kemarahan Haikal.

"Sorry, bang! Saya dah minta maaf dah lagipun saya tak sengaja." Suara gadis itu semakin kendur seperti hendak menangis. Sah! Cengeng! Macam Eryn.

"Haikal! Awak ni kenapa?! Dia tak sengaja! Dah-dah pergi balik sana! Menyemak je." Eryn mula menyebelahkan gadis itu.

"Awak ni kenapa nak sebelahkan dia? Ke awak ni jenis yang suka sejenis?" Tanpa berlapik, Haikal terus bertanya. Nasib tiada orang di situ. Mereka kerja. Tak ramai pun.

"Kalau ya pun, kenapa?" Tanya Eryn. Sengaja dia memegang tangan gadis itu. Gadis itu terkejut tapi dikawalnya. "Jom, dear." Kata Eryn lalu mereka berdua beredar untuk ke restoran berdekatan.

' Apa benda ni? Akak ni les macam aku ke? Eh, aku mana les. Dulu, memang aku suka dekat perempuan. Tapi tak ada lah les. Tapi lelaki tu siapa? Hei! Kurang asam punya lelaki. Mulut tak boleh jaga betul! ' kutuk gadis itu dalam hati.

_____________________________________

Guyss!!! Sorry if bab ni merepek. Pehal lah masuk bahagian les2 ni? Sabarlah... Ni saya belanja bab panjang punya. Korang jangan kata diorang les. Berlakon je tauu!! Lek jee! Okay. Amacam ini bab? Comment ya. 😉

Keep voting★
Keep comment~

Suamiku Mr. RomanticWhere stories live. Discover now