Bab 49 - Happy Ending?

1.4K 38 2
                                    

"Oh, maaf sebab saya salah faham." Ryan menundukkan kepalanya. Malu wehh. Cemburu tak tentu pasal.

"Takpe, saya faham org lain pun maybe akan jadi benda yang sama. Saya ingat awak dah tahu." Eryn tersenyum walau tak berapa nak ikhlas.

"Eh, saya nak mandilah! Dari tadi. Awak ni menghalang saya nak mandi tau tak?" Eryn terus pecut ke dalam bilik air. Eryn tertanya-tanya kenapa Tengku Rina dan Tengku Rashid merahsiakan.

__________________________________________________

"Eryn, awak.... sayang saya lagi tak?" Tiba-tiba Ryan tanya Eryn soalan maut.

"Kenapa awak tanya saya macam tu?" Eryn memeluk tubuh sambilmemandang Ryan dengan kening sebelah terangkat. Ryan membetulkan kedudukannya. Dia memandang tepat ke arah mata Eryn dan dia memegang bahu Eryn. Angin dari rooftop company Ryan meniup rambut Eryn.

"Sebab lepas ni, saya nak awak dan saya bersama. Dengan anak kita menjalankan kehidupan dancabaran. Saya janji,no more drama after this?" Ryan mengangkat tangan kanan seperti sedang berikrar.  Eryn memeluk tubuh dan berpaling dari Ryan.

"Bukan awak pernah ckp macam tu ke? At last, awak tinggal saya, cinta awak hilang."

"Tak, bukan kali ni... Give me the last chance." Ryan seakan merayu.

"Last chance? Berapa banyak peluang yang saya dah bagi kat awak. Now what? Saya pun manusia. Ada perasaan penat.Orang lain kalau tahu cerita kita pun, mesti diaorang akan suruh saya tinggalkan awak. Kalau saya minta awak ceraikan saya, awak sanggup? Kalau saya kata, saya dah tak ada perasaan dengan awak, awak boleh terima? I'm done with all this nonsense." Eryn cepat-cepat ingin pergi dari Ryan.

"Eryn, please!" Ryan menahan Eryn.

"I love you more than anything. Saya sayang awak. Sangat-sangat!"

"Erm.I need space....?" Eryn terus berjalan meninggalkan Ryan terpaku di situ.

_________________________________

"Hai, mama." Eryn menyapa ibunya yang sedang asyik menonton televisyen. Eryn terus duduk di sebelah Datin Arina dan memeluknya sertamembaringkan kepala di bahu Datin Arina. Datin Arina melihat Eryn dengan pelik. Asal budak ni buang tebiat ke apa?

"Kenapa anak mama ni?" Datin Arina menyoal. Tiba-tiba dia dengar tangisan dan bajunya seakan-akan basah. Datin Arina melihat muka Eryn yang telah dibanjiri dengan air mata.

"Why, Eryn?"

"I don't know. I just feel like I really need you now. Eryn sedar Eryn banyak buat salah dengan mama. Dari Eryn kecil sampai Eryn besar. Eryn rasa macam banyak salah Eryn dekat mama. Maafkan Eryn. Eryn buntu. Buntu dengan keputusan Eryn. Dengan Ryan and all the things. Buat Eryn jadi tak yakin." Datin Arina tersenyum apabila mendengar kata-kata Eryn.

"It's okay. Allah tu ada. He always with us. Eryn kan ada mama. Setiap salah Eryn mama sentiasa maafkan. Mama pun manusia. Ada salah silap. Pasal Ryan, Eryn banyak buat solat istikharah. Allah akan beri yang terbaik." Eryn tersenyum.

'Thanks, mama. For everything. I love you !'

__________________________________

"Eh, tidur dah Eryn. Hurmm.." Kata Ryan sebaik sahaja masuk bilik.

Ryan terus duduk di sebelah Eryn dan bisik ke telinga Eryn.

"Awak, tidur elok-elok. Mimpi yang baik-baik. Saya sayang awak. Dapatkan jawapan awak. Satu je saya nak cakap 'I'm not a photographer. But I can picture us together.' Assalamualaikum."

Ryan terus baring di sebelah Eryn dan melelapkanmata tanpa sedar Eryn mendengar bisikannya. Kata-katanya, masih semanis dahulu.

'Miss you, Mr. Romantic!'

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 22, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Suamiku Mr. RomanticWhere stories live. Discover now