Bab 45 - Semua Rahsia Bakal Terbongkar....

1.1K 49 10
                                    

"Ryan, kenapa awak tunang dengan Khayla? Awak tak sayang saya ke?" , soal Eryn dengan nada kecewa.

"Saya tunggu awak lama, Ryan. Saya sayang awak. Saya rindu awak sangat-sangat. Kenapa mudah sangat awak terima? Kenapa awak tak pertahankan cinta kita? Yang kita bina selama beberapa tahun?"

"Eryn, saya pun sayang awak. Eryn jangan tinggalkan saya!", Ryan cuba memeluk Eryn tapi bayang Eryn sentiasa melarikan diri.

"Awak tipu! Awak tak pernah sayang saya! Kalau sayang kenapa awak tinggalkan saya?", Eryn membentak. Bayang Eryn semakin lama, semakin menghilang.

"Eryn!!!!!!!"

Ryan tersedar dengan baju yang berpeluh dan basah. Aircond masih terpasang tapi tidak terasa sejuknya. Suhu yang diletak 16 darjah. Dirinya masih berpeluh. Ryan mengatur nafasnya.

"Awak? Kenapa?", soal Eryn yang masih baring di sebelah Ryan.

"Eryn!", Ryan terus memeluk Eryn dengan erat tanpa melepaskannya.

"Hey, awak ok ke tidak? Kenapa ni? Awak jerit-jerit nama saya? Ngigau, ya?", pujuk Eryn.

"Ni awak yang betul ke, Eryn?", soal Ryan meminta kepastian.

"Ya. Ini saya.", Ryan melepaskan pelukan dan menggenggam tangan Eryn.

"Saya janji tak akan tinggalkan awak lagi. Awak jangan tinggalkan saya. Saya sayang awak. Saya sedar tu.", Ryan mencium tangan Eryn berkali-kali.

"Tak akan. Saya tak akan tinggalkan awak. Saya akan sentiasa di sisi awak sampai bila-bila.", Ryan senang hati mendengar pernyataan Eryn.

"Dah, kita tidur." Eryn baring ke tempatnya dan begitu juga Ryan. Ryan memeluk pinggang Eryn.

__________________________

"Muhammad Ryan Idham!!!", suara Farish yang nyaring itu telah menggegarkan rumah dan mengejutkan Ryan dari terus dibuai mimpi.

"Kau apasal? Kacau aku nak tidur dengan isteri aku?", Ryan masih lagi memejam mata tidur dan berkata dengan gaya yang mamai.

"Ha? Isteri?", soal Farish dan melihat di sekeliling bilik tidur Ryan. Eryn tidak pula kelihatan. Yang ada cuma Ryan yang dari tadi cuba dia kejut.

"Ya, isteri aku kat sebelah ni. Kau tak nampak ke?", Ryan masih lagi dalam keadaan mamai. Farish sudah gelak sakan.

"Aku tahulah kau tak sabar nak kahwin dengan Khayla. Tapi tak payah lah label adik aku tu isteri kau dulu.". Farish masih lagi dengan sisa tawanya.

"Hesh,kau ni! Bukan Khayla lah!! Eryn!", Ryan sudah mula duduk dari pembaringannya. Farish sudah mula menggaru belakang kepalanya yang tidak gatal.

Ryan menggosok matanya untuk mendapat pandangan yang lebih jelas. Ryan toleh ke sisinya. Alangkah terkejutnya Ryan apabila melihat di sisinya tiada sesiapa kecuali bantal peluknya.

"Eryn!", Ryan memanggil berulang-ulang kali namun tiada sahutan. Farish menahan Ryan.

"Yan... sabar."

"Aku nampak dia, Far. Sumpah dia baring sebelah aku. Dia tidur dengan aku, Far.", air mata jantan Ryan kini mengalir.

"Sabar, Far. Tu semua mimpi saja. Bawa mengucap.", Farish mengusap belakang badan Ryan. Ryan tertunduk. Ryan terjatuh. Lututnya mencium lantai.

______________________________

Hari demi hari berlalu. Pernikahannya dan Khayla juga semakin dekat. Lagi beberapa hari, dia akan menjadi milik wanita yang dia tidak pernah impikan.

Suamiku Mr. RomanticWhere stories live. Discover now