5

61 1 0
                                    

"Tutuplah babun!" tempikan Aisy membuatkan Rizq tertawa kuat. Satu tingkat villa itu dipenuhi dengan jeritan Aisy. Lagu didi and friends bertajuk Mengantuknya Mumia itu diputar berpuluh-puluh kali. Faiq hanya memekakkan telinga dengan menyumbat airpod ke dalam telinganya. Mata jejaka itu masih melekat pada laptopnya.

"Bingit.Dah pukul 2 pagi lah, Aariz" ucap Raid lalu dia terus menutup 3 biji speaker yang dipasang oleh Rizq. Rizq berpeluk tubuh sambil menjeling ke arah Raid yang dah melabuhkan punggung di sofa.

"Bingit. Dah pukul 2 pagi lah, Aariz" ajuk Rizq. Aisy tersenyum puas sambil melayan game di telefonnya. 5 orang jejaka itu memang sejenis tidur tak menentu. Kalau rasa mengantuk tidur yang penting kena lepas isyak kalau tidur sebelum maghrib memang kena makan penyepak Raid tak pun pelempang Nael.

"Nael mana?" tanya Raid malas melayan adiknya yang otak udang itu. Melayan Rizq seumpama tengah bercakap dengan pokok kayu lah jawabnya.

"Sini, pizza" ucapnya 2 patah . 2 kotak pizza bersaiz besar itu diletakkan di atas meja. Para jejaka itu mula menjamu pizza yang dipesan Nael. Jejaka berlima itu memang jarang makan nasi, bukan tak suka nasi cuma jarang jumpa nasi ni dah bila balik Malaysia mereka dah mula berjinak dengan nasi dan lauk pauk orang melayu.

"Kau hendap apa dari tadi nyet? Khusyuk sangat" ucap Aisy yang sedang mengunyah pizza di hadapan Faiq.

"Aku tengah stalk pencuri kereta Nael lah" ucap Faiq dengan senyuman dan keningnya diangkat beberapa kali.
Kau fikir kau diva Zz nak buat camtu?

"Dia ada nama monyet" ucap Rizq.

"Aulia?" tanya Nael, Faiq mengangguk dan tangannya terus menekan remote electronic projector screen yang sebesar alam itu. Gambar Aulia muncul di screen itu, mata mereka berlima tertancap pada gadis itu.

"Kau hacked personal information dia? Kau cari mati ke?" tanya Aisy. Raid sudah melihat ke arahnya dengan dingin. Faiq berdeham, meremang bulu romanya.

"Mana ada , aku tak buat macam tu walaupun aku dah lebih pakar dalam bidang tu. Aku just bukak instagram lepastu tiba-tiba ada satu account fashion ni muncul so aku pun tengok je lah lepastu ada gambar dia dengan siap ada article lagi" ucap Faiq menegakkan kebenaran.

"Lashira Aulia, the youngest successful businesswoman is available. Dehek!" ucap Rizq sambil membaca tajuk utama artikel murahan itu.

"Lashira Aulia, a millionaire and a beauty with brain" ucap Aisy sambil membaca artikel seterusnya.

"Millionaire tapi rembat kereta Nael" ucap Faiq.

"Dia ada sebab, bukan sengaja" ucap Raid tenang. Nael hanya mengangguk setuju, dia tak kesah pun kalau hilang boleh beli lagi. Benda boleh ganti buat apa kecoh. Ceh!

"Ntahlah! Sengket sangat ke si Nael sampai tak boleh beli kereta lain. Kereta bersepah lah kat garaj. Penuh satu floor" ucap Rizq. Faiq menjelingnya.

"Kau period? Tak payah emotional lah babun" balas Faiq.

"She's a former supermodel. Owner LA'S, patutlah cantik macam bidadari. Supermodel rupanya" ucap Faiq. Mata mereka semua masih melekat pada gambar Aulia. Berbagai gaya dan cukup berprestij. Semuanya nampak sempurna.
Raid menutup matanya apabila kepalanya mula terlintas wajah Aulia yang tertawa sinis. Seram tapi cantik.

"Wahai familia sekalian, aku ada surprise ni" ucap Aisy dengan senyuman lalu dia terus duduk di atas meja. Mata 4 jejaka itu masih melekat pada video yang dipasang oleh Faiq. Video catwalk show Aulia di Paris pada tahun lepas.
Video itu lagi menarik dari apa yang Aisy tengah bebelkan.

"Monyet! Memanglah Nael tu tak sengket nak beli kereta baru tapi dalam kereta Nael ada dokumen agreement yang Raid dah approve untuk meeting besok and surprisingly esok client tu nak datang pukul 8 pagi. Ehek" ucap Aisy.

"che cosa?!" tempikan Raid, Nael dan Faiq membuatkan Aisy tersenyum dan Rizq menepuk dahinya. Dia mula nak melarikan diri dan dia berjaya , 2 saat kemudian Raid terus bingkas mengejarnya namun pintu biliknya dah ditutup kuat. Nael berdiri dan Faiq dah tersedak.

"Macam mana boleh ada dalam kereta aku?" tanya Nael dia juga bingung. Aisy hanya berpeluk tubuh.

"Kau kan suruh aku kasi dekat Rizq  untuk pengesahan kedua. Rizq bawak fail tu masuk dalam kereta lepastu dia tinggal kat dalam tu lah" ceritanya.

"Shit! Eh, mesti ada copy? Copy mana?" tanya Faiq.

" Tak ada copy, Rizq tak buat copy" jawab Aisy selamba. Nael mengurut pelipisnya.

"Rizq Aariz!!!!!" tempik Raid kuat. Rizq yang berada di dalam bilik sudah kecut. Rambutnya diserabutkan, macam mana lah dia nak tahu semua ni jadi. Dia tak ada niat pun nak hilangkan dokumen penting itu. Lagi satu dia bukan tau pun Aulia nak rembat kereta Nael. Kalau dia tahu dia dah simpan dokumen tu kat lain.

"Maaf lah! Aku ni insan yang lemah, aku dianiya" jeritnya sambil menguci segala pintu dan tingkap. Buatnya Raid pecah masuk, habislah muka kacaknya diganyang jadi kucing tak ada bulu. Aku benci jadi hodoh!

RAID'S QUEENWhere stories live. Discover now