19

56 2 0
                                    

Kening Aulia berkerut apabila dia melihat 2 buah Velfire berhenti di hadapannya. Mukanya makin terkebil-kebil apabila Yasmin keluar dari kereta tersebut. Setahunya Mia hanya mengajak dia , dah kenapa Yasmin pun ada ni? Mata Aulia terbeliak apabila Rizq berlari ke arahnya dan memeluknya.

"Aariz! U pun pergi jugak?!" tanya Aulia turut teruja.

"Of course! Semua ada , Zaf yang ajak. U tak keberatan kan? Kitaorang dah lama nak holiday tapi busy memanjang so alang-alang korang plan short vacation tu kitaorang join sekaki lah" ucap Rizq.

"Semua?! Nia pun kan?! Mana Nia!" tanya Aulia. Rizq terus menunjuk ke arah kereta Velfire di hadapan yang baru Yasmin keluar sebentar tadi. Aulia terus membuka kereta tersebut. Matanya terkebil-kebil mencari Nia.

"Mana Nia? Ni bukan Nia, ni Daddy Nia" jerit Aulia. Raid mengulingkan bola matanya. Suka hati je minah ni kan!

"Haish, siapa cakap Nia ada? I nak cakap Nia tak ada tapi bapak Nia adalah. Nia kat rumah parents Faiq" ucap Rizq.

"Nia kan baru sihat jadinya kitaorang tak nak ambik risiko lebih baik dia duduk rumah. In Sha Allah, kalau dia dah sihat kita repeat balik" ucap Nael yang sedang berada di seat pemandu. Aulia mencebik.

"I nak masuk kereta sana, kereta ni panas " ucap Aulia, dia tahu Yasmin berada di kereta itu. Entah kenapa dia tak berkenan sungguh dengan Yasmin. Tahap tak suka tu dah kaw kaw, entah penyakit apalah Aulia ni.

"Wey! Kau gila? Nak tinggal aku?" sampuk Mia.

"Kesah pulak aku. Aariz! Nak naik dengan korang, on tak on?" tempik Aulia.

"On! Jom jom!" balas Rizq. Dah kenapa minah ni asyik panggil aku ni Aariz ni?

"Lah, stay sini lah Zaf ada kat sini" ucap Zafrel pula.

"Zaf ada ke Zaf tak ada ke Lia boleh hidup je. Zaf jaga lah adik Yasmin Zaf tu. Pandai sangat plan sendiri nak bawak dia jugak. Bawak dia sama je macam tabur minyak dekat api . Bye! Drive save Nael!" ucap Aulia lalu dia menutup pintu.

"Eh—-Lia, nak kemana? Abang Zaf cakap Lia naik sekali dengan kami" ucap Yasmin yang berada di luar.

"Tak pe lah, I naik dengan Aariz. Tak payah susah-susah I boleh buat sendiri" ucap Aulia lalu melihat ke arah Yasmin yang memegang luggage miliknya. Aisy pula mendekati mereka dengan muka yang merah menyala.

"Jom Lia, panas ni. Yasmin, suruh Nael jalan. Nanti lambat pulak kita sampai" ucap Aisy. Yasmin mengangguk lalu Aisy mengangkat luggage milik Aulia. Aulia melihat ke arah Yasmin lalu dia memeluk lengan Aisy. Aisy pula tak ada masalah dan mereka terus memasuki kereta masing- masing. Mia menjeling ke arah Aulia, suka hati lepaskan diri sorang-sorang. Dirinya ini bagaimana?

Perjalanan mereka untuk sampai ke destinasi memakan masa selama 4 jam. Nael masih tenang lagi memandu begitu juga dengan Faiq. Faiq, Aisy dan Rizq bersama Aulia satu kereta. Di sepanjang perjalanan mereka berempat tak tidur malah berbual dan bernyanyi. Aulia pula senang dengan mereka semua, masing-masing masuk air dan sejenis yang open minded.

Bibir Aulia tersenyum melihat Villa milik keluarganya itu. Reka bentuk unik itu dihasillan oleh Aulia, Mia dan Zafrel. Tengku Adam dan Tengku Arif terinspirasi dari idea mereka bertiga. Mia memeluk Aulia dari belakang dengan senyuman di bibirnya. Keningnya terangkat ke arah Aulia, gadis itu baru melihat villa itu.

"It's look like a dream come true for me. Lukisan yang entah apa-apa tu jugak yang buat Baba dengan Opa suka" ucapnya. Mia tertawa dan mengangguk.

"Woah, unik siot!" puji Rizq.

"Memandangkan kita ada 9, 1 bilik 3 orang lah. Bahagian kat bawah ni pekerja yang take over, kita ada 3 bilik tidur, 1 ruang tamu 1 dapur. 3 yang kat atas tu bilik tidur. Hari ni kita stay kat sini, hiking tu boleh besok tapi kalau nak rasa camping dalam hutan boleh lah. Memandangkan ni dah nak maghrib kita bersihkan diri lepastu solat lepas tu kita makan and kita boleh bincang lah macam mana. Okay ke tak okay?" ucap Mia panjang.

"Cool" balas Faiq.

"Sounds like a plan" tambah Aisy.

"Kita jemaah dekat ruang tamu nanti, korang pergilah siap -siap" ucap Nael.

"Okay jugak, makanan pun staff dah sediakan ,saya suruh hantar pukul 9 karang" ucap Mia.

"Cool, nanti kitaorang hantar bag dekat bilik korang, yang lelaki ambik sendiri" ucap Zafrel.

"Aloh! Nak jadi perempuan jugak lah!" cebik Rizq. Raid terus mengetuk kepala Rizq yang dilitupi topi itu. Gedik lahai, kalau nak sangat meh nak potong adik kau tu!

RAID'S QUEENWhere stories live. Discover now