31

53 1 0
                                    

Aulia melangkah masuk ke dalam istana Tengku Adam dengan bersahaja. Matanya memerhati segenap isi istana itu, kosong je ni? Puan Maria sangat gilakan istana ini tak kan lah tak duduk rumah? Sudah hampir 1 minggu dia tidak menjejakkan kaki di istana Tengku Adam, naik bingit telinganya mendengar Tengku Adam membebel.

"Helloooo theeeereeeee" ucap Aulia apabila dia melihat ke arah Raid yang sedang menunggu di ruang tamu. Raid melihat ke arah Aulia, hello juga pinky girl!

" Stalk aku ke apa?" tanya Raid tenang.

"Alah, dah kalau jodoh jauh ke dekat ke tetap je jumpa. U buat apa? Jumpa Tok Papa?" tanya Aulia lalu dia terus duduk di hadapan sofa Raid.

"Tak, Zafrel call ada urusan sikit" ucap Raid. Aulia dah berkerut seribu, rasanya macam kereta Zafrel tak ada tadi di depan.

"Lepastu mana dia?" tanya Aulia pula. Matanya mula melirik pada ruang tamu itu.

"Bibik cakap tengah mandi kat atas" jawab Raid.

"Bibik, Tengku Zafrel tengah mandi ke kat atas? Boleh tak suruh dia cepat sikit, cakap I dah tak tahan tengok muka Raid kat sini. Rasa nak gigit-gigit je dia ni" ucap Aulia. Raid melemparkan bantal kecil ke arahnya. Suka sangat menyakat sampai terketar-ketar bibik itu meletakkan air.

"B-Baik Tengku Lia. Tengku, nak air?" tanya bibik itu. Aulia melihat ke arah jus oren yang dihidang untuk Raid.

"I kongsi dengan Raid je, baru sweet" usik Aulia lagi.

"Ni untuk Sir Raid, saya buatkan yang baru ye?" bantah bibik itu. Aulia tersenyum senget.

"Tak nak lah , ni mana semua orang? Mana squad bibik, butler, chauffeur tu eh. Hairan juga, sunyi sepi je padahal baru je pukul 4 petang tak kan lah dah balik? Bukan ke semua pekerja tinggal dekat rumah ni jugak ke?" tanya Aulia tenang.

"Ahhh, hari ni kan hari gaji. Semuanya keluar dan ada juga yang balik kampung. Tengku Amir dengan Tengku Adam kat office , Cik Puan Maria keluar dengan kawan-kawan dia . Kalau tak ada apa-apa saya mintak diri dulu tau" ucap Bibik itu menunduk.

"Jangan lupa panggilkan Zafrel turun" ucap Aulia lagi dia terus berdiri dan mengeluarkan telefonnya lalu diletakkan di antara bunga-bunga. Kamera dibuka dan dia mengambil telefon Raid dengan selamba.

"Eip! Apa ni ambik phone orang. Bak sini lah" ucap Raid sambil menghulurkan tangannya. Dia masih duduk di sofa dengan tenang. Aulia tersenyum dan dia meletakkan telefon itu ke dalam pasu berisi batu hiasan itu.

" Biarlah kat situ bukan nak guna pun, sedapnya air dia. Mintak lah sikit" ucap Aulia lalu dia duduk bersila di atas karpet. Raid mengelengkan kepalanya, elok ada sofa nak juga duduk dekat bawah. Pelik pelik lah dia ni.

"Tak ada maknanya eh, tadi tak nak kan? Tak boleh mintak orang punya" ucap Raid lalu dia terus mengambil gelas itu dan meneguk air oren itu . Sengaja nak kenakan Aulia.

" Kedekut! Sikit lah, janji cuba sikit je" ucap Aulia. Raid membuat muka dan menghulurkan gelas itu ke arah Aulia. Aulia terus meneguk jus yang sudah separuh itu sehingga habis. Matanya melihat ke arah serbuk putih yang melekat di bawah gelas itu.

"This is fun, i think i take a wrong door" ucap Aulia.

"Apa benda pulak dah? Habis air—-Ya Allah, Aulia. Ish, tak payah lah sampai buat macam tu. Ihhh, apa ni?" tanya Raid apabila Aulia mengorek serbuk itu dan dilap ke dalam poket blazernya. Aulia hanya  beriak selamba.

"Done, pergi lah balik. Nanti I suruh Zafrel datang jumpa u sendiri" ucap Aulia tenang.

"Eh, apa benda pulak dah? Suka hati aku lah nak balik ke nak tinggal sini terus ke. Kau ni demam ke hah? Pelik je aku tengok hari ni. Kepala kau terputus wayar eh?" ucap Raid , belum sempat Aulia membalas gadis itu terus jatuh di lantai. Membulat mata Raid.

"Lia? Lia? Bangun lah, agak-agak lah nak halau aku pun, kau ni kan memang tau. Bangun cepat, tak payah nak bergurau dah lagi. Aku tarik bulu hidung eh , aku kira tau"

"3"

"2"

"1—"

"Lia? Lia bang—-"

"Pakkkkkk!!!"

Dengan sekelip mata pandangan Raid kabur dan menjadi hitam. Dia jatuh di sebelah Aulia.

~

Tengku Adam tersenyum melihat ke arah kereta berjenama Aston Martin DBX berwarna merah terparkir di halaman utama. Di sebelahnya terdapat kereta berjenama Lexus berwarna hitam. Kalau tak silapnya ini kereta Raid. Aulia dan Raid datang . Mereka berdua suka buat kejutan.

"Ni kereta Lia kan? Best lah malam ni ramai join dinner" ucap Tengku Amir. Tengku Adam hanya mengangguk. Dia terus melangkah masuk ke istana miliknya dan beg yang berada di tangannya terlucut dari pegangan.

"Astagfirullahalazim" ucapnya apabila dia melihat Aulia sedang tidur di atas dada Raid yang tidak berbaju itu. Raid pula turut tidur dengan pulas sambil tangannya memeluk pingang ramping milik Aulia.

"Tak guna!" Tengku Adam terus menghampiri mereka berdua yang sedang berpelukan itu.

"Papa! Papa! Jangan Papa! Sabar!" Halang Tengku Amir.

"Raid! Aulia! Raid! Aulia! Bangun! Bangun" ucap Tengku Adam sambil mengoncang kasar tubuh cucunya itu. Raid membuka matanya dengan terpisat-pisat.

"To—-"

Pangggg!!!

Satu pelempang singgah di pipi Raid cukup membuatkan mata dia terbuka dengan luas. Matanya membulat melihat Aulia yang sedang tertidur di dadanya.

"Aulia! Aulia ! Aulia bangun!" ucap Tengku Adam sambil dia mengoncang tubuh Aulia namun gadis itu langsung tidak bergerak. Raid menyentuh pipi Aulia, kenapa gadis ini tak bergerak walaupun sedikit.

"Lia bang—-"

"Jangan sentuh! Bangun! Bangun sekarang!" tempik Tengku Adam lalu dia menarik Raid dengan kasar. Ingat dah tua , luput ke? Heh! Tengok otot lah.

"Tok Papa, Uncle Amir. Semua ni salah faham. Saya dengan Aulia tak ada buat apa-apa pun. Sumpah kami tak tipu pun, kami tengah sembang lepastu Aulia—-"

"Astagfirullahalazim! Apa semua ni!" tempik   Puan Maria kuat. Yasmin sudah menunduk di belakangnya. Puan Maria terus dia mengoncangkan tubuh Aulia. Raid terus berdiri dan menghalang Puan Maria.

"Apa benda Cik Maria buat ni?!" marah Raid. Puan Maria pula mengoncang Aulia macam Aulia tu mayat hidup. Kalau tercabut tangan Aulia dia nak ganti ke macam mana? Tengku Adam bercekak pingang sambil melihat ke arah Aulia dan Raid.

RAID'S QUEENजहाँ कहानियाँ रहती हैं। अभी खोजें