Dayyan's Lover : 40

6K 174 7
                                    

"Aku takkan biarkan kau bahagia, Dayyan. Kau akan tetap jadi milik aku. Dengan apa cara sekali pun."

"Ahhhhhhh!!!!" Habis semua barang dicampak ke bawah. Berterabur semuanya.

Bantal, selimut, barang-barang make up dan segalanya habis jatuh berselerak di atas lantai. Bilik itu tak ubah macam kapal pecah.

"Kali ni aku takkan biarkan. Aku tak takut dengan kau lah Dayyan. Aku akan bagitahu semuanya pada isteri kau." Kata Syaqila sendirian.

Dia berdiri di hadapan cermin sambil membelek lehernya. Masih lagi ada kesan merah dan lebam sedikit walaupun sudah tidak berapa jelas.

"You akan menyesal Dayyan. I akan buat you menyesal dan melutut depan I." Gumam Syaqila.

Dilihat semua gambar yang berada di atas meja. Terbit senyuman sinis di bibir Syaqila.

•••••

"Hubby, kita balik rumah ni. Kereta hubby dekat rumah family hubby macam mana?" Tanya Dhia.

Sekarang ini mereka berdua dalam perjalanan untuk pulang ke rumah. Dayyan dah dibenarkan untuk keluar.

"Hubby dah suruh Niel hantarkan dekat rumah." Kata Dayyan.

"Kenapa kita tak ambil sendiri?"

"Baby, baby tahu kan?" Angguk Dhia mengerti.

"Cukup lah dulu hubby pernah buat baby sakit. Hubby menyesal sangat." Luah Dayyan.

"Hubby, stop. Kan Dhia dah kata jangan cakap lagi pasal ni. Kalau, hubby cakap lagi Dhia tak nak kawan." Ugut Dhia dengan menonjolkan mukanya.

Dayyan yang melihatkan isterinya begitu sudah memeluk tangan Dhia.

"Sorry.." Ucap Dayyan perlahan.

"Okay. Dah tepi. Dhia tengah drive ni. Nak manja-manja tunggu kita sampai rumah." Kata Dhia dengan matanya fokus memandang jalan raya.

"Cantiknya lah pemandu ni. Dah berpunya ke?" Gurau Dayyan.

"Alhamdulillah, dah." Dhia menayangkan jari manisnya yang tersarung cincin nikah mereka.

"Alooo..baru nak mengorat. Dah berpunya rupanya." Tutur Dayyan dengan muka monyok.

"You late. Jadi maaf ya, encik." Sekilas Dhia memandang suaminya di sebelah.

"Yes, I know." Mengeluh Dayyan dan sengaja membuat muka seakan merajuk.

"Elelele.." Dhia mengusap lembut pipi Dayyan bagai memujuk.

Terbit senyuman di bibir Dayyan dan mendekatkan dirinya dengan Dhia lalu pipi kiri isterinya dikucup penuh sayang. Tersenyum senang Dhia.

"Ni first time kan sayang drive pastu hubby duduk sebelah?" Mengangguk kepala Dhia.

"Hubby tengok-tengok kan cara baby drive takde lah pro mana. Macam kura-kura. Lambat." Kutuk Dayyan selamba.

Melopong mulut Dhia bila mendengarkan apa yang dikatakan oleh Dayyan.

"Ohhh cakap Dhia bawa kereta macam kura-kura. Jangan sampai hubby balik jalan kaki." Cemberut wajah Dhia.

"Gurau sayang. Dah tak boleh gurau ke sekarang sayang hubby ni?" Soal Dayyan dengan mencuit pipi isterinya.

"Boleh jerrr. Hubby nanti kita singgah subway nak? Tetiba tekak ni rasa nak makan. Dah dua tiga hari asyik terpikir pasal subway." Kata Dhia.

"Boleh baby. Nanti singgah je. Tapi, hubby tak tahu nak order apa. Tak pandai sangat. Baby order kan boleh? Ke sama kan je dengan baby?"

DAYYAN'S LOVER [C]Where stories live. Discover now