SSR 6

4.8K 196 3
                                    

Sudah seminggu Ellina Rosell lahir ke dunia, Elzara sanggup bercuti dua minggu, khas untuk menemani anak saudaranya.

Elzara memberhentikan BMW M6 Gran Coupe berwarna red metallic miliknya di depan Zurich Hauptbahnhof iaitu stesyen keretapi yang terbesar sekali di Switzerland, merupakan hab sistem keretapi utama di Eropah, boleh naik train ke Spain, France, Italy, Austria, Germany, dan banyak lagi tempat. Emir terpaksa kembali ke Laussane kerana esoknya dia perlu menghadiri kuliah. Train ke Laussane memakan masa hanya 1 jam lebih..

Setelah menghantar Emir, Elzara memandu untuk pulang ke Seestrasse Küsnacht, diturunkan sedikit tingkap keretanya, angin sejuk menyapa muka Elzara.

Elzara membelok menuju ke arah kawasan pakir kereta di tepi Tasik Zurich. Setelah pakirkan kereta, Elzara berjalan menuju ke bangku di tepi tasik dan duduk di bangku bersebelahan sebatang pokok willow yang menghadap Tasik Zurich dan kelihatan pergunungan Alps bersalji bagaikan taburan kapas memutih.

Bertapa cantiknya di tengah-tengah tasik jernih pula, cruise berlayar perlahan, terdapat banyak kapal-kapal layar yang kelihatan di tepi-tepi tasik menunggu tuannya untuk berlayar menikmati keindahan Zurich.

Sekumpulan swan putih berenang-renang di tepi-tepi tasik, gunung yang berlembah, hamparan rumput yang menghijau. Bila matanya terpandang keindahan alam, Elzara menarik nafas dan menghembus udara yang nyaman, tak mampu hendak diungkapkan dengan baris-baris perkataan.

Panorama alam yang menakjubkan, persis lukisan alam yang sungguh sempurna. Burung-burung terbang bebas di udara, sesekali menyentuh permukaan tasik. Tiba-tiba, berlinangan air mata Elzara, perlahan-lahan kenangan lama kembali segar di ingatannya. Namun ia terhenti apabila telefon bimbitnya berdering. Elzara segera menekan butang angkat.

"Assalamualaikum....ya abang..," Jawab Elzara.

"Waalaikumussalam, sayang kat mana sekarang, dah hantar Emir?"Tanya Gazni.

"Yer sayang dah hantar Emir, baru kejap tadi, sayang singgah tasik kejap, tengok swan,"Balas Elzara.

"Ohh sayang kat tasik, emmm..abang pun dah nak balik ni, abang dah lama lah tak makan, terbayang-bayang pulak," Gurau Gazni.

"Emmm abang dah lama tak makan apa? Elzara kehairanan.

"Dah lama tak makan sayang la, hihihi..,"Ketawa Gazni di talian.

"Abang ni......ngada-ngada yer," Elzara tersenyum sendirian.

"Abang dah lama laaa. ..tak makan hot coklat yang sayang buat...rindu la hot coklat....sedapnya...sejuk-sejuk ni....,"Rayu Gazni.

"olooo keciannyer dia sejuk-sejuk ni.....iye..iye, sayang balik buat....k....sayang nak gerak balik ke rumah ni, jumpa kat rumah yer abang sayang..," Elzara bangun dan berjalan menuju ke kereta.

"Ni yang abang sayang sangat kat isteri abang ni...rajin...ok.... assalamualaikum sayang..," Gazni tersenyum sambil meletakkan gagang telefon.

"Yer abang sayang...k, baiii...muah... waalaikumussalam abang," Lembut suara Elzara mengakhiri perbualan.

 waalaikumussalam abang," Lembut suara Elzara mengakhiri perbualan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

...........................................................
💗😘hope u all semua sudi2 vote and comment....hihihi😂😂💗

SESUCI SALJU RINDUWhere stories live. Discover now