SSR 35

2.1K 75 8
                                    

"Yang paling aku suka sangat masa annual dinner ofis papa kau tahun lepas, best sangat bila kau yang ajak aku, terkejut aku, sampai bila-bila pun aku takkan lupa, betul Takim, aku dah memang jatuh cinta kat kau tanpa aku sedari," Detik hati Zaskia mengenangkan waktu annual dinner.

"Eh! Fiyya! aku seganlah, aku tak pandailah pakai kasut tumit-tumit tinggi ni, aduh....," Zaskia mengeluh.

"Eh! kau ni, pakailah, ni bukan majlis biasa-biasa, semua tan seri, puan seri, datuk, datin..vvip, semua ada wei.... kau ni pun...cuba jer, anak-anak diaorang mesti cun-melecunnyer, kita ni jangan nampak kolot sangat, kita kan kawan Takim, biar Takim bangga ada kawan-kawan macam kita ni..... supergirl yang cantik, comel, hihihi," Ketawa Fiyya Mysara.

"Tak jatuh ker pakai kasut ni, eishhh was-waslah!," Zaskia muram.

"Zas! kau gunalah tanpa was-was, hahaha," Ketawa Hana Insyirah.

"Weiii, cantiknya kita malam ni, hihihi..tak sabar pula," Fiyya Mysara mendekatkan dirinya pada cermin di bilik Zaskia.

"Pon!!..poooon!!!," Pak Cik Meor membunyikan hon kereta.

"Jom!-jom!, mesti ayah aku dah nak gerak tu," Zaskia membetulkan dress labuhnya.

Mereka bertiga masuk ke dalam kereta.

"Eh! pak cik, mana ayah dan mama, tak ada pun dalam rumah, ha! abang Isy mana, dia pergi tak pak cik?," Zaskia kehairanan.

"Oh!... baru kejap, abah dan mama Fiyya datang, tuan dan puan naik kereta dengan diaorang, Isy?!..hmmm beruntung dia malam ni, perempuan cantik datang ambil dia dengan sport car lagi, kamu bertiga, mestilah pak cik hantarkan," Pak Cik Meor ketawa kecil.

"Yer ker, abang naik sport car? huisshh, siapa pula perempuan tu...hmm...Ok jom pak cik, kita gerak," Zaskia memakai seat bell.

"Yer... Zas! nanti pak cik datang ambil pukul 11 yer, tunggu pak cik depan ni," Pak Cik Meor senyum lebar.

"Ok!!! baik pak cik Meorrrreeeemiii," Zaskia melawak.

Pak Cik Meor memberhentikan keretanya di depan tangga lobi hotel.

"Fiyya!...Zas!..., ramainya orang....eh! aku seganlah...,"Hana Insyirah turun apabila pintu di sebelahnya di buka oleh seorang pemuda yang memakai uniform hotel sambil memberi senyuman kepada Hana.

"Terima kasih,"Hana Senyum. Pemuda itu mengangguk senyum.

Fiyya dan Zaskia juga berjalan beriringan dengan Hana masuk ke dalam hotel.

"Hana! Fiyya! besarnya dewan ni, cantiknya... eh! eh! korang tengok tu, cantiknya baju diaorang semua, bergemerlapan!!!!..fuhhh!!," Zaskia rasa matanya seperti nak terkeluar tengok tetamu yang hadir, ada yang labuh meleret-leret, ada yang pendek, pendek sangat, ada yang ketat macam sarung nangka, ada yang ramping, dadanya pula luas.

"Huihhh...Zas! Hana! seksinya....heishhh tak sesuai lah....hihihi,"Fiyya ketawa kecil.

Mereka masuk ke dewan, dan di sambut penyambut tetamu dan menghantar mereka ke meja yang kosong. Zaskia terlihat mama dan ayahnya, dia melambai perlahan dan senyum. Datin Yusra Mardhiah melihatnya, dah kembali melambai perlahan dan membalas senyuman.

"Wow, kau tengok tu kat tengah tak ada meja, so!!!! menarilah malam ni kita..wahh!!!,"Hana Insyirah berangan.

"Woi cik Hana, nak menari macam mana, pasangan pun tak ada, hahaha," Fiyya Mysara ketawa.

"Uitt..slow your voice, orang tengok," Zaskia senyum.

"Kak Hana!, Kak Fiyya!, Kak Zas!," Tiba-tiba Haya Ibtisam menarik kerusi dan duduk sambil memberi senyuman. Zaskia dan Fiyya membalas senyuman Haya Ibtisam.

SESUCI SALJU RINDUWhere stories live. Discover now