SSR 57

1.7K 74 3
                                    

Seminggu telah berlalu, kembalinya Mia Selena kepada Yang Maha Esa di redhai, walaupun masih terasa sedih, Habib Hud tetap mengingati hari yang di tunggu-tunggunya. Kini telah tiba. Jam menunjukkan pukul 2.30 petang waktu Zurich. Kelihatan Habib Hud berjalan di tepi Tasik Zurich dengan sweater Calvin Klein berwarna koko dan seluar jeans Armani berwarna hitam .

"Awalnya Zas datang, aku ingat aku yang paling awal, cantiknya dia hari ni," Bisik hati Habib Hud sambil memandang Zaskia yang cantik bercoats Prada berwarna putih berbulu di sekeliling lehernya dan berseluar jeans Gucci berwarna biru tua.

Zaskia memandang keindahan Tasik Zurich. Matanya menoleh ke kanan, kelihatan Habib Hud mendekatinya, senyuman di ukir. Angin sejuk menyapa rambutnya yang lurus yang di biar tidak terikat.

"Assalamualaikum, seorang saja cik adik?," Habib Hud tersenyum.

"Waalaikumussalam, yer encik, ada nampak sesiapa lagi kat sini," Zaskia membalas senyuman.

"Awalnya awak sampai," Tanya Habib Hud.

"Awak tu pun datang awal, kenapa awak datang awal?, hihihi," Zaskia ketawa kecil.

"Saja, saya nak ambil angin, ermm.... saya dahaga lah, awak nak minum apa-apa tak? kopi? teh? saya nak ke kedai Halal Asdul Turki seberang jalan tu, lagi pun awal lagi ni," Tanya Habib Hud sambil memandang jam Rolex di pergelangan tangan kirinya.

"Ermm...ok lah, apa-apa pun saya tak kisah, asalkan halal," Senyum Zaskia.

"Ok, saya pergi dulu yer," Habib Hud mengenyit mata kanannya, dia berjalan, namun dia berhenti sewaktu hendak melintas jalan raya, dia menoleh memandang Zaskia dan sebuah senyuman di hadiahkan untuk Zaskia, Zaskia membalas senyuman tersebut. Habib Hud terus melintasi jalan raya.

"Huh!!! eee..... menggigil aku rasa bila jumpa dia, dah lah sejuk-sejuk ni, aduh!!! macam mana nak cakap ni, aku dah jatuh cinta dengan dia, fuhh!! dari semalam rasa bingung otak aku ni, mesti dia dulu kan yang cakap, lepas tu turn aku, eee...malunya.... aduh!!! berdebarnya jantung aku ni, lembut lutut pula aku di buatnya, hmm.. macam mana ni..," Zaskia memeluk tubuhnya sambil tersenyum.

"Zas mesti suka kopi, sejuk-sejuk ni ," Habib Hud tersenyum sendiri, 2 cawan kopi yang bertutup berada di kedua tangannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Zas mesti suka kopi, sejuk-sejuk ni ," Habib Hud tersenyum sendiri, 2 cawan kopi yang bertutup berada di kedua tangannya. Dia melintasi jalan raya.

 Dia melintasi jalan raya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
SESUCI SALJU RINDUWhere stories live. Discover now